پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          17 اردیبهشت 1402 - 07 May 2023


معاون اداره کل اعضای هیات علمی و دانشجویان بین الملل دانشگاه تهران ضمن اعلام کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی شهریه دانشجویان بین الملل، جزییات میزان شهریه دانشجویان در رشته های مختلف را تشریح کرد.

پرتال دانشگاهی به نقل از لعبت زبردست در گفتگو با خبرنگار مهر، از کاهش شهریه دانشجویان خارجی این دانشگاه در راستای جذب بیشتر آنها خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ شهریه دانشجویان بین الملل در مجموع از ۲ هزار و ۱۰۰ یورو به هزار و ۷۰۰ یورو کاهش پیدا کرده است.

معاون اداره کل اعضای هیأت علمی و دانشجویان بین الملل با اشاره به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی شهریه نسبت به سال گذشته گفت: پیش از این به این صورت بود که دانشجویان بعد از اتمام واحدهای درسی و ورود به کارهای پژوهشی، نصف شهریه از آنها اخذ می‌شد که آن را حذف کردیم و در حال حاضر شهریه ثابت از آنها گرفته می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات شهریه دانشجویان کشورهای عراق، یمن، لبنان و فلسطین گفت: شهریه رشته‌های علوم انسانی و علوم رفتاری برای این دانشجویان در مقطع کارشناسی، هزار یورو، کارشناسی ارشد هزار و ۱۰۰ یورو و مقطع دکتری هزار و ۲۰۰ یورو تعیین شده است. شهریه رشته زبان و ادبیات فارسی برای این دانشجویان در مقطع کارشناسی ۷۰۰ یورو، ارشد ۷۷۰ یورو و دکتری ۸۴۰ یورو و در رشته‌های هنر، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، دامپزشکی و … در مقطع کارشناسی، هزار و ۲۰۰ یورو، ارشد هزار و ۳۰۰ یورو و دکتری ۱۴۰۰ یورو مشخص شده است.

زبردست کمترین میزان شهریه این دسته از دانشجویان را مربوط به رشته زبان و ادبیات فارسی و بیشترین میزان شهریه را در رشته‌های هنر، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، دامپزشکی اعلام کرد.

معاون اداره کل اعضای هیأت علمی و دانشجویان بین الملل شهریه دانشجویان بین الملل سایر کشورها مثل چین، ژاپن، هند را اعلام کرد و گفت: شهریه این دانشجویان در رشته علوم انسانی و علوم رفتاری در مقطع کارشناسی هزار و ۵۰۰ یورو، ارشد هزار و ۶۰۰ یورو و دکتری هزار و ۷۰۰ یورو و در رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی هزار و ۵۰ یورو، ارشد هزار و ۱۲۰ یورو و دکتری هزار و ۱۹۰ یورو تعیین شده است.

وی ادامه داد: برای این دسته از دانشجویان در رشته‌های هنر، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، دامپزشکی و … در مقطع کارشناسی هزار و ۸۰۰ یورو، ارشد هزار و ۹۰۰ یورو و دکتری ۲ هزار یورو شهریه اخذ خواهد شد.

این مقام مسول دانشگاه تهران همچنین از تبدیل شهریه ارزی به ریالی برای دانشجویان افغانستانی خبر داد و گفت: این تصمیم در راستای محدودیت‌های ایجاد شده برای دانشجویان افغانستانی بالاخص دانشجویان دختر از سوی هیأت رئیسه دانشگاه تهران اخذ شده است.

به گزارش مهر، شرایط عمومی پذیرش دانشجویان بین الملل به این شرح است: دانشجو باید گواهی معتبر پایان دوره دبیرستان برای پذیرش در مقطع کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی را دارا باشد، همچنین مدرک معتبر کارشناسی برای پذیرش در مقطع ارشد و مدرک معتبر ارشد برای پذیرش در مقطع دکترای تخصصی مورد نیاز است.

حداقل معدل ۱۴ پایان دوره دبیرستان در تمامی رشته علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی و فیزیک برای پذیرش در مقطع کارشناسی و دکترای عمومی دامپزشکی و حداقل معدل ۱۴ که معادل آن در تمامی رشته‌ها برای ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد و معدل ۱۴ برای ورود به دوره‌های دکترای تخصصی نیز مورد تاکید است.

نکته قابل توجه اینکه در صورت موافقت گروه آموزشی حداقل معدل نمره ۱۲ برای ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد قابل قبول است. مدرک تحصیلی و ریز نمرات صادره از مدارس و دانشگاه‌های خارجی باید به تأیید نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در آن کشور یا سفارت کشور متقاضی در ایران برسد و در صورتی که به زبان انگلیسی نباشند به همراه ترجمه رسمی فارسی و انگلیسی ارائه شود. تحصیل در دانشگاه به ۲ زبان فارسی و غیر فارسی انجام می‌شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی