پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          03 بهمن 1402 - 23 January 2024


رییس دانشگاه پیام نور از انتقال حدود ۱۵۰ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه به برخی از دانشگاه های مادر استان، فنی و حرفه ای و سازمان تحقیات جهاد کشاورزی خبرداد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر ابراهیم تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه پیام نور گفت: در ارتباط با دانشگاه پیام نور ما جلسات متعددی را با دانشگاه فرهنگیان برگزار کرده‌ایم و هنوز نیز در حال انجام آن هستیم که در رشته‌هایی که مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است و تعداد اعضای هیأت علمی ما نیز در آن رشته‌ها نسبت به تعداد دانشجویان بیشتراست؛ زمینه انتقال اساتید مذکور را به دانشگاه فرهنگیان فراهم کنیم که بیشتر در رشته‌های علوم پایه و رشته‌های متعددی است که دانشگاه فرهنگیان دارد.

وی ادامه داد: البته این کار به معنی تجمیع دانشگاه پیام نور با دانشگاه فرهنگیان نیست این گونه نیست که دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان واگذار شده باشد، ما فقط اعضای هیأت علمی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را که تعداد آنها نسبت به دانشجویان بیشتر است را در راستای تفاهم‌نامه ای که با دانشگاه مذکور منعقد کرده‌ایم به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: همچنین مقرر شده که دانشگاه پیام نور فضاهای مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را در برخی استان‌ها که برای دانشگاه امکان پذیر است تأمین کند.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم نامه‌ای هم با دانشگاه فنی و حرفه‌ای منعقد کرده‌ایم که به موجب آن مربیان دانشگاه به رشته‌های مورد نیاز دانشگاه فنی و حرفه‌ای منتقل شوند.

برنامه دانشگاه برای حفظ ۲۵۰ مرکز و واحد دانشگاهی

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: موضوع دیگری که وجود دارد موضوع چابک‌سازی است، تا دانشگاه پیام نور با اقدامات کارشناسی که انجام داده بتواند این چابک سازی را در برخی از واحدهای خود اجرا کند. چشم‌انداز دانشگاه پیام‌نور این است که در گام اول تعداد واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور را در حدود ۲۵۰ مرکز و واحد حفظ کرده و بتواند این مراکز را با بودجه دانشگاه مدیریت کند و هدف دیگر این است که وابستگی دانشگاه به بودجه دولتی کاهش یافته و نسبت اعضای هیأت علمی به دانشجویان دانشگاه متعادل شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تا انتهای سال ۱۴۰۳ مرحله اول مدیریت و چابک سازی دانشگاه انجام شود.

انتقال حدود ۱۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور

وی افزود: درحال‌حاضر حدود ۱۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور به سازمان تحقیات جهاد کشاوری، تعدادی هم به دانشگاه‌های مادر در استان‌ها منتقل شده‌اند این اساتید عمدتاً در رشته‌های علوم پایه و برخی رشته‌های علوم انسانی منتقل شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: برخی رشته‌ها مانند حقوق، روانشناسی، مشاوره، مدیریت، حسابداری و برخی از رشته‌های مهندسی از رشته‌های پرمخاطب دانشگاه است که تعداد اعضای هیأت علمی آن حتی نسبت به دانشجو کم است و نیازمند جذب عضو هیات علمی در این رشته‌ها هستیم و در این رشته‌ها عضو هیات علمی را منتقل نمی‌کنیم. دانشگاه پیام نور حدود ۳۸۰ واحد و مرکز دانشگاهی دارد که باید به‌تدریج آمایش و سامان‌دهی شود. همه مقررات و ضوابط دانشگاه بر اعضای هیأت علمی که به دانشگاه‌های مورد تفاهم منتقل می‌شوند حاکم است و اعضای علمی با حکمی که در دانشگاه پیام نور داشتند، منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: منتهی درمورد دانشگاه فرهنگیان تفاهم‌نامه منعقد شده ولی هنوز در مورد انتقال اعضای هیأت علمی به مرحله اجرای نهایی نرسیده است که ما منتظر اقدام از سوی دانشگاه فرهنگیان هستیم، دانشگاه پیام نور لیست خود را ارائه داده و منتظر فراخوان دانشگاه فرهنگیان است تا نتیجه را به دانشگاه پیام نور اعلام کند.

طرح تحولی دانشگاه پیام نور تدوین می‌شود

رییس دانشگاه پیام نور افزود: به‌هرحال ما تاکید داریم که خود بدنه دانشگاه پیام نور برنامه‌ریزی مقتضی را انجام دهد، بنابراین طرح تحولی دانشگاه توسط خود دانشگاه ارائه خواهد شد تا وزیر علوم تحقیقات و فناوری در فرایند آن قرار گیرد.

وی افزود: در این طرح تحولی، از اقدامی که دانشگاه انجام می‌دهد صحبت می‌شود و آن‌چه که مورد انتظار است این است که اجازه دهند این کار و پیشنهاد لازم توسط خود مجموعه پیام نور صورت گیرد که با توجه به شناخت و اشرافی که نسبت به وضعیت دانشگاه دارد بتواند ماموریت نظام آموزشی منحصربه‌فردی که این دانشگاه با عنوان «نظام آموزشی باز، از راه دور و ترکیبی» دارد را با اقتضائات فعلی به‌روز کرده و آن را برای وزیر علوم ارسال کند تا در صورت تأیید وی در فرایند تایید مراجع بعدی قرار گیرد.

دانشگاه پیام نور مجازی نیست

وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور نظام آموزشی باز، از راه دور و ترکیبی است نه مجازی، آنچه گاهی مطرح می‌شود که دانشگاه پیام نور مجازی است درست نبوده و دانشگاه پیام نور مجازی نیست اما برخی مواقع ممکن است از ابراز مجازی در برخی دروس استفاده کند.

به گزارش مهر، دکتر رجبعلی برزویی، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، اخیراً اعلام کرد: در خصوص دانشگاه پیام نور مقرر شد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی دانشگاه پیام‌نور را مبتنی بر اساسنامه مصوب این دانشگاه در جلسات ۹۹ و ۱۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۰۱/‏۰۹/‏۱۳۶۷‬ و ۰۸/۰۹/۱۳۶۷ ظرف مدت یک‌ماه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند و در صورت نیاز به اصلاح اساسنامه تغییرات مورد نظر را جهت نهایی‌سازی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این ستاد پیشنهاد کند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها هیات علمی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی