آموزش - دوره و محصولات آموزشی / آموزش فنی مهندسی 01 بهمن 1394 - 21 January 2016
دوره های کمربند زرد و سبز شش سیگما موسسه توسعه با تخفیفات ویژه شروع از 9 بهمن
شش سیگما روشی هوشمندانه و عاقلانه جهت مدیریت فعالیت های تجاری یک سازمان و یا یک بخش است. سه هدف اصلی از به کارگیری شش سیگما عبارتند از:
1) افزایش رضایت مشتری 2) کاهش زمان انجام فعالیت ها 3) کاهش تعداد نقص ها. حصول بهبودهایی در زمینه های فوق اغلب منجر به صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های سازمان، ایجاد فرصت هایی جهت حفظ مشتریان، تسخیر در بازارهای جدید و سرانجام افزایش اعتبار و اطمینان برای کالاها و خدمات سازمان می شود. در این راستا موسسه توسعه توسعه با همکاری دپارتمان تخصصی مهندسی صنایع اقدام برگزاری دوره های زیر می نماید:
این دوره پیش نیاز شرکت در دوره کمربند سبز شش سیگما می باشد.
گزیده ای از محتویات دوره:
- آشنایی با شش سیگما
- تاریخچه شش سیگما
- ساختار اجرایی شش سیگما
- شناخت متدولوژی های مختلف شش سیگما
- فازها و ابزارهای مورد استفاده در متدولوژی (مرحله تعریف، مرحله اندازه گیری، مرحله تحلیل، مرحله بهبود، مرحله کنترل)
- ...
گزیده ای از محتویات دوره:
• مفاهيم کيفيت و سيگما
• تاريخچه شش سيگما
• سطح سيگما و نحوه محاسبه آن
• متدولوژيهاي شش سيگما
• ساختار اجرايي شش سيگما
• تشريح متدو لوژي ، فازها و ابزارهاي آن DMAIC
• فاز شناخت (تعريف اوليه مسئله، انتخاب اعضای تيم پروژه، تهيه Business Case ، SIPOC، جمع آوری نظرات مشتری، تهيه نمودار درختي و تعريف CTQ، مشخص نمودن حدود استاندارد و تعريف Defect)
• فاز اندازه گيري (Brainstorming، C&E، FMEA، Pareto chart،تدوين طرح و فرم جمع آوری داده ها، MSA، Sigma Level 1
• فاز تحليل (نمودارهای جريان فرآيند، فعاليتهای بدون ارزش، انجام آزمونهای آماری برای اثبات علتهای کشف شده اين آزمونها که عبارتند از: آزمونهای فرض، آناليز واريانس، تحليل همبستگي، رگرسيون خطي / غير خطي)
• فاز بهبود (تشخيص راه کارهای بهبود مناسب با توجه به علل شناسايي