پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          08 دی 1401 - 29 December 2022


معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل گفت: در سطح بین المللی بیش از ۷۰ درصد جذب دانشجوی خارجی توسط کلیه دانشگاه‌ها از طریق مؤسسات جذب است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر سلمانپور معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل در نشست بررسی چالش‌ها و راهکارهای جذب دانشجویان بین الملل که با حضور مسئولین مؤسسات جذب در محل این سازمان برگزار شد، گفت: مؤسسات جذب دانشجویان خارجی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا می‌تواند نقش بسیار مؤثری در معرفی ظرفیت‌های آموزش عالی و دانشگاه‌ها در سایر کشورها و افزایش جذب دانشجویان از کشورهای مختلف داشته باشد.

سلمانپور ادامه داد: در حقیقت اهمیت مؤسسات جذب دانشجویان بین الملل زمانی بیشتر نمایان می‌شود که آن‌ها می‌توانند از طریق زیرساخت‌های الکترونیکی خود و حضور در نمایشگاه‌ها و ارتباطاتی که با واسطه‌ها و مؤسسات اعزام سایر کشورها برقرار می‌کنند، ظرفیت آموزش عالی و دانشگاه‌های ما را در سطح بین المللی و نزد نخبگان سایر کشورها معرفی کنند.

معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل با بیان اینکه مؤسسات جذب یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم برای آموزش عالی ما هستند، اظهار کرد: در سطح بین المللی بیش از ۷۰ درصد جذب دانشجوی خارجی توسط کلیه دانشگاه‌ها از طریق مؤسسات جذب است، بنابراین ما معتقد هستیم که مؤسسات جذب یکی از کانال‌های بسیار مؤثر در جذب دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران است.

وی تصریح کرد: جذب دانشجوی بین‌المللی برای ما از چندین جهت مهم است یکی از جهت قرار گرفتن در رقابت شدید جذب دانشجوی خارجی که اکنون در میان کشورهایی است که قصد دارند تأثیرگذاری فراتر از مرزهای خود داشته باشند و یا دنبال ایجاد تبادلات و منابع پایدار در حوزه اقتصادی، فرهنگی و علمی هستند. باید توجه داشت که بسیاری از کشورها به همین منظور به عرصه جذب دانشجوی بین‌المللی قدم می‌گذارند و بر همین این اساس جمهوری اسلامی نیز وارد این رقابت شده است.

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل ادامه داد: از طرفی دانشگاه‌های کشور ایران نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های منطقه برتری دارند و برخی دانشگاه‌های ما در سطح دنیا جزو برترین هائی هستند که اکنون مقصد بسیاری از دانشجویان در دنیا است. همچنین اگر رقابتی هم در بین نبود، ما بر مبنای اهداف تمدنی خود وظیفه داریم وارد این عرصه شویم، بنابراین ضرورت دارد به تمام راه‌های جذب دانشجویان بین‌الملل ورود پیدا کنیم که یکی از آن‌ها موضوع مؤسسات جذب دانشجویان بین‌الملل است.

سلمانپور اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان پس از تنظیم و تصویب آئین‌نامه و شیوه نامه اجرایی آن مؤسسات جذب دانشجوی بین‌المللی در طی ۱۰ ماه گذشته، فراخوانی را برای ارائه درخواست صدور مجوز تشکیل مؤسسات جذب داد که به دنبال آن بیش از ۸۵ تقاضا دریافت کردیم و تا کنون مجوز ۲۴ مؤسسه صادر و مشغول فعالیت شده‌اند و برخی تقاضاها رد شده و مابقی در دست بررسی برای صدور مجوز می‌باشد.

معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل افزود: امروز خوشحال هستیم که مؤسسات قانونی برای جذب دانشجویان بین المللی تشکیل شده است و روز بروز شاهد توسعه و فعالیت بیشتر آنان هستیم تا دانشجویان از ملیت‌های مختلف و با استعداد جذب دانشگاه‌های ایران شوند و از طرف دیگر با شدت بیشتری نسبت به گذشته جلو اشخاص و مؤسسات غیر قانونی که واسطه در جذب دانشجو هستند بگیریم. امروز اولین نشست با مسؤلین این مؤسسات برگزار گردید.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست زمینه سازی افزایش تعاملات مؤسسات با سازمان و از طرف دیگر با یکدیگر و سایر دستگاه‌های مرتبط است و همچنین آگاهی از چالش‌های پیش روی مؤسسات جذب دانشجو است، تصریح کرد: با برگزاری این نشست‌ها می‌توانیم چالش‌های موجود را شناسایی و به گفتگو در خصوص راه حل‌های آن‌ها بپردازیم، برخی از رفع چالش‌های موجود نیازمند به تصمیم‌گیری بین دستگاهی دارد و برخی دیگر مربوط به سازمان می‌شود که ان شاء الله به تفکیک به آن‌ها خواهیم پرداخت. نکته دیگر شناسایی راه‌های دیگر جذب از طریق مؤسسات است که با برگزاری این جلسه می‌توانیم به آن‌ها دست یابیم.

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: این جلسه بسیار مفید و مؤثر بود و استمرار خواهد یافت به طوری که جلساتی نیز با دستگاه‌های دیگر برگزار خواهد شد تا بتوان چالش‌هایی که مربوط به این دسته از دستگاه‌ها می‌شود را نیز رفع کنیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی