پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          03 خرداد 1398 - 24 May 2019

چگونه ریاضیات کنـکور ارشد را ۹۰ درصد بزنیم؟

ریاضی (ریاضی 1 و 2، معادلات، آمار و احتمال و ریاضی مهـندسی) یکی از دروس مهم رشته های مختلف دانـشگاهی است. با این حال بسیاری از دانشجویان کارشـناسی برای گذراندن این درس در دوران دانشگاه و حتی نحوه مطالعه آن برای کنکور مشکل دارند. اما اگر شیوه مطالعه این درس را بدانند و البته منبع درستی انتخاب کنند به راحتی می توااند در این درس موفق شوند.
دو شیوه مطالعه برای درس ریاضی وجود دارد. شیوه اول مطالعه local و فصل به فصل است که می‌تواند از کتب رفرنس یا کنکور انجام شود. از آنجایی که محوریت اصلی در کتاب‌های رفرنس ، معمولا اثبات و اصول اولیه است، این منابع برای رسیدن به مهارت تست‌زنی بازدهی بسیار پایینی دارند. درواقع ماه‌ها زمان از دانشجو می‌گیرند و در نهایت قدرت پاسخگویی دانشجو تغییر چندانی نمی‌کند.
شیوه مطالعه دوم که بالاترین بازده‌هی را به همراه خواهد داشت (80% در یک روز!) روش global است که توسط مهندس علی مهدیان طراحی شده است. 
لایوآموز با ارائه یک پکیج بی نظیر ریاضی کنکور ارشد در سه روز بر مبنای شیوه دوم، می تواند به داوطلبان کنـکور ارشد جهت موفقیت در کنکور، کمک شایانی کند. این پکیج استثنائی شامل سه درس معادلات دیفرانسیل، ریاضی مهـندسی و آمار و احتمال مهـندسی است که در ادامه به معرفی مختصر هر کدام می پردازیم.
نقش معادلات با 5 سوال در مجموع سوالات ریاضی ارشد قابل توجه است. ضریب این درس برای مهـندسی برق، مکانیک و معدن 3 ، برای مهـندسی کامپیوتر، مواد، نفت و هوا فضا 2 و در نساجی 1 می باشد. تعداد سوالات معادلات در کنـکور ارشد مهـندسی هوافضا 10 عدد است که اهمیت این درس را بالا می برد.
بسیاری از تست‌های که در کنکور از 5 فصل معادلات طرح می‌شوند دارای شرایط اولیه هستند. تنها در دو ساعت اولیه این روش مطالعه قادر خواهید بود از 5 فصل معادلات دیفرانسیل بدون اینکه علم دانـشگاهی داشته‌ باشید تست بزنید. حتی اگر معادله دیفرانسیل شرط اولیه نداشته باشد نیز تکنیک مهـندسی معکوس جواب خصوصی و عمومی برای حل تست کافیست. در این روشِ مطالعه شما تنها در 12 ساعت به قدرت پاسخگویی متوسط 80% می‌رسید. در این شیوه مطالعه روش‌های نیمه تشریحی مانند بلوکی، محاسبه سریع رابطه بازگشتی(پرتکرارترین تست برق) و موضوعات مهم بررسی می‌شوند. به علاوه هزینه آمـوزشی این شیوه مطالعه از خرید کتاب کمتر است و هیچگونه نیازی به منابع دیگر وجود ندارد. 
باتوجه به آنالیز آماری انجام شده توسط تیم لایوآموز، براساس روش‌های تستی ارائه شده در این دوره به 50 تا 80 % سؤالات استاندارد کنکور می‌توانید پاسخ دهید، که رسیدن به این نتیجه در مدت زمان یک روز فوق‌العاده به نظر می‌رسد. (ویدیو آنالیز آماری در 6 سال کنکور قابل مشاهده است). حتی آزمون‌هایی هستند که قدرت پاسخگویی 100 % به سؤالات آن‌ها وجود داد مانند برق 96 و مکانیک  94 و کامپیوتر 97
به طور کلی از این درس 5 تست در کنکور رشته‌های مهـندسی طرح می‌شود که هر بخش 2 تا 3 تست را به خود اختصاص می‌دهد. دوره جمع بندی ریاضیات مهـندسی یکی از مواد امتحانی کنـکور ارشد برق است که برای رشته هایی نظیر مهـندسی پزشـکی، مهـندسی برق و مکانیک حائز اهمیت است.  تست های متنوعی در این دوره جمع بندی ریاضی مهـندسی کنـکور ارشد ارائه می شود که تسلط شما را حتی صرفا با مشاهده ویدئو با مقدار قابل توجهی بالا می برد.با بررسی آماری انجام شده بر اساس 5 سال کنکور، شما قدرت پاسخگویی متوسط 90% را در این بخش خواهید داشت.
نقش آمار و احتمال با 5 سوال در مجموع سوالات ریاضی ارشد قابل توجه است. ضریب ریاضیات برای مهـندسی برق، 3 و برای مهـندسی کامپیوتر، 2 می باشد. براساس روش‌های تستی ارائه شده در این دوره، حداقل به 40 تا 60 % سؤالات استاندارد آمار و احتمال مهـندسی کنکور می‌توانید پاسخ دهید.
هدف اصلی در این دوره آنلاین، ارائه نکات آمـوزشی و  پوشش دادن سوالات ساده و پر تکرار کنکور است. بررسی منابع مرجع برای این درس ممکن است زمان‌بر باشد و بازده مناسبی ندارد. در این مجموعه سعی شده با بیان ساده و مفهومی این بازدهی تا حد بالایی ارتقاء یابد.
توصیه می‌شود دانشجویان به مفاهیم بنیادی در اصول شمارش و احتمالات دبیرستان تسلط نسبی داشته باشند. هرچند در طول دوره توضیحات اولیه در مورد این مفاهیم نیز داده خواهد شد. دوره آنلاین نکته و تست آمار و احتمال مهـندسی، حتی برای دانشجویانی که  پایه مناسبی ندارند، می تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. چرا که قرار نیست انرژی و زمان روی مفاهیم پیچیده بگذاریم. نکته قوت و جذاب این دوره حل تست های درس آمار با کمترین فرمول هست. به طوری که دانشجو نیاز به حفظ فرمول های متنوع و طولانی آمار را نخواهد داشت.

تگ ها رپرتاژ آگهی رپرتاژ خبری

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی