پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همايش سمينار          30 اردیبهشت 1391 - 19 May 2012





دانشگاه امیرکبیر‌ میزبان دومین کنفرانس شبکه‌های الکتریکی هوشمند

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: دومین کنفرانس شبکه‌های الکتریکی هوشمند سوم و چهارم خردادماه به میزبانی دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود.


دومین کنفرانس شبکه‌های الکتریکی هوشمند در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه سوم و چهارم خردادماه در دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

در نشست خبری این کنفرانس، حسین عسگریان رئیس دانشکده برق و رئیس کنفرانس با اعلام اینکه عمر شبکه‌های هوشمند در صنعت برق زیاد طولانی نیست، اظهار داشت: در جهان از 7-8سال پیش و در ایران از 4سال پیش به مبحث شبکه‌های هوشمند پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه اولین کنفرانس شبکه‌های هوشمند در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که البته ‌بیشتر جنبه دانشجویی داشت، ‌افزود: در این دوره کنفرانس از حالت دانشجویی خارج به صورت یک کنفرانس جامع شبکه‌های هوشمند برگزار می‌شود و ما شاهد ارائه مقالات توسط اساتید، متخصصان صنعت و دانشجویان بودیم. با توجه به این اینکه این کنفرانس در انجمن مهندسی برق جهانی (Ieee) نمایه می‌شود، تعداد مقالات به میزان قابل توجهی بالا بود.

عسگریان با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی اظهار داشت: در کنار این نشست‌ها چند کارگاه آموزشی با موضوعاتی از قبیل معرفی زیرساخت‌های اندازه‌گیری هوشمند، مهندسی شبکه‌های هوشمند در بستر شهرهای هوشمند، مدیریت توان در ریزشبکه‌ها، امنیت در زیرساخت‌های هوشمند، چالش‌های بهره‌برداری بین شبکه‌های هوشمند و... برگزار می‌شود.

وی افزود: دو میزگرد با موضوع نقشه راه جهت شبکه‌های هوشمند ایران در روز چهارشنبه 3خرداد و دیگری به عنوان سازوکارهای لازم جهت توسعه شبکه هوشمند در صنعت برق ایران در روز پنجشنبه 4خرداد با حضور نمایندگانی از دانشگاه و صنعت برگزار خواهد شد.

عسگریان اظهار داشت: افتتاحیه کنفرانس در سالن دکتر ادیبی برگزار می‌شود.

در ادامه کنفرانس خبری گئورگ قره پتییان دبیر کنفرانس ضمن تشریح ساده مفهوم شبکه‌های هوشمند اظهار داشت: ما هم‌اکنون در شبکه‌ها شاهد جریان یک سویه توان و انرژی از تولیدکننده به مصرف کننده هستیم. شبکه هوشمند شبکه‌ای است که این جریان را یک جریان دو سویه انرژی و اطلاعات تبدیل می‌کند.

وی افزود: مثال ساده استفاده از این شبکه‌ها مدیریت مصرف انرژی توسط خانوارها، مدیریت مصرف انرژی خانوارها توسط توزیع‌کننده نیرو در پیک‌مصرف و حتی دسترسی به اطلاعات مصرفی هر منطقه و خانواده در هر لحظه است.

قره‌پتیان ادامه داد: با توجه به نو بودن موضوع در کشورهای مختلف حرکت در این زمینه آغاز شده است. به رغم انتظار ما استقبال بسیار بالایی از کنفرانس تخصصی شبکه‌های هوشمند شد. به طوریکه 285مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد. از این تعداد 120مقاله به زبان فارسی و 165عدد از آن به زبان انگلیسی بود که بعد از بررسی‌های زیاد توسط اساتید و متخصصین 73مقاله که حائز نمره بیش از 14 از 20 شده بودند در کنفرانس پذیرفته شدند که 49 مقاله در 10نشست تخصصی به صورت شفاهی و 24مقاله در یک نشست پوستر ارائه خواهد شد، همچنین لازم به ذکر است این نشست میزبان یک سخنران مدعو از دانشگاه کوئین کانادا به نام دکتر بخشایی است.

وی افزود: همزمان با این کنفرانس تفاهم‌نامه مشترکی فی‌مابین دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان بهره‌وری انرژی ایران به امضاء خواهد رسید، در ضمن نمایشگاهی مرتبط با موضوع همایش در حاشیه کنفرانس برپا خواهد شد.

قره‌پتیان در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز برای شبکه‌های هوشمند در کشور موجود است، اظهار داشت: از لحاظ فکری دانشگاه‌ها آمادگی بسیار زیادی دارند اما تنها مشکل موجود کمبود بودجه است.



تگ ها دانشگاه امیرکبیر‌ کنفرانس شبکه‌های الکتریکی هوشمند

پر بازدیدترین همايش سمينار

خبرنامه - شبکه های اجتماعی