پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 آبان 1392 - 19 November 2013




تفاوت های قانون‌گذاری برای دانشگاه‌های شهرستان


رییس دانشگاه زنجان با اشاره به تفاوت دانشگاه شهرستان با دانشگاه‌های تهران از نظر میزان قدرت و امکانات، گفت:‌ وزیر علوم باید شاخص‌های مختلفی برای قانون‌گذاری در نظر بگیرد و بر اساس آن‌ها ارزیابی انجام شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از :
محسن افشارچی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه برای دانشگاه‌های شهرستان قانون‌های جداگانه‌ای اخذ شود، اظهار کرد: متاسفانه انتظاری که از دانشگاه‌های شهرستان می‌رود، همانند دانشگاه‌های تهران است و این در حالیست که شرایط و امکانات دانشگاه‌های شهرستان مانند دانشگاه‌های تهران نیست.

وی افزود: قوانینی که به طور یکسان برای تمام دانشگاه‌ها گذاشته می‌شود با نگاه دانشگاه‌های توانمند است، در حالی که دانشگاه‌های شهرستان چنین توانایی و قابلیتی ندارند.

رییس دانشگاه زنجان با اشاره به معضل و مشکلات قانون خوابگاه، خاطر نشان کرد: قانونی که در حال حاضر برای وضعیت خوابگاه دانشگاه‌ها تدوین شده است، واگذاری خوابگاه به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پانسیون است، این در حالیست که این امکان در تمام دانشگاه‌های شهرستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دولت حق ندارد برای خوابگاه‌ها هزینه کند، اظهار کرد: با توجه به قانون خصوصی سازی خوابگاه‌ها باید این مسئله مورد نظر قرار گرفته شود که دانشگاه‌های شهرستان توان و قابلیت تجهیز خوابگاه را ندارد و دولت باید در این زمینه دانشگاه‌های شهرستان را تحت حمایت خود قرار دهد.

رییس دانشگاه زنجان با تاکید بر اینکه باید دانشگاه‌ها را با توجه به پتانسیل و توانایی آن‌ها رتبه‌بندی کرد، خاطرنشان کرد: بر این اساس مطابق آن رتبه‌بندی، برای آن‌ها قوانین مناسبی وضع کرد.

وی افزود: اعتبارات متمرکز باید به صورت عادلانه در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد، به عبارتی عدالت در تخصیص اعتبارات بین تمام دانشگاه‌ها انجام شود.

افشارچی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نگاه به دانشگاه‌های شهرستان‌ از نظر جذب هیات علمی و توسعه تحصیلات تکمیلی نسبتا خوب بوده است، اظهار کرد: این مسئله باعث رشد دانشگاه‌های شهرستان شده که این نگاه باید همچنان ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های شهرستان باید به صورت تجمیع شده، اداره شوند، تصریح کرد: یک دانشگاه در استان باید به عنوان دانشگاه مادر وظیفه نظارت و رسیدگی به دانشگاه‌های دیگر را بر عهده بگیرد که این مسئله مزایای بسیاری را برای ارتقای دانشگاه‌های شهرستان دارد.

وی افزود: کمیته نظارت ارزیابی هرچند وقت یکبار دانشگاه‌های استان زنجان را مورد بازرسی و نظارت قرار می‌دهد و از طریق بررسی امور بسیاری از کارها در دانشگاه‌ منع و با بسیاری از آن‌ها موافقت می‌شود که بر اساس آن گسترش و ارتقا نیز انجام می‌شود.

رییس دانشگاه زنجان با بیان اینکه تا کنون این نظارت‌ها تاثیر به‌سزایی نداشته است، تاکید کرد: دانشگاه زنجان نظارت خود را به صورت عادلانه به دانشگاه‌های استان دارد، اما زمانی که نتیجه بازدید به مرکز اعلام می‌شود باید تغییری صورت گیرد که متاسفانه چنین اتفاقی نمی‌افتد.

افشارچی با بیان اینکه وزارت علوم باید رسیدگی به امور دانشگاه‌ها را بر عهده بگیرد، خاطر نشان کرد: وظیفه دانشگاه‌ مادر تنها نظارت و ارائه گزارش به وزارت علوم است به همین دلیل انتظار می‌رود وزارت علوم توجه بیشتری به دانشگاه‌های شهرستان داشته باشد.

تگ ها تفاوت دانشگاه های شهرستانها تحصیل در شهرستانها تفاوت دانشگاههای شهرستان ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی