پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 آذر 1394 - 29 November 2015



آغاز فازدوم ارزیابی شایستگی مدیران دولتی


معاون آموزشی جهاد دانشگاهی از تدوین استانداردهای آموزش‌ مهارت‌های پیشرفته و آغاز فاز دوم ارزیابی شایستگی مدیران و کارکنان دولت بزودی خبر داد.

دکتر محسن قرنفلی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش‌های تخصصی و مهارت‌های پیشرفته گفت: جهاد دانشگاهی در این حوزه ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و 140 مرکز تخصصی وابسته به جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی و مهارتی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به سرعت گسترش و پیشرفت علم و فناوری در جهان گفت: به دلیل سرعت پیشرفت علم و فناوری، جهاددانشگاهی به این حوزه توجه بسیاری دارد. زیرا مسئله یادگیری در جهان مسئله همگانی و همه روزه شده است. به همین دلیل بحث آموزش تکمیلی برای دانش‌آموختگان در همه حوزه‌ها مورد توجه جهاددانشگاهی است. زیرا بسیاری از دانش آموختگان از مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار برخوردار نیستند. برای مثال رشته‌های IT در کشور رو به توسعه است و بیشترین فارغ التحصیلان در کشور از این رشته هستند و با وجود اینکه درحال حاضر بازار به فارغ التحصیلان این رشته نیاز دارد اما اکثر بیکاران فارغ التحصیل نیز از رشته IT هستند زیرا این افراد مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را کسب نکرده‌اند

وی افزود: همچنین موسسات زیادی برای افزایش مهارت دانش آموختگان در کشور در حال فعالیت هستند اما با وجود اینکه سرمایه گذاری زیادی در این حوزه صورت می‌گیرد به دلیل نبود استانداردهای لازم، این حجم از فعالیت‌ها چندان اثربخش نیست.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی بااعلام تدوین استانداردهای آموزش‌ مهارت‌های پیشرفته گفت: ‌با توجه به اهمیت استانداردسازی خدمات در کشور، همکاری خوبی بین جهاددانشگاهی و سازمان استاندارد شکل گرفته و کمیته‌ای برای ساماندهی آموزش‌ها تشکیل شده که مسئولیت آن به جهادانشگاهی واگذار شده است و کارگروه کمیته مذکور در حال شکل گیری است.

دکتر قرنفلی با بیان اینکه یکی از رشته‌های مورد توجه در این راستا رشته مدیریت است، افزود: دانش افزایی، باز آموزی و تربیت مدیران از دغدغه‌های مهم کمیته مذکور است. از آن‌جایی که آموزش مدیران نوعی آموزش زیرساختی محسوب می‌شود، این امر مورد توجه ویژه قرار گرفته است. در همین راستا این که یک مدیر باید دارای چه شایستگی‌هایی باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس شایستگی مدیران ارزیابی می‌شود و سرانجام از طریق آموزش‌های لازم، خلا‌ء‌هایی که پس از بررسی‌ها مشخص شده برطرف می‌گردد.

وی ادامه داد: ‌در حال‌حاضر تایید نظام شایستگی کارکنان دولت از طریق معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری و جهاددانشگاهی صورت گرفته و قرار است به زودی فاز دوم که ارزیابی شایستگی مدیران است، آغاز شود.


تگ ها آغاز فازدوم ارزیابی شایستگی مدیران دولتی آغاز فازدوم ارزیابی مدیران دولتی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی