پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 نمونه قراردادها / نمونه قراردادهای مشارکت          03 بهمن 1394 - 23 January 2016



 نمونه قرارداد چاپ کتاب

قرارداد چاپ کتاب می تواند به 4 شکل مختلف انجام شود :
انواع قرارداد چاپ کتاب با ناشرین

1- قرارداد حق تالیف
در این نوع قرارداد ناشر یا سرمایه گذار با مولف قرارداد بسته و درصدی اندک از فروش کتاب را به عنوان حق تألیف به مولف پرداخت می­کند. این نوع قرارداد را ناشرین یا سرمایه گذاران در صنعت نشر بیشتر با کسانی می­بندند که شناخته شده و کتابهایشان پرفروش باشد.
این نوع قرارداد می­تواند برای بعضی از افراد جذاب باشد زیرا نه هزینه­ ای پرداخت می­کنند و نه در پخش نقشی دارند ولی چنانچه فروش کتاب خوب باشد این افراد ضرر می­کنند. چنانچه از فروش کتاب خود مطمئن هستید زیر بار این نوع قرارداد نروید. در این نوع قرارداد حق چاپ همیشه برای ناشر محفوظ می­ماند.

2- قرارداد مشارکت در چاپ

 در این نوع قرارداد براساس توافق صورت گرفته بین ناشر یا سرمایه گذار و صاحب اثر هزینه چاپ و پخش کتاب و همچنین سود ناشی از فروش کتاب بین طرفین تقسیم میشود.مسئله مهم در این نوع قرارداد که باید لحاظ شود این است که مبلغی که به عنوان هزینه چاپ از طرف ناشر اعلام میشود همان مبلغ واقعی بوده و ناشر یا سرمایه گذار در این بخش از هزینه ها سودی را برای خود در نظر نگرفته باشد.

 3- قرارداد فروش اثر

نویسنده یا صاحب اثر در این نوع قرارداد کلیه حقوق مادی و معنوی اثر را به ناشر یا سرمایه گذار در ازای دریافت مبلغی واگذار مینماید و یا نویسنده در ازای دریافت یک مبلغ به صورت سفارشی اثری را برای ناشر یا سرمایه گذار خلق مینماید.

4-قرارداد سرمایه گذاری مولف
در این حالت نویسنده با تقبل کلیه هزینه های چاپ صاحب اثر خود خواهد بود و از تمامی مزایای آن نیز برخوردار خواهد بود. لازم به ذکراست در زمان عقد این نوع قرارداد نویسنده میبایست دقت نماید تا در بند یا ماده ی تعیین کننده صاحب حقوق مادی و معنوی اثر حتماً نویسنده یا صاحب اثر ذکر گردد.
 
لازم به ذکر است در این مرکز کتاب به صورت سرمایه گذاری مولف به چاپ خواهد رسید و دوستان میتوانند هم به صورت حضوری و هم از راه دور و به صورت غیر حضوری اقدام به عقد قرارداد با این مرکز نمایند.
 
-----------------------------------------
نمونه قرارداد چاپ کتاب

بین خانم /آقای : .................. .....................فرزند آقای  .......دارای شناسنامه شماره ............ .صادره از ................به نشانی: ............................................. ................. ................. ..........................................

و خانم / آقای :........................ ........فرزند آقای:....... ................ دارای شناسنامه شماره ........... ............صادره از ............. ......متولد ......................مدیر موسسه انتشارات : .....................................ساكن كه ذیلاً به ترتیب ( مولف) و(ناشر ) نامیده می شوند در تاریخ زیر قراردادی به شرح ذیل منعقد می گردد :

ماده 1- موضوع قرارداد : چاپ و انتشار كتاب ...............می باشد كه به وسیله مولف تهیه شده و ناشر متقبل چاپ و انتشار آن گردید .

ماده 2- تیراژ : چاپ اول كتاب موضوع این قرارداد به میزان .................. نسخه می باشد .

ماده 3- حق التالیف : ناشر بابت حق التالیف كتاب موضوع قرارداد مبلغی معادل          % از بهای پشت كتاب را بر مبنای ...............نسخه تیراژ متعهد پرداخت به مولف به ترتیب زیر است :

الف : مبلغ ...............ریال هنگام تحویل متن كامل كتاب

ب: نیمی از مبلغ باقیمانده ،‌هنگام انتشار كتاب .

پ: بقیه مبلغ دو ماه پس از انتشار كتاب

تبصره 1- طرف علاوه بر حق التالیف فوق ناشر تعداد ..........نسخه از كتاب را تقدیم مولف خواهم نمود و در مقابل تادیه حق التالیف و كتاب های موضوع این تبصره ارائه رسید مولف ضروری است .

ماده 4- چاپ های بعدی كتاب مزبور و انتشار آن نیز منحصراً به وسیله ناشر این قرارداد انجام خواهد شد و به هر حال مولف حق چاپ .انتشار كتاب فوق را شخصاً یا توسط دیگری ندارد

ماده 5-  مولف متعهد می گردد كه در هر تجدید چاپ ،‌مطالب تازه را بر متن اولیه كتاب بیفزاید و هر گونه تغییرات دیگری را نیز كه در زمینه موضوع كتاب مربوطه پیش آید در چاپ های بعدی مورد تجدید نظر قراردهد .

ماده 6- در هر تجدید نظر از حیث تیراژ و حق التالیف بر مبنای این قرارداد رفتار خواهد شد .

ماده 7- ناشر مكلف است حداكثر تا 4 ماه از تاریخ ( تحویل كتاب از سوی مولف به ناشر ) نسبت به چاپ و انتشار آن اقدام نماید و همچنین در هر تجدید چاپ نیز رعایت مفاد این ماده الزامی است .

ماده8- چنانچه بنا به هر علت ،‌ناشر از چاپ یا تجدید چاپ و انتشار كتاب موضوع قرارداد بر اساس مفاد ماده 7  این قرارداد خودداری كند یا تعلل نماید ،‌مولف حق دارد جهت فسخ این قرارداد اقدام كند .

ماده 9- ناشر نیز محق است در صورتی كه مولف از تحویل متن كتاب با تغییرات بعدی در آن به موقع خود امتناع نماید نسبت به فسخ این قرارداد اقدام نماید

ماده 10- در صورت بروز اختلاف در تفسیر یا اجرای این قرارداد موضوع اختلاف
به خانم / آقای ..................... به عنوان داور مرضی الطرفین ارجاع خواهد شد ورای داور برای طرفین
قاطع و لازم الاجرا است .

ماده 11- هرگونه قرارداد مغایری در این زمینه كه از طرف هر شخص حقیقی یا حقوقی ابراز گردد باطل و از درجه اعتبار ساقط است .

ماده 12- این قرارداد در 12 ماده و یك تبصره تنظیم و امضاء‌ گردیده و لازم الاجراء‌ است .

        

محل امضاء ناشر                                                                          محل امضاء‌ مولف



تگ ها نمونه قرارداد چاپ کتاب قرارداد چاپ کتاب چاپ کتاب قرارداد سرمایه گذاری مولف قرارداد مشارکت در چاپ قرارداد حق تالیف قرارداد فروش اثر

پر بازدیدترین نمونه قراردادهای مشارکت

خبرنامه - شبکه های اجتماعی