پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          04 آبان 1394 - 26 October 2015


درخواست مجدد وزرای علوم و بهداشت از رییس جمهور برای تخصیص بودجه وام شهریه 


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ارائه دومین نامه وزرای علوم و بهداشت به رییس جمهور، برای تخصیص اعتبار به منظور اعطای وام شهریه به دانشجویان خبر داد.

با بیان اینکه صندوق رفاه از محل دریافت بودجه وام دانشجویی حدود 70 میلیارد تومان از سال گذشته از دولت طلبکار است، اظهار کرد:تاکنون قانون اینگونه بود که چنانچه دانشجویان نتوانند شهریه خود را پرداخت کنند حق حضور در جلسه آزمون را نداشتند،اما امسال از طرف صندوق رفاه طی بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام شد که از آنجایی که صندوق رفاه اعتبار کافی برای اعطای وام شهریه به دانشجویان را ندارد، اجازه ورود دانشجویانی که شهریه خود را پرداخت نکرده‌اند به جلسه آزمون داده شود تا بعدا شهریه‌ها توسط صندوق پرداخت شود که این امر هم صورت گرفت و صندوق رفاه سعی کرد این کمبود را از منابع اختصاصی خود جبران کند.

وی با بیان اینکه 85 درصد دانشجویان شهریه پرداز هستند افزود: به همین دلیل وزرای علوم و بهداشت طی نامه‌ای به رئیس جمهور تاکید کردند که اگر امسال برای وام شهریه اعتباری در نظر گرفته نشود وضعیت بحرانی پیش می‌آید. رئیس جمهور هم این امر را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارجاع داد و قرار شد 100 میلیارد تومان برای وام شهریه تخصیص یابد اما تا کنون 40 درصد آن یعنی 40 میلیارد تومان تخصیص داده شده است که 37 میلیارد تومان آن اختصاص به وزارت علوم و سه میلیارد تومان آن اختصاص به وزارت بهداشت دارد. البته این مبلغ هنوز از خزانه دریافت نشده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اهمیت وام شهریه گفت:به دلیل اهمیت تخصیص اعتبار برای وام شهریه و نیاز دانشجویان به این وام، هفته گذشته وزرای علوم و بهداشت مجددا نامه‌ای به رئیس جمهور در این مورد ارسال و در این نامه با بیان این امر که 85 درصد دانشجویان شهریه پرداز هستند و چنانچه موفق به پرداخت شهریه خود نشوند اجازه حضور در جلسه آزمون را ندارند، بر ضرورت در نظر گرفتن اعتبار خاصی برای وام شهریه تاکید کردند. متاسفانه سال گذشته رقم تخصیصی به صندوق‌های رفاه دو وزارتخانه صفر بود و امسال برای جلوگیری از تنش برای دانشجویان، حتما باید تخصیص مناسبی به این امر صورت گیرد.

مهندس یزدان‌مهر ادامه داد: چنانچه دولت 100 میلیارد تومان را اختصاص دهد و همچنین صندوق درآمدهای اختصاصی خود را که 70 میلیارد تومان است نیز به این امر اختصاص دهد تنها پنج درصد دانشجویان پوشش می‌یابند زیرا برای پوشش دهی همه تقاضاها بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی در پایان درمورد مبلغ وام شهریه برای دانشجویان توضیح داد: مبلغ وام شهریه برای دانشجویان مقطع کارشناسی 300 هزار تومان،‌ دانشجویان کارشناسی ارشد یک میلیون و 150 هزار تومان و دکترا 2 میلیون و 500 هزار تومان است. نحوه بازپرداخت آن برای دختران پس از 9 ماه تنفس و برای آقایان چنانچه به خدمت سربازی اعزام شوند پس از دو سال تنفس است.


تگ ها درخواست مجدد وزرای علوم و بهداشت از رییس جمهور برای تخصیص بودجه وام شهریه وزارت علوم بودجه دانشگاهی

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی