پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          03 مهر 1392 - 25 September 2013


ابلاغ موافقت اصولی دانشگاه احمدی‌نژاد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فاقد اساسنامه تیپ بودن دانشگاه احمدی نژاد گفت: به دلیل انصراف یکی از اعضای هیات موسس این دانشگاه، موافقت اصولی آن ابلاغ نشده است.


به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدعلی کی نژاد در یک نشست خبری با بیان اینکه تاسیس دانشگاه‌های غیر دولتی به دو شیوه انجام می‌گیرد، اظهار کرد: برای دانشگاه‌هایی که در خارج از شهر تهران تاسیس می‌شوند، یک اساسنامه تیپ لازم است که پس از آن موسسین دانشگاه مشخص شده و پرونده آن به شورای گسترش وزارتخانه‌های علوم یا بهداشت ارسال می‌شود تا پس از بررسی صلاحیت عمومی موسسان مجوز تاسیس دانشگاه به وسیله شورای گسترش صادر شود که برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی شهر تهران، این اختیار به وزارتخانه‌ها و شورای گسترش تفویض نشده است.

وی با بیان اینکه اساسنامه این دانشگاه‌ها تیپ خاصی دارد، تصریح کرد: این دانشگاه‌ها نیز در ابتدا مسیر شورای گسترش آموزش عالی را طی می‌کنند و پس از آن به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌آید و باید به تصویب شورا برسد. همچنین موسسان دانشگاه مسیر هیات مرکزی جذب را طی کرده و پس از تایید در یک کمیسیون پنج نفره در دبیرخانه شورا مطرح می‌شود که در صورت تایید برای صدور مجوز به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌آید.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه ایرانیان مجوز اولیه یا اصولی تاسیس دانشگاه را گرفته بود گفت: این موضوع برای اولین بار دو سال قبل در وزارت علوم مطرح شد که اعضای موسس آن به حد نصاب نرسیدند و اخیرا نیز در سطح شورا مجددا درخواست ایجاد شعبه‌ای در داخل تهران کردند که اعضای شورا نیز موافقت خود را با تاسیس این دانشگاه اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: پس از مطالعه متوجه شدیم که یکی از اعضای موسس این دانشگاه اعلام انصراف کرده و بنابراین موافقت اصولی این دانشگاه نیز ابلاغ نشد. بنابراین اگر زمانی پرونده تکمیل شود و مسیر هیات عالی جذب را طی کند پس از آن وارد مسیر شورا می‌شود. بنابراین این کل مطلبی است که از لحاظ قانونی باید در هیات عالی جذب طی می‌شده که تا کنون طی نشده است.

کی نژاد درباره تعداد حداقلی برای اعضای هیات موسس گفت: اعضای هیات موسس باید هفت تا 9 نفر باشند که ترکیب خاصی از جمله حضور یک روحانی و سه عضو هیات علمی رسمی حداقل استادیار دارد. از سوی دیگر اساسنامه این دانشگاه نیز باید اساسنامه تیپ را داشته باشد.

وی افزود: اگر خارج از اساسنامه تیپ اختیاراتی بخواهند باید شورا آن را تصویب کند. چرا که حتی وزارتخانه‌ها نیز این اختیار را ندارند.

کی نژاد با بیان اینکه اختیارات شورا قابل تفویض نیست، اظهار کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی موافقت اصولی را در این زمینه اعلام کرده بودند که برای ایجاد دانشگاه مورد قبول نیست و باید موافقت قطعی داشته باشد که این موضوع نیز نیازمند بازدید از امکانات، تجهیزات، اعضای هیات علمی و موارد دیگر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا پس از این مشکلات مسئولان دانشگاه اقدامی در جهت رفع مشکلات داشته‌اند یا خیر؟ گفت:‌اطلاعات من در این زمینه درحد اطلاعات رسانه‌هاست. این دانشگاه اساسنامه‌ای دارد که شاید خود دوستان فکر می‌کنند که اساسنامه است اما از نظر اساسنامه تیپ قابل قبول نیست.

تگ ها دانشگاه احمدی نژاد تاسیس دانشگاه توسط احمدی نژآد سرانجام دانشگاه احمدی نژآد

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی