پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          11 اسفند 1390 - 01 March 2012



ایجاد کارشناسی ارشد باستان‌شناسی در دانشگاه مازندران

رئیس دانشگاه مازندران از اخذ مجوز رشته باستان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد در دو روز گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس از بابلسر، مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه مازندران در عرصه‌های ورزشی، هنری، علمی و فرهنگی بعداز امروز در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

رئیس دانشگاه مازندران در این مراسم درباره رشته‌های تحصیلی موجود در این دانشگاه گفت: دانشجویان دانشگاه مازندران در 80 رشته در مقطع کارشناسی در دوره‌های روزانه و شبانه، 60 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و 30رشته گرایش در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

احمد احمدپور در ادامه گفت: با تلاش‌های انجام شده در طول حدود یک سال و نیم گذشته در دانشگاه مازندران توانستیم، 28 رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته در مقطع دکتری را در دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

احمدپور گسترش تحصیلات تکمیلی را از دیگر اهداف مهم دانشگاه مازندران اعلام کرد و افزود: گسترش تحصیلات تکمیلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه تعداد اعضای هیئت علمی در سال گذشته 194 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد اعضای هیئت علمی جذب شده در طول یک سال گذشته بیش از 60 نفر بوده است و اکنون نیز پرونده 15 نفر در دست بررسی است.

احمدپور درباره وضعیت علمی دانشگاه مازندران اظهار داشت: در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های خاورمیانه در سال 2011، دانشگاه مازندران توانسته است جایگاه خوبی را کسب و رتبه 48 این رتبه‌بندی را به خود اختصاص دهد و در داخل کشور نیز در میان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارای رتبه هفدهم دارد.

رئیس دانشگاه مازندران از اخذ مجوز رشته باستان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد در دو روز گذشته خبر داد و افزود: دانشگاه مازندران جزء اولین دانشگاه‌های کشور است که موفق به اخذ مجوز در این رشته شده است.

وی درباره دانشکده جهانگردی در شهرستان نوشهر به عنوان زیر مجموعه دانشگاه مازندران گفت: دانشکده جهانگردی با چهار رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی، گرافیک گرایش ارتباط تصویری و مدیریت ایرانگردی و هتلداری در مقطع کارشناسی جغرافیا و برنامه‌ریزی توریسم در مقطع کارشناسی ارشد افتتاح شد و در تلاش هستیم تا مهر ماه سال 91 با اخذ دانشجو شروع به کار کند.

احمدپور از پذیرش یک هزار و 300 دانش آموخته دانشگاه مازندران در کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته خبر داد و افزود: از مجموع 8 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه مازندران یک هزار و 300 نفر در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور پذیرفته شدند که نسبت به سال گذشته که 800 نفر بوده است، افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران علم و علم‌اندوزی است، ادامه داد: بر همین اساس گسترش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سراسر کشور نظیر دانشگاه مازندران در دستور کار قرار گرفت.

احمدپور از ایجاد دانشکده علوم نوین در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه مازندران خبر داد و افزود: این دانشکده دارای رشته‌های جدیدی است که بعضی از آنها برای اولین بار در سطح کشور ایجاد می‌شود.

در ادامه مراسم از 143 دانشجوی نمونه دانشگاه مازندران در عرصه‌های مختلف هنری، ورزشی، فرهنگی و علمی با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.



تگ ها کارشناسی ارشد باستان‌شناسی دانشگاه مازندران

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی