پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          24 آذر 1401 - 15 December 2022


ثبت نام آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل ویژه ورودی های تا پیش از ۲۰۱۹ از چهارشنبه ۲۳ آذرماه آغاز شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل ویژه ورودی‌های تا پیش از اول ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ دی ماه ۱۳۹۷) روز ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

ثبت نام برای این آزمون از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۲۳ آذر آغاز شده است و مهلت ثبت نام تا ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir ادامه دارد.

دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل که پیش از اول ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ دی ماه ۱۳۹۷) شروع به تحصیل کرده اند می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در صورتی که نمره حد نصاب (۶۰ درصد نمره کل آزمون) را کسب کنند، به شورای انتقال معرفی خواهند شد.

نخستین دوره این آزمون در روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. این آزمون تنها سه بار، در دی ماه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دانشجویان متقاضی انتقال موظفند درخواست خود را همراه با مدارک مورد نیاز (طبق آئین نامه انتقال) که در سامانه میخک وزارت امور خارجه تأیید شده است، در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل ثبت و بارگذاری کنند.

فقط کسانی مجاز به حضور در جلسه و شرکت در آزمون خواهند بود که پرونده آنها در سامانه فوق رسیدگی و تأیید شده و بر اساس ضوابط مربوطه، مجاز به شرکت در آزمون شناخته شده اند.

این آزمون فقط جهت ارزیابی علمی متقاضیان انتقال به داخل، به عنوان یکی از مراحل فرآیند بررسی مدارک است و آزمون ورودی به دانشگاه‌های داخل نیست. بنابراین، قبولی در این آزمون به منزله موافقت با انتقال نبوده و صرفاً پرونده دانشجو را در شورای انتقال قابل طرح می‌سازد و حقی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

پس از بررسی پرونده متقاضی توسط کارشناسان مرکز خدمات آموزشی و مجاز شدن فرد جهت شرکت در آزمون، شخص متقاضی باید در زمان تعیین شده، نسبت به نام نویسی اینترنتی جهت شرکت در آزمون مذکور از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کند.

در صورت اتمام مهلت ثبت نام، این مرکز هیچ گونه مسئولیتی در قبال عدم امکان شرکت دانشجویان در آزمون را نخواهد داشت و آنان باید در آزمون‌های بعدی شرکت کنند.

متقاضیان باید تا پیش از ثبت نام اینترنتی برای شرکت در آزمون، مدارک خود را در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل https://mohed.behdasht.gov.ir/transition ثبت و بارگذاری کنند و مجاز به شرکت در آزمون شده باشند.

داوطلبان باید هر یک از مدارک زیر را اسکن کرده (با حجم ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلوبایت و فرمتjpg) و هنگام ثبت نام از طریق پیوند مربوطه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگذاری کنند.

پس از ارسال مدارک دکمه «آغاز ثبت نام» فعال می‌شود و با فشار دادن آن، فرم ثبت نام در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد. داوطلبان باید فرم را کامل کرده و با کلیک روی دکمه ثبت نهایی، کد رهگیری را دریافت کنند.

هزینه شرکت در آزمون ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۴۵۰ هزار تومان) است که در آغاز ثبت نام، به صورت اینترنتی و با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب پرداخت می‌شود.

مدارک مورد نیازجهت ثبت نام اینترنتی:

۱. تصویر اسکن شده یک قطعه عکس که در سال جاری گرفته شده باشد

۲. تصویر اسکن شده صفحه اول شناسنامه

۳. تصویر اسکن شده کارت ملی

توجه: هر یک از تصاویر بالا باید با فرمت jpg و حجم ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلوبایت تهیه شود.

کارت شرکت در آزمون از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت مرکز سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

داوطلبان باید پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی (یا شناسنامه) خود را در روز آزمون همراه داشته باشند، در غیر این صورت از ورود آنان به سالن برگزاری آزمون جلوگیری خواهد شد.

آزمون در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران برگزار خواهد شد که نشانی دقیق آن روی کارت ورود به جلسه درج می‌شود.

پس از قبولی در آزمون، لیست اسامی و نمرات شرکت کنندگان در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام و افراد حائز نمره حد نصاب (۶۰ درصد نمره کل آزمون) جهت طرح پرونده در شورای انتقال، به مرکز خدمات آموزشی معرفی خواهند شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی