پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 اردیبهشت 1397 - 07 May 2018


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بازنگری طرح رفورم (اصلاحات آموزش پزشکی) در این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح به دستور وزیر بهداشت و در راستای آموزش، بازنگری می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد آقاجانی امروز در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت این دانشگاه در حوزه آموزش و دانشجویی و پژوهش گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۱۴ هزار دانشجو، ۱۳ دانشکده، ۲۳۸ رشته عمومی و تخصصی و ۱۴۰۰ عضو هیئت علمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ا در حوزه پژوهش ۷۱ مرکز تحقیقاتی، ۶ پژوهشگاه، ۵۳ شرکت دانش بنیان و ۵۱ نشریه علمی در این دانشگاه فعالیت می کنند.

آقاجانی با اشاره به مأموریت های دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: مأموریت منطقه ای ما سلامت استان تهران و مأموریت ملی ما در حوزه آموزش پزشکی و تحقیقات و مأموریت بین‌المللی ما ایجاد مرجعیت علمی در آموزش و تحقیقات است.

وی با اشاره به برنامه های پیش رو دانشگاه شهید بهشتی در حوزه آموزش تصریح کرد: حرکت به سمت دانشگاه تمایز یافته و مأموریت گرا از مهمترین کارهای ماست و این پتانسیل در دانشگاه وجود دارد که به سمت دانشگاه نسل سه و چهار حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: دانشگاه نسل چهار نسلی است که توسعه همه جانبه و رفاه اجتماعی را در دستور کار دارد و ما امیدواریم بتوانیم نقش خودمان را در ارتقاء سطح سلامت ایرانیان ایفا کنیم.

آقاجانی با اشاره به بسته های تحول آموزش و مأموریت این دانشگاه در اجرایی کردن این بسته ها، تأکید کرد: حرکت به سمت مرجعیت علمی در آموزش پزشکی مهمترین مأموریت دانشگاه ما است.

وی با اشاره به طرح رفورم در آموزش پزشکی یادآور شد: دانشگاه شهید بهشتی اولین دانشگاه در کشور بود که طرح رفورم را در کشور ایفا کرد و بنا به دستور وزیر بهداشت این برنامه به زودی بازنگری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ایجاد مرکز مهارت های بالینی برای دانشجویان پزشکی خبر داد و اظهار داشت: دانشجویان به وسیله شبیه سازها (simulator)  کارهای بالینی را در این مرکز فرا می گیرند.

آقاجانی همچنین از ایجاد مرکز امور هیئت علمی دانشگاه ها خبر داد و گفت: در این مرکز همه نیازهای اساسی در حوزه رفاهی، ارتقا و استخدامی تجمیع شده و می تواند به رشد بدنه هیئت علمی کمک کند.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در حوزه پژوهش خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی ما رشد محصولات علمی و عمق بخشیدن به پژوهش های علمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین یادآور شد: در حال حاضر ۵۳ شرکت دانش بنیان در دانشگاه ها حضور دارند که به زودی توسعه می یابند. همچنین جهت گیری دیگری که ما در این زمینه داریم تحقیقات در حوزه نظام سلامت است تا بتوانیم گره های حوزه پژوهش را باز کنیم.

وی افزود: توجه به پژوهش در حوزه بیماری های غیرواگیر از جمله مهمترین مأموریت های ما در پژوهش است.

آقاجانی از ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه به کمک وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: زیرساخت های پژوهش به کمک این مرکز نوآوری توسعه می یابند.

وی با اشاره به برنامه های حوزه دانشجویی این دانشگاه یادآور شد: ارتقاء حوزه فرهنگ دانشجویی، ایمن سازی خوابگاه ها، گسترش ورزش دانشجویی، توجه به محصولات فرهنگی در حوزه سلامت و احیای مرکز مطالعات هنر و سلامت از جمله این برنامه ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره برنامه های حوزه بین‌الملل خاطرنشان کرد: افزایش جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد. همچنین دوره های کوتاه مدت و میان مدت برای دانشجویان غیر ایرانی برگزار می شود.

آقاجانی از توسعه قرارداد با دانشگاه های خارجی خبر داد و افزود: در حال حاضر با ۴ دانشگاه رنه دکارت پاریس، دبرسن مجارستان، شنووا روسیه و میلانو ایتالیاقرارداد همکاری مشترک تنظیم کرده ایم.

وی اظهار داشت: یکی از منابع درآمدی دانشگاه جذب دانشجوی خارجی است که ضمن گسترش فرهنگ ایرانی منبع درآمد خوبی برای دانشگاه خواهد بود و میزان جذب را چند برابر خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: بسیاری از کشورهای منطقه در حوزه پزشکی و دندانپزشکی خواستار برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی هستند و برای این کار ما برنامه هایی جهت همکاری با این کشورها داریم.

آقاجانی درباره توسعه ظرفیت پذیرش دانشجوی شهریه پرداز در این دانشگاه درپاسخ به پرسش مهر، خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد این هستیم که تعداد زیادی از داوطلبان رشته های پزشکی با پرداخت هزینه های سنگین به خارج از کشور می روند.

وی افزود: ما در دانشگاه تصمیم داریم در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ظرفیت مازاد برای سال ۹۷ ایجاد کنیم تا امکان پذیرش دانشجوی شهریه پرداز را فراهم کرده و به جای اینکه این افراد به خارج از کشور بروند بتوانند با کیفیت بهتر از کشورهای مقصد در داخل کشور تحصیل کنند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی