پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / سربازی امریه          13 شهریور 1401 - 04 September 2022


رئیس مرکز روابط عمومی وزارت علوم گفت: باید از فرصت آزمون استخدامی و امریه سربازی برای جذب نیروهای کار آمد در حوزه روابط عمومی استفاده کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، ندا شفیعی سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری امروز در روز پایانی اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برگزار شد ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بحث اطلاع‌رسانی و نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که روابط عمومی‌ها می‌توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص کننده روش‌ها و نقدهای دستگاه مربوطه خود باشند. ایشان همچنین معتقدند بهترین روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسائلی که در آن نهاد می‌گذرد.

رئیس اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ضمن تاکید بر اینکه روابط عمومی را باید مدیر نظام ارتباطی سازمان بدانیم، گفت: بی انگیزگی روابط عمومی‌ها، روزمرگی، عدم تخصص گرایی، نبود بودجه مستقل، کم بودن امکانات سخت افزاری، نبود ساختار تشکیلات منسجم و یکسان، نبود قانون و مقررات هدفمند از جمله چالش‌های این حوزه به شمار می‌رود.

شفیعی در ادامه به وضعیت تحصیلی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت در حال حاضر ۳۵ درصد مدیران روابط عمومی مدرک دکترا دارند و ۶۹ درصد دارای مدرک فوق لیسانس و ۱۶ درصد مدرک لیسانس هستند.

وی در ادامه به وضعیت رشته تحصیلی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: ۶۴ درصد مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها در رشته علوم انسانی، ۲۰ درصد در رشته فنی مهندسی، ۸ درصد در رشته روابط عمومی و ارتباطات، ۴درصد در رشته علوم پایه و ۴ درصد در سایر رشته‌ها تحصیل کردند.

شفیعی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سمت مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، ۲۷ درصد در پست مدیر روابط عمومی، ۲۱ درصد به عنوان کارشناس مسئول، ۱۶ درصد به عنوان رئیس اداره و ۳ درصد به عنوان مدیر کل فعالیت دارند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم همچنین درباره وضعیت حضور مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در گروه‌ها و شوراها به ارائه آمار پرداخت و گفت: ۲۲ درصد مدیران روابط عمومی در شورای فرهنگی، ۸ درصد در شورای معاونان و شورای فرهنگی، ۱۱ درصد در شورای معاونین و ۲۳ درصد در سایر کارگروه‌ها حضور دارند.

وی افزود: روابط عمومی زمانی وضعیت مطلوب دارد که برنامه و بودجه مستقل و ساختار تشکیلاتی قوی داشته باشد و امکان جذب کارشناس متخصص و همچنین به روزرسانی امکانات و تجهیزات فراهم باشد.

شفیعی ضمن تاکید بر اینکه باید نیروی کارشناس و خبره به عنوان مسئول روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی تعیین شود، اظهار کرد: متأسفانه برخی از پارک‌های علم و فناوری کشور مسئول روابط عمومی ندارند یا این مسئولیت خطیر را به یکی از همکاران دفتری می‌سپارند در حالی که این حوزه نیروی متخصص نیاز دارد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت علوم ادامه داد: باید از فرصت آزمون استخدامی و امریه سربازی برای جذب نیروهای کارآمد و نخبه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی استفاده کنیم همچنین معتقدم مهمترین راهکار در جهت نقش‌آفرینی روابط عمومی‌ها تحقق منویات رهبری و اولویت‌های وزارت علوم مأموریت گرایی آنهاست؛ باید با تعریف مأموریت‌های مشخص و تخصصی رسالت روابط عمومی‌های علم و فناوری در زیست بوم علم و فناوری کشور مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی جایگاه راهبردی است اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید در جریان تمامی برنامه‌ها باشند و در همه جلسات حضور یابند. روابط عمومی‌ها در واقع نماینده سازمان در مواجهه با افکار عمومی و رسانه‌ها هستند و باید به آنها اعتماد کرد.

شفیعی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب باید پیشگام و در صف اول باشند و با تولیدات محتوایی فاخر دستاوردهای علمی را بیان کنند، گفت: مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری، آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد، فناور و نوآور پروری جزو اولویت‌های وزارت علوم به شمار می‌رود و روابط عمومی‌ها باید این اولویت را به عنوان مأموریت خود در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دهند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری جشنواره رسانه و عتف خبر داد و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اطلاع‌رسانی و با توجه به گستردگی حوزه‌های علوم تحقیقات و فناوری با همکاری روابط عمومی‌های عتف اقدام به برگزاری جشنواره رسانه و عتف در مناطق دهگانه آموزش عالی خواهد کرد بر همین اساس این جشنواره در مرحله اول به صورت منطقه‌ای توسط هر یک از مناطق آموزش عالی در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد. مرحله دوم نیز در پایان سال به صورت کشوری از میان برگزیدگان مناطق برگزار خواهد شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین سربازی امریه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی