پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همايش سمينار          26 فروردین 1391 - 14 April 2012




همایش ملی شهرهای مرزی و امنیت برگزار می شود

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده علوم زمین و جغرافیا گفت: همایش ملی شهرهای مرزی و امنیت، چالش‌ها و رهیافت‌ها در دانشگاه سیستان و بلوچستان به مدت دو روز برگزار می‌شود.


عیسی ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: همایش ملی شهرهای مرزی و امنیت، چالش‌ها و رهیافت‌ها 30 و31 فروردین ماه توسط  نیروی انتظامی و پژوهشکده علوم زمین و جغرافیا، در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی ایران، مسائل و مشکلات بسیار و در عین حال فرصت‌هایی را برای مناطق مرزی کشور به وجود آورده است.

وی افزود: به طوری که این موقعیت و ساختار طبیعی فضای ایران برکنش متقابل افراد و گروه‌های اجتماعی تاثیرات متفاوتی گذاشته است، چنانکه از یک سو با بستر سازی ارتباط میان اقوام و گروه‌ها تعامل آنها را با یکدیگر و سکنه‌های فلات ایران آسان کرد و از سوی ‌‌دیگر جنبه‌های وحدت بخش کلان سرزمینی بر شکل‌گیری روابط و پیدایش خصلت‌های کلان ملی تأثیر گذاشته و جنبه‌های تفکیک‌ ساز فضا، شکل‌گیری تفاوت‌ها و خصلت‌های ناحیه‌ای درون آن را موجب شده است.

دبیر علمی همایش و رئیس پژوهشکده علوم زمین و جغرافیا بیان کرد: یکی از مناطقی که مصداق این گونه فضای جغرافیایی است، جنوب شرق ایران است که بنام سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود و ناظر بر سکونت اقوامی به همین نام‌ها در پهنه‌ جغرافیایی این منطقه است.

ابراهیم‌زاده در زمینه اهداف این کنگره گفت: مهم‌ترین هدف طرح موضوع شهرهای مرزی و کارکردهای امنیتی آن که با بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات علمی صاحب نظران به بحث و بررسی گذاشته می‌شود و هدف عمده دیگر از برگزاری این همایش بهره‌گیری از رهاوردهای حاصل از آن بوده، به طوری که بتوانیم در ارتقاء کارکردهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه منطقه‌ای شهرهای مرزی که به نوعی متاثر از کارکردهای امنیتی بوده از این دستاوردها و رهیافت‌ها بهره گیریم.

وی تصریح کرد: از این رو این همایش در پنج محور اصلی "شهرهای مرزی و مسائل امنیتی  و نظامی آنها، شهرهای مرزی و مسائل اقتصادی آنها، شهرهای مرزی و مسائل ژئو پولیتیکی آنها و شهرهای مرزی و کارکردهای بین‌المللی آنها" برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش و رئیس پژوهشکده علوم زمین و جغرافیا در ادامه عنوان کرد: حامیان اصلی این همایش، دانشگاه سیستان و بلوچستان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، انجمن جغرافیای ایران، انجمن اقلیم شناسی، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه‌های زابل، علوم قرآنی زاهدان، علوم دریایی چابهار، پیام نور و بانک قوامین هستند.

گفتنی است: از مجموع 813 چکیده دریافتی، 586 چکیده پذیرفته و به صورت مجموعه چکیده‌های همایش به چاپ رسیده است.

در عین حال از مجموع 543 اصل مقاله دریافتی، 351 مقاله پذیرفته شده که از این تعداد 107 مقاله به صورت سخنرانی و 244 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی www.seminars.usb.ac.ir و یا با شماره تلفن 05418052764 تماس بگیرند.



تگ ها همایش ملی شهرهای مرزی سیستان و بلوچستان

پر بازدیدترین همايش سمينار

خبرنامه - شبکه های اجتماعی