پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه غير دولتی          23 فروردین 1396 - 12 April 2017


حذف مدرسان فاقد شرایط در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از حذف مدرسان فاقد شرایط خبر داد و گفت: تا مهرماه حدود ۹ هزار مدرس جدید در مراکز این دانشگاه جذب می شوند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید در نشست هیات رئیسه دانشگاه با موسسات علمی کاربردی گفت: باتوجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری وظیفه دانشگاه مضاعف شده است.

وی با اشاره به اینکه در اولین جلسه هیات دولت به موضوع شعار سال پرداخته شده است، افزود: ما برای ایفای نقش اساسی در ترییت نیروی انسانی ماهر و کار آفرین اعلام آمادگی کرده ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: براساس برنامه ششم توسعه امسال اولین سال اجرای برنامه بشمار می رود که باید در این سال نزدیک به ۲۰ درصد از کل دانشجویان کشور در رشته های مهارتی تحصیل کنند و در پایان این برنامه این رقم به ۳۰ درصد افزایش یابد.

امید بابیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید جمعیت دانشجویان مهارتی کشور درسال جاری به بیش از ۸۵۰ هزار دانشجو برسد، اضافه کرد: اکنون با وجود حدود ۲۰۰ هزار نفر دانشجوی مهارتی در سایر زیر نظام ها و نزدیک به ۴۵۰ هزار دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مجموع حدود ۶۵۰ هزار دانشجوی مهارتی در کشور داریم که بر این اساس در سال اول برنامه حدود ۲۵ درصد از برنامه عقب هستیم.

وی با اشاره به لزوم تربیت نیروی کارآفرین در دانشگاه علمی کاربردی گفت: در این راستا به مراکز علمی کاربردی دانشگاه که توانایی ایجاد مرکز رشد و شرکت های فناور برای فعالیت دانشجویان را دارند، تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که تعداد دانشجویان کاردانی این دانشگاه را افزایش و جمعیت دانشجویان کارشناسی را محدودتر کنیم به نحوی که نسبت ۷۰ درصد کاردانی و ۳۰ درصد کارشناسی رعایت شود.

امید افزود: با مجوز های اخذ شده از شورای مرکزی و هیات امنا دانشگاه، تعدادی از مراکز وابسته به دانشگاه بر اساس دستورالعمل مربوط واگذار خواهند شد.

تصمیم گیری برای مراکز غیرفعال دانشگاه

وی با اشاره به وجود هزار و ۷۰ مرکز علمی کاربردی، گفت: از این تعداد بیش از ۱۰۰ مرکز غیر فعال هستند که در اولین جلسه شورای نظارت در مورد ادامه فعالیت آنها تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: برخی از مراکز این دانشگاه کمتر از ۱۰۰ دانشجو دارند که این میزان دانشجو دارای صرفه اقتصادی نیست و اینگونه مراکز بدلیل زیاندهی نمی توانند کیفیت لازم را داشته باشند. بنابراین به این مراکز توصیه می کنیم تا با یکدیگر ادغام شوند.

امید گفت: برنامه دیگر این دانشگاه اصلاح نسبتهای مقاطع و بخش ها است که در پذیرش مهرماه نسبت های جدید اعلام می شود.

حذف مدرسان فاقد شرایط در دانشگاه علمی کاربردی

وی بازنگری مدرسان و حذف مدرسان فاقد شرایط را یکی دیگر از اقدمات دانشگاه علمی کاربردی در سال جدید عنوان کرد و گفت: طی فراخوانی که در سال گذشته اعلام شد حدود ۴۰ هزار نفر متقاضی تدریس در این دانشگاه بودند که تا مهرماه سال جاری حدود ۹ هزار نفر از این افراد براساس بررسی های عمومی و علمی که توسط هیات های جذب صورت می گیرد برای تدریس در مراکز دانشگاه پذیرفته می شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: همچنین مدرسان فعلی دانشگاه نیز مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند و در مورد تدریس افرادی که دارای شرایط لازم نباشند تجدید نظر صورت می گیرد.

امید تاکید کرد: پذیرش مدرسان با کیفیت را در دستور کار قرار داده ایم که در صورت نیاز سالانه دو مرحله انجام خواهد شد.

وی گفت: با مصوبه هیات امنا دانشگاه، واحد استان تهران به دو بخش غرب و شرق تقسیم می شود و هدف از این تصمیم نیز افزایش سطح نظارت بر تعداد زیاد مراکز علمی کاربردی استان تهران است.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشگاه غير دولتی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی