پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          22 امرداد 1389 - 13 August 2010

زندگی تحصیلی سیاستمداران -3
کارنامه تحصیلی پوتین، اسد و نخست وزیر کانادا/ رئیس جمهور چشم پزشک!
گروه دانشگاه خبرگزاری مهر در گزارشهایی پا به زندگی تحصیلی سیاستمداران دنیا به ویژه روسای جمهور و نخست وزیران فعلی یا گذشته کشورهای دنیا می گذارد و مروری بر سابقه تحصیلی آنها می کند. در سومین قسمت زندگی تحصیلی نخست وزیران کانادا، پوتین و اسد بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آشنایی با زندگی سیاستمداران بزرگ دنیا همواره یکی از موضوعات جالب بوده است و در این میان دانستن این نکته که چه مراکز و عوامل علمی در رسیدن این افراد به جایگاه سیاسی کنونی آنها نقش داشته اند خالی از لطف نیست. به همین منظور گروه دانشگاه خبرگزاری مهر در سلسله گزارشاتی به معرفی مراکز علمی که بزرگان دنیای سیاست را تربیت کرده اند می پردازد.

ولادیمیر پوتین (نخست وزیر روسیه)؛ رشته حقوق دانشگاه دولتی سن پترزسبورگ
ولادیمیر ولادیمرویچ پوتین در 7 اکتبر 1952 متولد شد. وی دومین رئیس جمهور فدراسیون روسیه و نخست وزیر فعلی این کشور است.
هفته نامه آمریکایی تایم پوتین را به عنوان شخصیت سال 2007 انتخاب کرد. پوتین در رشته حقوق بین المللی دانشکده حقوق دانشگاه دولتی لنینگراد (دانشگاه دولتی سن پترزبورگ) تحصیل کرد و در سال 1975 از این رشته فارغ التحصیل شد. سپس عضو حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی شده و به "کا. گ. ب" راه یافت. 
دانشگاه دولتی سن پترزسبورگ (در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق با عنوان دانشگاه دولتی لنینگراد شناخته می شد) در سال 1724 به دستور پطر کبیر تزار روسیه تاسیس شد. این دانشگاه بی شک یکی از معتبرترین دانشگاههای متعدد این شهر و یکی از قدیمی ترین دانشگاههای روسیه به شمار می رود.
درحال حاضر این دانشگاه شامل 20 دانشکده و 11 موسسه تحقیقاتی است که به تربیت بیش از 25 هزار دانشجوی لیسانس، دو هزار دانشجوی دکتری و حدود پنج هزار محقق می پردازد.
برپایه گزارش یونسکو، دانشگاه دولتی سن پترزبورگ از سالها قبل در لیست یکی از بهترین دانشگاههای دنیا وارد شده است.
در آغاز دهه 90 برای اولین بار در تاریخ 270 ساله این دانشگاه، یک زن به نام "لودمیلا وربیتسکایا" به عنوان رئیس این دانشگاه برگزیده شد.
مهمترین دانشمندان روسی قرن نوزدهم در این دانشگاه تحصیل کرده اند که از آن جمله می توان به هنریش لنز (فیزیکدان) و دیمیتری مندلیوف (شیمیدان و ارائه دهنده جدول تناوبی عناصر) اشاره کرد.
دانشگاه دولتی سن پترزبورگ پس از دانشگاه دولتی مسکو دومین دانشگاه معتبر روسیه است و برطبق طبقه بندی جهانی دانشگاهها در سال 2009 در رتبه 84 دنیا قرار دارد.
در این دانشگاه تعدادی از مهمترین سیاستمداران روسیه از جمله ولادیمیر پوتین و دیمیتری مدودف در رشته حقوق تحصیل کرده اند.
استفان هارپر (نخست وزیر کانادا)؛ رشته اقتصاد دانشگاه کالگاری
به گزارش مهر، استفان جوزف هارپر در 30 آوریل 1959 متولد شد. وی بیست و دومین نخست وزیر کانادا و رئیس حزب محافظه کاران این کشور است. وی در انتخابات سال 2006 به پیروزی رسید.
وی در سال 1978 با کسب معدل 7/95 درصد و با بالاترین نمره فارغ التحصیل شد و سپس در دانشگاه تورنتو نامنویسی کرد اما پس از دوماه تحصیل این دانشگاه را ترک کرد و به ادمونتون آلبرتا رفت و کاری در دفتر پستی شرکت امپریال اویل پیدا کرد.
سپس در یک شرکت سیستمهای رایانه ای مشغول به کار شد. بعد از آن وارد دانشگاه کالگاری شد و لیسانس خود را در رشته اقتصاد گرفت و در سال 1993 در این رشته مدرک فوق لیسانس خود را دریافت کرد. هارپر پس از اتمام تحصیلاتش همچنان ارتباط محکم خود را با این دانشگاه حفظ کرد.
دانشگاه کالگاری یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در آلبرتای کانادا است. این دانشگاه از 24 هزار دانشجوی لیسانس و 5 هزار و 500 دانشجوی پس از لیسانس تشکیل شده است.
در ابتدا این دانشگاه شاخه ای از دانشگاه آلبرتا بود. در نیمه نخست قرن بیستم دانشگاه کالگاری از دانشگاه آلبرتا جدا شد و در سال 1966 رسما به صورت یک دانشگاه مستقل گشایش یافت.
این دانشگاه از 14 دانشکده از جمله کالج معلمان، مدرسه حقوق، مدرس پزشکی و مدرسه دامپزشکی تشکیل شده است.
این دانشگاه با کسب کرسی هفتم شورای تحقیقات کانادا یکی از دانشگاههای تحقیقاتی معتبر این کشور است. دانشگاه کالگاری عضو گروه 13، انجمن دانشگاههای کشورهای مشترک المنافع، انجمن بین المللی دانشگاهها و انجمن دانشگاهها و کالجهای کانادا است. بودجه سالانه این دانشگاه در بخش تحقیقات 282 میلیون دلار آمریکا است.
بیشترین تمرکز این دانشگاه بر روی رشته های مهندسی و علوم زمین است که هر دو رشته در دانشکده علوم و در دپارتمانهای علوم زمین و مدرسه مهندسی قرار دارد.
در رده بندی وبومتری دانشگاهها، دانشگاه کالگاری در رتبه پنجم کانادا و 78 دنیا قرار دارد. این دانشگاه براساس رده بندی Research Infosource در رتبه نهم طبقه بندی 50 دانشگاه تحقیقاتی برتر کانادا ایستاده است.
بشار اسد (رئیس جمهور سوریه)؛ چشم پزشکی از دانشگاه دمشق
به گزارش مهر، بشار الاسد در 11 سپتامبر 1965 در دمشق متولد شد. وی رئیس جمهور جمهوری عربی سوریه و پسر حافظ اسد رئیس جمهور سابق این کشور است.
بشار اسد در رشته چشم پزشکی دانشگاه دمشق تحصیل کرد و در سال 1992 به منظور ادامه تحصیلات خود به لندن رفت اما در سال 1994 به کشورش بازگشت و به ارتش سوریه پیوست و در 1999 به درجه سرهنگی نائل گشت.
دانشگاه دمشق (جامعه دمشق) بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه سوریه است که مقر اصلی آن در پایتخت این کشور واقع شده و پردیسهایی نیز در سایر شهرهای این کشور دارد.
این دانشگاه در سال 1923 از ادغام مدرسه پزشکی (تاسیس در 1903) و موسسه حقوق (تاسیس در 1913) گشایش یافت.
تا سال 1958 با عنوان "دانشگاه سوریه" شناخته می شد اما در این سال به دانشگاه حلب تغییر نام داد و پس از آن عنوان دانشگاه دمشق را گرفت. امروز بیش از 6 دانشگاه دولتی و بیش از 10 دانشگاه خصوصی در سوریه فعالیت می کنند.
این دانشگاه از چندین دانشکده و موسسه عالی، یک مدرسه پرستاری و یک موسسه آموزش زبان عربی به خارجی ها تشکیل شده است.

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی