پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          13 تیر 1402 - 04 July 2023


رئیس سازمان سنجش گفت: تمامی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ اعم از اینکه در کدام نوبت کنکور دی یا تیر شرکت کرده اند باید از هفته آینده اطلاعات خود را در سامانه سوابق تحصیلی آموزش و پرورش کنترل کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست خبری برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در محل سازمان سنجش گفت: نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ به زودی برگزار می شود و فرآیند برگزاری کنکور ۱۴۰۲ به پایان می رسد. نتایج اولیه و انتخاب رشته برای داوطلبان در مردادماه صورت می گیرد و نتایج نهایی نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی افزود: کنکور ۱۴۰۲ با تغییرات عمده ای روبرو بود. برای اولین بار یک کارپوشه یا پروفایل برای تمامی داوطلبان طراحی شد و داوطلب در هر لحظه می توانست به آن وارد شود و در آینده هم این اطلاعات برای داوطلب محفوظ است. داوطلب در زمان های مختلف می توانسته است وارد کارپوشه خود شود و در صورت مشاهده مغایرت آن را تصحیح کند اما اکنون هیچ تغییری از سوی سنجش در کارپوشه افراد اعمال نمی شود.

رئیس سازمان سنجش افزود: تمامی سیستم ها و سامانه های سنجش کاملا ماشینی هستند و امکان اعمال تغییر به صورت دستی در آنها وجود ندارد. بنابراین هیچ فرآیندی به صورت دستی نمی تواند وارد شود. در این چند روز برخی از داوطلبان مراجعه می کنند که اشتباهی در پروفایل خود دارند ولی چون در مراحل مختلف به داوطلبان پیامک داده شده است امکان هیچ تغییری وجود ندارد.

وی درباره وضعیت جوی و شرایط آب و هوایی برای حوزه های برگزاری کنکور ۱۴۰۲ گفت: دستورالعمل هایی برای تمامی حوزه های کنکور به استاندارها و فرمانداران ارائه شده است که در زمان های سیل، زلزله و شرایط جوی قابل اجرا است. به دلیل گرمای هوا هم هماهنگی های لازم با وزارت نیرو انجام شده است و از همین جا از وزارت نیرو تشکر می کنیم که با وجود کمبود برق، مقرر شده است که تمامی دستگاه های خنک کننده در حوزه های کنکور برقرار باشند. درباره سیستان و بلوچستان هم خوشبختانه وضعیت هوا رو به بهبود است.

پورعباس درباره موضوع قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور نوبت دی ماه و شرایط آن در نوبت تیرماه خاطرنشان کرد: موضوع تقلب و ارسال عکس و فایل در نوبت دی ماه کنکور ۱۴۰۲ تنها یک مورد بود که آن هم از بستر اینترنت صورت نگرفت. تقلب زمانی رخ می دهد که یک عکس از سوال گرفته می شود و ارسال می شود و دوباره پاسخ آن سوال به جلسه بازگردانده شود.

وی افزود: ما این مسیر را مختل می کنیم. ضمن اینکه با گزارش های فنی توانستیم هزار نفر را در کنکور ۱۴۰۱ شناسایی کنیم. کلید تقلب داریم و با آن عوامل تقلب را شناسایی می کنیم. ضمن اینکه دو تیم آشکارساز نسل اول و نسل دوم را در اختیار داریم که عمل کشف را انجام می دهند.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در نوبت دی ماه کنکور ۱۴۰۲ اینترنت همراه به طور مطلق قطع نشد و اینترنت ثابت نیز فعال بود. اما گزارش هایی بعد از این موضوع به سازمان سنجش داده شد که تاسف برانگیز بود. مریض در راه بیمارستان به مشکل برخورده بود و یا ارتباط با لوکشین ها برای گروه های امدادی به مشکل برخورده بود. امروز اینترنت جزیی از زندگی مردم شده است.

وی گفت: ما هم تاکید داریم که متقاضی قطعی اینترنت نیستیم بلکه خواهان مدیریت اینترنت در زمان آزمون هستیم. البته امسال با استفاده از مجموعه های مختلف کشوری سعی داریم که مشکلی ایجاد نشود.

پورعباس درباره فرآیند تاثیر سوابق تحصیلی در نمره داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ گفت: فرآیند تاثیر سوابق تحصیلی از هفته آینده در سایت مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش آغاز می شود و نمره هر درس ملاک عمل خواهد بود. نمره هر درس ضریب تاثیر متفاوتی دارد که از قبل اعلام شده است. تاثیر ۱۰ درس سال دوازدهم مستقل از هم مبنای کار است. نمره کنکور هم یک نمره تراز می سازد و نمره هر یک درس هم یک تراز می سازد که مجموع این دو نمره تراز یک تراز کل می سازد که رتبه کل داوطلب از آن استخراج می شود و مبنای انتخاب رشته خواهد بود.

وی گفت: تمامی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ اعم از اینکه در کدام نوبت کنکور دی یا تیر شرکت کرده اند باید از هفته آینده اطلاعات خود را در سامانه سوابق تحصیلی آموزش و پرورش کنترل کنند. تمامی افرادی هم که فرصت ترمیم نمره سوابق تحصیلی داشته اند و نمره آنها ترمیم نشده مطلع باشند که نمره صفر برای آنها رد می شود.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: بعد از اعلام نتیجه هیچ تغییری در نمره اعمال نمی شود و وقتی نمره سوابق تحصیلی به سنجش داده شود، قابل تغییر نخواهد بود.

وی درباره وضعیت اعلام سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش گفت: امسال تحول اساسی در آموزش پرورش شاهد بودیم. سال آینده (۱۴۰۳) آموزش و پرورش باید سوابق تحصیلی سال دوازدهم را بدهد. در سال ۱۴۰۴ نمرات دو سال آخر و در سال ۱۴۰۵ نمرات سه سال آخر را باید به سنجش دهد. البته در این مسیر هم سنجش به آموزش و پرورش کمک می کند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی