پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          06 اردیبهشت 1401 - 26 April 2022


سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح انجام مصاحبه های آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ از تغییرات شیوه مصاحبه ها به حضوری و پیش بینی تمهیدات برگزاری مصاحبه ها خبر داد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر حسن مروتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای سیاست دولت برای حضوری شدن تحصیل در همه مقاطع آموزشی، موضوع نحوه مصاحبه از معرفی شدگان برای آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ در شورای معاونین وزارت علوم مطرح شد و انجام مصاحبه‌ها به صورت حضوری تصویب شد.

مصاحبه حضوری در کیفیت پذیرش افراد تاثیرگذارتر است

وی گفت: مصاحبه حضوری در کیفیت پذیرش افراد تأثیرگذار تر است. چرا که در مصاحبه چهره به چهره مواردی برای اساتید روشن می‌شود که شاید در مصاحبه‌های مجازی اینگونه نباشد.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت نسخه چهارم دستورالعمل بهداشتی برای موضوع حضوری شدن آموزش مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها تدوین کرده و این دستورالعمل را در فروردین ۱۴۰۱ ابلاغ کرده است که مصاحبه‌های دکتری بر اساس همان دستورالعمل حضوری برگزار می‌شود.

زمان معرفی به مصاحبه در دهه اول خردادماه ۱۴۰۱

وی افزود: معرفی شدگان آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ در محدوده زمانی دهه اول خردادماه ۱۴۰۱ برای مصاحبه معرفی می‌شوند.

مروتی یادآور شد: در زمانی که مصاحبه‌های دکتری به صورت مجازی برگزار می‌شد الزامی برای حضور همه داوطلبان در شهر محل مصاحبه وجود نداشت اما در زمان حضوری بودن مصاحبه باید برای داوطلبان مدیریت داشته باشیم که همین امر موجب اضافه شدن کار سنجش شده است اما بر اساس محل‌های انتخابی تاریخ‌ها را برای داوطلبان تنظیم کردیم. به این ترتیب داوطلبان می‌توانند همانند دوران پیش از کرونا در همه دانشگاه‌هایی که محل انتخابی آنها بوده‌اند حضور یابند.

داوطلب زمان لازم را برای مسافرت در اختیار دارد و به همه مصاحبه‌ها می‌رسد

وی افزود: با دانشگاه‌ها توافق کرده‌ایم که یک داوطلب اگر چند دانشگاه را انتخاب کرده زمان لازم را برای مسافرت در اختیار داشته باشد و به همه مصاحبه‌ها برسد.

اجرای رأی دیوان عدالت اداری برای دوره‌های روزانه دکتری

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تغییرات آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، گفت: تنها تغییر آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ اجرای رأی دیوان عدالت اداری است. بر اساس این رأی دانشجویان دوره روزانه مقطع دکتری سال قبل اجازه داشتند که امسال هم در آزمون دکتری شرکت کنند. البته این دسته از افراد برای شرکت در آزمون باید تا آذرماه ۱۴۰۰ انصراف خود را اعلام می‌کردند.

وی درباره امتیازات مرحله مصاحبه آزمون دکتری گفت: بر اساس قانون شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی معیار امتیازات ۵۰ درصد نمره برای آموزش محور و ۷۰ درصد برای پژوهش محور هستند. همچنین با توجه به مصوبه شورای راهبردی ستاد نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها مختار هستند حدنصاب را تعیین کنند.

عدم تغییر حدنصاب اعلامی دانشگاه‌ها برای آزمون دکتری سال ۱۴۰۱

مروتی افزود: برای آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ حدنصاب اعلامی دانشگاه‌ها به سازمان سنجش تغییری نسبت به سال گذشته نداشته و حدنصاب نمره دانشگاه‌ها همان حدنصاب‌های سال گذشته است.

وی درباره رسیدگی به اعتراضات داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ در زمینه مصاحبه‌های دکتری گفت: شیوه نامه اجرایی انجام مصاحبه در آزمون دکتری ۱۴۰۱ در فروردین ماه توسط رئیس سازمان سنجش به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. این شیوه نامه ضوابط مربوط به امتیازدهی، فرم‌های امتیاز، نحوه تشکیل پرونده و سایر فرآیندهای اجرایی را تعیین کرده است.

رسیدگی به اعتراضات داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ با اجرای شیوه نامه

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دانشگاه‌ها موظف هستند بر اساس این شیوه نامه برای هر داوطلب یک پرونده تشکیل دهند و فرآیندها را در آن پرونده ثبت و مستند کنند. بنابراین اگر داوطلبی نسبت به فرآیند مصاحبه اعتراض داشته باشد می‌تواند درخواست رسیدگی خود را هم به سازمان سنجش و هم به دانشگاه مربوطه ارائه کند و دانشگاه موظف است پاسخ مستدل به این اعتراض بدهد و به آن رسیدگی کند.

وی تاکید کرد: در این شیوه نامه تمام ضوابط، فرم و نمرات به جزئیات کامل در اختیار دانشگاه‌ها است و این شیوه نامه به داوطلب کمک می‌کند در هر موردی که اعتراضی دارد مطرح کند و جواب آن را دریافت کند. با توجه به این شیوه نامه پیش بینی می‌کنیم با کمترین اعتراض مواجه خواهیم بود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی