پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          29 آبان 1402 - 20 November 2023


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش داریم بورسیه صنعت را برای سال ۱۴۰۳ ارتقا دهیم و صنایع مختلف را درگیر کنیم که از رتبه‌های برتر و استعداد درخشان پذیرش کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی اظهار داشت: بورسیه صنعت اتفاق خوب و تجربه بسیار موفقی است و نباید در اجرای آن دوگانگی وجود داشته باشد، باید با هماهنگی اداره کل بورس دانشجویان از هم اکنون برنامه‌ریزی صورت گیرد و با صنایع مختلف هم رایزنی شود.

وی افزود: هدف این است که نگاه نخبگان را تغییر دهیم که با آمدن به رشته‌های بورسیه، آینده شغلی دارند.

وزیر علوم تصریح کرد: به عنوان مسئول وظیفه داریم هر نخبه‌ای که در هر زمینه‌ای استعداد دارد را حفظ کنیم و به او این اطمینان را بدهیم که در همان استعداد خودش آینده شغلی خواهد داشت.

زلفی‌گل با اشاره به اجرای برنامه‌محوری در دانشگاه‌ها پیشنهاد کرد: دانشگاه‌هایی که یک درصد تولید علم را بر عهده دارند شامل اجرای برنامه محوری باشد. همچنین هر مصوبه‌ای که در شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی مطرح می‌شود، باید پیوست مطالعاتی داشته باشد.

وی گفت: تلاش داریم بورسیه صنعت را برای سال ۱۴۰۳ ارتقا دهیم و صنایع مختلف را درگیر کنیم که از رتبه‌های برتر و استعداد درخشان پذیرش کنند. هدف آن است که دانشجویانی که بورس صنعت می‌شوند تابستان‌ها بروند در صنعت کارآموزی و کارورزی داشته باشند و پروژه کارشناسی‌شان را در رابطه با همان نیاز خود بگذرانند. به عبارتی افرادی که بورس می‌شوند کاملاً آموزش‌شان هدفمند است با آن صنعتی که بورسشان کرده است. بخشی از استعدادهای درخشان که نگران آینده شغلی هستند از این طریق نگرانی شأن برطرف می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در رابطه با حمایت از بورسیه‌های شغلی گفت: یک اتفاق بسیار مهمی که در وزارت علوم در حال رقم خوردن است، هدفمند کردن حوزه آموزش به خصوص متناسب با نیازهای شغلی دانشجویان است.

محمدصادق خیاطیان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین بستر برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان علمی هستند افزود: ما در صندوق پژوهش و نوآوری وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را بر عهده داریم.

وی افزود: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا اگر شرکت دانش‌بنیانی بیاید وارد فرایند بورسیه تحصیلی دانشجویان شود بتوانیم مشوق‌ها و تسهیلات متناسبی را برای آنها قائل شویم تا در این برنامه خوبی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده، مشارکت جدی داشته باشیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: اگر شرکت دانش‌بنیانی درخواست بدهد که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قصد بورسیه کردن دانشجویان را دارد متناسب با این مقاطع تحصیلی، تسهیلات ارزان قیمت (قرض‌الحسنه) به شرکت ارائه خواهیم کرد. با توجه به آنکه پایه حقوق هم‌اکنون حدود پنج و نیم میلیون تومان است بر این اساس تسهیلات ارزان قیمت سالانه برای آنها پرداخت خواهیم کرد.

خیاطیان افزود: هم اکنون چند شرکت دانش‌بنیان در دفترچه صنعت تقاضای جذب دانشجویان بورسیه کردند ولی با توجه به آنکه برنامه هنوز مصوب نشده، تحت حمایت قرار نگرفتند و سال آینده این شرکت‌ها مشمول حمایت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: از طرف شرکت‌ها قطعاً استقبال خوب خواهد بود زیرا زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان کار تخصصی و حرفه‌ای و فنی است و قاعدتاً هیچ فردی بهتر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نمی‌تواند پاسخگوی آنان باشد. از سوی دیگر نیاز داریم ظرفیت شرکت‌ها را به خوبی به دانشجویان معرفی کنیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها بورسیه صنعت

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی