وزرای علوم و بهداشت توافقی برای رشته روانشناسی امضا نکرده اند
پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مصوبات آموزش عالی          27 بهمن 1395 - 15 February 2017


وزرای علوم و بهداشت توافقی برای رشته روانشناسی امضا نکرده اند

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: کمیته بررسی رشته روانشناسی به نتیجه ای نرسیده است و وزرای علوم و بهداشت توافقی را در این زمینه امضا نکرده اند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما گفت: نسبت به سال اول پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد آموزش عالی رشد فزآینده ای داشته ایم به نحوی که تعداد کل دانشجویان ۲۵ برابر، تعداد دانشجویان دکتری ۹۲ برابر، تعداد اعضای هیات علمی ۱۱ برابر و تعداد مراکز آموزش عالی کشور ۱۲ برابر شده است.

وی افزود: در راستای کیفی سازی آموزش عالی، تعداد رشته های تحصیلی از ۴ هزار و ۶۰۰ رشته در آغاز دولت یازدهم به ۳ هزار رشته محل یعنی ۳۸ درصد کاهش یافته است تا وضعیت موجود را کنترل کنیم و متناسب با استانداردهای جهانی حرکت کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه برخی از رشته های تحصیلی دانشگاه ها قدمتی بیش از ۳۰ سال دارند و متناسب با شرایط امروز نیستند، عنوان کرد: در همین راستا در گام اول ۶۰۰ رشته با قدمت بیش از ۱۰ سال شناسایی و در فرآیند بازنگری قرار گرفتند که امروز ۸۵ درصد آنها بازنگری شد.

شریعتی نیاسر، اسلامی سازی، روز آمد سازی، بومی سازی و کارآمدی را چهار اصل مورد توجه در بازنگری برنامه های درسی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: رویکرد وزارت علوم کارآمدی و کاربردی شدن دروس دانشگاهی است که در همین راستا اصلاح برنامه های درسی دانشگاهی با نظر صاحب نظران در حال انجام است.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجویان در دانشگاه ها نیز گفت: اگر پذیرش دانشجویان به دانشگاهها واگذار شود در کیفیت آموزش عالی موثر خواهد بود زیرا دانشگاه ها تمایل دارند بهترین متقاضیان را پذیرش کنند.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ نزدیک به ۶ هزار دانشجو از طریق آیین نامه استعداد های درخشان و بدون آزمون در دانشگاه ها پذیرش شدند که تقویت این برنامه ورود دانشجویان با استعداد را به آموزش عالی بیشتر می کند.

معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص انتقال روان شناسی بالینی از وزارت علوم به وزارت بهداشت نیز گفت: هنوز کمیته مربوطه به نتیجه ای نرسیده است و وزرای علوم و بهداشت توافقی را امضا نکرده اند.

شریعتی نیاسر اظهار داشت: باید عوامل موثر بر کیفیت یک رشته تحصیلی را بررسی کنیم و لزوما تغییر مجری برگزاری یک رشته تحصیلی به معنی ایجاد تفاوت در کیفیت آن نخواهد بود.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید.
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید .
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.



پر بازدیدترین مصوبات آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت

    تندیس جشنواره

    pagerank