پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          16 اسفند 1401 - 07 March 2023


وزیر علوم گفت: ما پیگیر این هستیم که مجوز شغل پاره وقت برای دانشجویان خارجی را دریافت کنیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نخستین مراسم جذب دانشجویان بین الملل در دانشگاه تربیت مدرس، به اولویت‌های پنجگانه وزارت علوم اشاره کرد و گفت: یکی از این اولویت‌ها مرجعیت دیپلماسی علمی است که در این بخش به تبادل استاد و دانشجو و پذیرش دانشجویان غیرایرانی می‌پردازد. در این دوره از مدیریت وزارت علوم توجه ویژه ای به بحث دیپلماسی علمی و بخش‌های مختلف آن شده است.

وی ادامه داد: سیاستگذاری ما در وزارت علوم باید به گونه‌ای باشد که این دیپلماسی علمی محقق و تشویق شود.

وزیر علوم گفت: علاوه بر این موارد رعایت اخلاق دیپلماسی علمی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود. بحث رعایت دیپلماسی اخلاق علمی چه معنی می‌دهد به این معناست که شرط ورود و خروج دانشجویان و اعضای هیأت علمی بین المللی را تسهیل کنیم که در این زمینه سردار ذوالفقاری همکاری لازم را داشته اند که البته کافی نیست. دکتر بیدگلی در وزارت امور خارجه نیز همکاری‌های لازم را داشته اند اما انتظار ما این است که ورود و خروج، پذیرش، مباحث فارغ التحصیلی و حتی تأیید مدارک تحصیلی دانشجویان خارجی در کمترین زمان به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: اخلاق دیپلماسی علمی معنایش این است ما میزبان شایسته ای برای این دانشجوین خارجی در تأمین امکانات آموزشی، رفاهی، خوابگاهی بوده و نهایت تلاش خود را برای ارائه خدمات به این دانشجویان داشته باشیم.

زلفی گل افزود: همانطور که دکتر داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان آئین نامه اعطای مجوز مؤسسات جذب دانشجوی بین الملل را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده و تسهیلگری لازم را انجام دادند، تدوین شیوه نامه اخلاق دیپلماسی علمی را نیز در دستور کار خود قرار دهند تا رؤسای دانشگاه‌های ما بر اساس آن بسترسازی لازم را در زمینه‌های رفاهی، خوابگاهی، آزمایشگاهی برای دانشجویان غیرایرانی مهیا کنند.

وی با طرح این سوال که اخلاق دیپلماسی علمی یعنی چه، افزود: معنی آن این است که دانشجویان غیرایرانی ما در انتخاب استاد راهنما آزاد باشند.

وی گفت: تبادل دانشجو در بین کشورهای همسایه علاوه بر مواردی که مطرح کردم بحث امنیتی، تعامل و تفاهم نیز برای ما دارد که وقتی صورت گیرد و ما به فرهنگ‌ها توجه کنیم منافع ملی و مشترک ما تأمین می‌شود.

وزیرعلوم ادامه داد: در بحث دیگری که در تبادلات علمی و جذب دانشجویان خارجی به آن توجه داریم بحث قدرت نرم جمهوری اسلامی است یعنی تلاش کنیم در قلب مردم همسایگان نفوذ داشته باشیم و آن از طریق علم و دانش میسر است، از طریق علم و دانش است که قدرت نرم افزایش می‌یابد.

وی خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها عنوان کرد: درخواست من از رؤسای دانشگاه‌ها این است که به جذب دانشجویان خارجی نگاه مادی صرف نداشته باشند. جذب دانشجویان خارجی نیاز به عزم فرابخشی دارد.

وزیر علوم همچنین افزود: ما پیگیر این هستیم که مجوز شغل پاره وقت برای دانشجویان خارجی را دریافت کنیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی