پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 آبان 1391 - 26 October 2012




دریافت مدرک تحصیلی با دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی


معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری آموزش های تکمیلی بین مقطعی به شیوه پودمانی خبر داد و تاکید کرد: افراد می توانند با شرکت در این دوره ها یک مهارت جدید بیاموزند و حتی در پایان کار مدرک نیز دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کرمانشاه، دکتر علی صدر با اشاره به طراحی نظام جامع مهارت و فناوری افزود: این طرح توسط دو بخش سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا می شود که کارآفرینی یکی از مهمترین ثمرات آن است.

به گفته وی نظام جامع مهارت و فناوری بر پایه سه محور نظام شرایط احراز اشتغال، نظام صلاحیت حرفه ای و آموزش مهارت و فناوری استوار است.

صدر تصریح کرد: اجرای این طرح با تصویب زیر نظام سوم یعنی آموزش مهارت و فناوری آغاز شده که در سال 90 به تصویب هیات وزیران رسید و در حال حاضر قانونی و لازم اجراست.

معاون دانشگاه علمی کاربردی در خصوص بخش نظام صلاحیت حرفه ای هم یادآور شد: این زیر شاخه نیز در هفته گذشته به تصویب رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد براین اساس افرادی که برای یک شغل انتخاب می شوند باید صلاحیت و تجربه لازم را داشته باشند و در شغل خود متخصص باشند.

به گفته صدر، برنامه ریزی ها برای تغییر نظام آموزشی باید متناسب با سرفصل های این نظام جدید که برای توسعه آموزش های مهارتی اصلاح شده، باشد.

وی در خصوص تحصیلات تکمیلی این طرح هم گفت: دوره کارشناسی ارشد این رشته ها با عنوان «مهندسی فناوری ارشد» یا «کارشناسی حرفه ای ارشد» از اول مهر ماه اقدام به پذیرش دانشجو کرده که مصاحبه و آزمون های ان در اردیبهشت ماه برگزار شده بود.

صدر اظهارداشت: به زودی مقطع دکترای این رشته ها نیز با عنوان «مهندسی فناوری خبره» راه اندازی خواهد شد.

معاون دانشگاه علمی کاربردی با اعلام اینکه افراد که وارد این رشته ها می شوند یک دوران کارورزی و کاربینی را پشت سر خواهند گذاشت، ادامه داد: حضور در این دوره ها زمینه رضایتمندی فرد از رشته منتخب وی و ایجاد انگیزه و اشتیاق برای او را فراهم می کند.

وی همچنین از برگزاری آموزش های تکمیلی بین مقطعی به شیوه پودمانی هم خبر داد و تاکید کرد: افراد می توانند با شرکت در این دوره ها یک مهارت جدید بیاموزند و حتی در پایان کار مدرک نیز دریافت کنند.

صدر با اشاره به اینکه اجرای هیچ طرحی بی نقص و کامل نیست، تصریح کرد: تلاش کرده ایم راهکارهای سنجیده و کارآمد را برای اجرای طرح به کار گیریم.

وی افزود: هدف از تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ایجاد اشتغال نیست، اما می تواند زمینه کارآفرینی را فراهم کند.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر 900 مرکز علمی و کاربردی در کشور فعال است و می توان گفت استقبال از این مراکز عالی و فراتر از حد انتظار بوده است.

معاون سنجش دانشگاه علمی کاربردی همچنین از آغاز ثبت نام دوره های کارشناسی ناپیوسته پودمانی کارشناسی حرفه ای و مهندسی فناوری از دوم آبان ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: ثبت نام برای این مقطع تا هفتم آبان ادامه دارد و ظرفیت آن نیز105 هزار نفر است که از این تعداد 1100 نفر مربوط به استان کرمانشاه می باشد.

وی ادامه داد: این مقطع در 13 رشته و 16 کد رشته در سه گروه آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر دانشجو می پذیرد.

صدر گفت: تمام مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام می شود و آزمون آن نیز به صورت سراسری هشتم دی ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 21 مرکز علم و کابردی در استان کرمانشاه وجود دارد که یک مرکز آن به عنوان مرکز نمونه کشوری انتخاب شده، گفت: این تعداد مرکز شایسته کرمانشاه نیست و باید به دنبال توسعه هرچه بیشتر مراکز علمی کاربردی استان باشیم.


تگ ها دریافت مدرک تحصیلی دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی