پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 بهمن 1402 - 15 February 2024


وزیر علوم گفت: دانشگاه فرهنگیان باید با وزارت علوم برای رشته علوم‌پایه وارد تفاهم شوند، درخواست می‌کنم نسبت به این مساله حساس باشید و شمع علوم پایه را روشن نگه دارید تا آسیبی وارد نشود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان صبح امروز با حضور وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: باید به اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی پایبند باشیم و عمل کنیم. دانشگاه فرهنگیان به واسطه ارتباطات خوبی که از ریاست‌جمهوری، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و… گرفته است، اوج خواهد گرفت و این ارتباطات می‌تواند در جلب مشارکت عمومی برای رشد دانشگاه فرهنگیان نقش کلیدی داشته باشد.

وی ادامه داد: مساله کم‌توجهی و بی‌مهری به مراکز تربیت معلم، ظلم بزرگی بود که اتفاق افتاد. یکی از مشکلات بزرگ ما در کشور این است که نظارت درستی نداریم؛ به‌عنوان مثال نهادهایی را برای افراد خاصی تأسیس می‌کنیم که به مرور با جابجا شدن دولت، سلیقه آنها عوض می‌شود و اساس‌نامه دانشگاه به فراموشی سپرده می‌شود. باید به اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی پایبند باشیم و عمل کنیم.

زلفی‌گل گفت: ما در وزارت علوم اگر در خدمت آموزش و پرورش باشیم، در اصل در خدمت خودمان هستیم که فردا دانشجویان خوبی داشته باشیم. باید تعامل در حد اعلی باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بیان اینکه معلمی تخصص است، افزود: واقعیتی را هنوز مسئولان جامعه علمی ما به آن دقت نمی‌کنند؛ آن هم این است که بدانیم معلمی هم یک تخصص جدی است مانند پزشکی و… که ممکن است خیلی از افراد به صورت ژنتیکی توانمندی معلمی داشته باشند. این افراد باید جامع‌الاطراف باشند و از نگاه اجتماعی، فرهنگی، علمی… سطح بالایی داشته باشند.

وی اذعان کرد: کسی که دانش دارد، با شخصی که تخصص معلمی دارد فرق می‌کند؛ در نتیجه دانشگاه فرهنگیان باید چتر خود را باز کند. شاید در آینده لازم شود برای افرادی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند، دوره‌های آموزشی حرفه استادی و معلمی برگزار شود که باید دانشگاه فرهنگیان به ما کمک کند و از ظرفیت آن استفاده کنیم.

زلفی‌گل بر تصمیم‌گیری با استفاده از نظرات جمعی برای رفع مشکلات تاکید و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان بایستی با حساب و کتاب رشد کند، زیرا مهارت‌محور است. دانشگاه فرهنگیان باید به گونه‌ای رشد پیدا کند که علوم انسانی و علوم پایه آسیب نبیند. در علوم پایه مانند ریاضی و فیزیک تمایل برای درس خواندن افت پیدا کرده و این مساله فاجعه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان باید با وزارت علوم برای رشته علوم‌پایه وارد تفاهم شوند، زیرا علوم‌پایه در حال نابودی هست. مقام معظم رهبری فرمودند «علوم‌پایه معدن است»، من درخواست می‌کنم نسبت به این مساله حساس باشید و شمع علوم پایه را روشن نگه دارید تا آسیبی وارد نشود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها علوم پایه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی