پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          13 مهر 1396 - 05 October 2017


ضوابط و مقررات آموزشی دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد

براساس بخشنامه جدید دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ضوابط و مقررات آموزشی دانشجویان این دوره اعلام شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی : بخشنامه جدید دوره دکتری دانشگاه آزاد با هدف ارتقا سطح کیفی فعالیت های آموزشی این دانشگاه تدوین و به واحدهای دانشگاه ابلاغ شده است.

در این بخشنامه تاکید شده است که واحد دانشگاهی موظف است برنامه درسی مصوب را برای دوره ای که در آن با مجوز دانشگاه دانشجو پذیرفته است، اجرا کند.

هر نیسمال تحصیلی هجده هفته، شامل شانزده هفته آموزش و دو هفته ارزشیایی پایان نیمسال است.

مدت مجاز تحصیل در دوره دکتری تخصصی، حداقل شش نیمسال و حداکثر هشت نیمسال تحصیلی است.

در صورتی که دانشجو در مدت مقرر دانش آموخته نشود، واحد دانشگاهی اختیار دارد به پیشنهاد استاد/ استاد راهنما، مدت تحصیل را حداکثر تا دو نیمسال تحصیلی افزایش دهد. چنانچه دانشجو در این مدت دانش آموخته نشود، پرونده وی برای تصمیم گیری در خصوص ادامه تحصیل به کمیسیون موارد خاص ارجاع می شود.

تعداد واحدهای درسی دوره دکتری

تعداد واحدهای دوره دکتری ۳۶ واحد است که از این تعداد ۱۵ تا ۱۸ واحد آن واحدهای درسی و ۱۸ تا ۲۱ واحد پژوهشی است که در برنامه درسی مصوب هر رشته لحاظ می شود.

دانشجوی دوره دکتری تخصصی موظف است در هر نیمسال تحصیلی حداقل ۶ و حداکثر ۱۰ واحد درسی از دروس مصوب سرفصل رشته (با احتساب دروس جبرانی) را انتخاب و ثبت نام کند، مگر آنکه کمتر از ۶ واحد درسی باقی مانده داشته باشد.

گذراندن دروس جبرانی برای دانشجویان دوره دکتری

برای ارتقا سطح آموزشی دانشجویان دوره دکتری، گذراندن دروس جبرانی به تعداد ۴ تا ۱۰ واحد درسی در نیسمال اول تحصیل یا حداکثر نیسمال دوم تحصیل الزامی است.

دروس جبرانی مشترک گذرانده شده برای تمای پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون دوره دکتری تخصصی با رعایت ضوابط یاد شده در مصوبه ۱۶ آذرماه سال ۹۵ شورای برنامه آموزشی و درسی دانشگاه انجام می شود.

پذیرفته شدگان با آزمون که در برخی از دروس امتحانی خود در آزمون دکتری تخصصی نمره خام کمتر از ۳۳.۳۳ یا نمره آزمون (درج شده در کارنامه) آنها کمتر از ۵۰ درصد نمره کل (۵۰۰۰) کسب کرده اند، لازم است مطابق نظر گروه تخصصی از دروس مرتبط با دروه کارشناسی ارشد به میزان ۶ واحد (علاوه بر دروس جبرانی مشترک) به عنوان دروس جبرانی بگذرانند.

پذیرفته شدگان بدون آزمون دوره دکتری تخصصی در صورت تشخیص گروه آموزشی از دروس مرتبط با دوره کارشناسی ارشد به میزان حداکثر ۶ واحد درسی (علاوه بر دروس جبرانی مشترک) به عنوان دروس جبرانی بگذرانند.

به ازای هر ۱۰ واحد جبرانی یک نیمسال تحصیلی به مدت مجاز تحصیل دانشجو افزوده می شود.

کسب نمره قبولی ۱۴ در دروس جبرانی الزامی است که نمره مذکور در میانگین نیمسال و میانگین کل دانشجو محاسبه نمی شود.

محتوای دروس جبرانی به تشخیص شورای گروه آموزشی خواهد بود.

دانشجو می تواند حداکثر برای دو نیمسال تحصیلی با کسب موافقت واحد دانشگاهی، از مرخصی تحصیلی استفاده کند. درخواست مرخصی تحصیلی باید قبل از شروع ثبت نام در هر نیسمال تحصیلی به واحد دانشگاهی تسلیم و موافقت واحد دانشگاهی کسب شود. موافقت واحد دانشگاهی با مرخصی تحصیلی دانشجو باتوجه به وضعیت تحصیلی وی صورت می گیرد و منوط به این است که ادامه تحصیل دانشجو از آن به بعد با مشکل مواجه نشود.

حدنصاب نمره قبولی در دوره دکتری

برای ورود به مرحله ارزیابی جامع، کسب میانگین کل حداقل ۱۶ از تمام واحدهای آموزشی دوره الزامی است. همچنین، اخذ نمره قبولی در آزمون زبان خارجی(ترجیحا زبان انگلیسی) که بیش از سه سال از اخذ آن نگذشته باشد الزامی است.

حداقل نمره قبولی در ارزیابی جامع ۱۶ است، در غیر این صورت، دانشجو مجاز است صرفا یکبار دیگر در ارزیابی جامع شرکت کند و آن را با موفقیت بگذراند والا پرونده دانشجو برای تصمیم گیری در خصوص امکان شرکت مجدد در ارزیابی جامع به کمیسیون موارد خاص دانشگاه (سازمان مرکزی) ارجاع می شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی