پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 اسفند 1392 - 24 February 2014


دانشگاه شاهرود به عنوان اولین و قدیمی‌ترین دانشگاه استان سمنان





 رئیس دانشگاه شاهرود گفت:‌ در حال حاضر دانشگاه شاهرود به عنوان اولین و قدیمی ترین دانشگاه استان سمنان یکی از دانشگاه های مطرح و بنام کشور به ویژه در منطقه شمال شرق است که در چهار پردیس صنعت و فناوری‌های نوین، علوم پایه و علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی و پردیس بین‌المللی و مرکز آموزش‌های الکترونیکی به مساحت بالغ بر 200 هکتار چهل سالگی خود را جشن می‌گیرد.

به گزارش سرویس«دانشگاهی» ایسنا، دکتر علی مرادزاده در آئین ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه شاهرود ضمن خیرمقدم و تبریک چهلمین سال تأسیس دانشگاه شاهرود به نمایندگی از کلیه رؤسا، مدیران، اساتید، کارکنان و دانشگاهیانی که از چهل سال گذشته تا کنون در راه اعتلای این دانشگاه گام های مفید و مؤثری را برداشته اند، گزارشی مقایسه ای از وضعیت کنونی و شرایط زمان تأسیس دانشگاه ارائه کرد و از همه دست اندرکاران رشد و تعالی دانشگاه بزرگ شاهرود تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است و رشد و توسعه و پیشرفت اصلی و اساسی این دانشگاه، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، تاکید کرد: این رشد و توسعه مرهون تلاش ها و زحمات و فداکاری‌های دانشگاهیان، کارکنان، اساتید، روسا، مسئولان و خدمتگزارانی است که طی40 سال گذشته برای رشد و ارتقای ایران اسلامی تلاش کرده‌اند.

رییس دانشگاه شاهرود در مقایسه و تحلیل آماری وضعیت موجود دانشگاه با دو مقطع سال 1384 و 1357 رشد و توسعه دانشگاه را طی سال های اخیر، چشمگیر و غیرقابل مقایسه با سال 57 دانست و گفت: هم‌اکنون دانشگاه شاهرود 14 دانشکده دارای موافقت قطعی و 4 دانشکده دارای موافقت اصولی دارد.

دکترمرادزاده گفت: هم‌اکنون 13هزار و 500 دانشجو در این دانشکده‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستندکه چهار هزار دانشجو شبانه ( نوبت دوم ) و باقی در دوره های و مقاطع مختلف روزانه تحصیل می کنند.

وی افزود: از این تعداد حدود 30 درصد دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و جهت‌گیری دانشگاه در افق 1404 رسیدن به نقطه 50 درصدی برای تحصیلات تکمیلی است.

رئیس دانشگاه شاهرود با اشاره به اینکه در حال حاضر 164 رشته و گرایش در دانشگاه دایر است،خاطرنشان کرد: درسال 1384تعداد رشته‌های این دانشگاه 54 رشته بود که رشد بیش از 3 برابری را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه شاهرود در ادامه گفت: در مهرماه سال 52 هجری شمسی و به همت بخش خصوصی با ایجاد رشته مهندسی معدن- استخراج در مقطع کاردانی "مدرسه عالی معدن شاهرود" تاسیس شد تا محلی برای دانش اندوزی فرزندان این مرز و بوم باشد.

وی با اشاره به اینکه "مدرسه عالی معدن شاهرود" در سال 54 تحت پوشش بخش دولتی (وزارت صنایع و معادن) درآمد، افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در سال 61 "مدرسه عالی معدن شاهرود" از آن وزارت منفک و مدیریت آن به وزارت فرهنگ و آموزش عالی واگذار شد.

وی تصریح کرد: این واحد آموزشی در سال 66 با ایجاد رشته های جدید مهندسی معدن و دوره های کاردانی عمران و برق به "مجتمع آموزش عالی شاهرود" تبدیل و پس از سالها تلاش مدیران دانشگاه و مساعدت های مسئولان وزارت متبوع و بعد از اخذ موافقت های اصولی با ایجاد رشته های مختلف در سال 72 به "دانشگاه شاهرود" تغییر نام یافت.

رئیس دانشگاه شاهرود به گسترش رشته های فنی و مهندسی به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه شاهرود در سال 81 به دانشگاه صنعتی تبدیل شد و در نهایت به منظور توسعه دانشگاه در تمامی گروه های آموزشی و تنوع دهی به رشته های آموزشی و پاسخگویی به نیاز شهروندان به دانشگاه شاهرود تبدیل شد.

رئیس دانشگاه شاهرود گفت: در حال حاضر دانشگاه شاهرود به عنوان اولین و قدیمی ترین دانشگاه استان سمنان یکی از دانشگاه های مطرح و بنام کشور به ویژه در منطقه شمال شرق است که در چهار پردیس صنعت و فناوری های نوین، علوم پایه و علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی و پردیس بین المللی و مرکز آموزش های الکترونیکی به مساحت بالغ بر 200 هکتار چهل سالگی خود را جشن می گیرد.

دکتر مرادزاده به تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با چهار دهه فعالیت مستمر پذیرای بیش از 13500 دانشجو است که در 163 رشته و گرایش در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در 14 دانشکده مشغول به تحصیل هستند و از توان علمی 285 عضو هیأت علمی تمام وقت و بیش از 100 استاد پاره وقت بهره‌مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه شاهرود به وجود شش پژوهشکده و گروه پژوهشی که دو پژوهشکده با موافقت قطعی و چهار پژوهشکده با موافقت اصولی و 14 دانشکده دارای مجوز قطعی و 4 دانشکده دارای موافقت اصولی از شورای گسترش در دانشگاه اشاره کرد و افزود: پهنای باند دانشگاه و زیرساخت بانک های اطلاعاتی دانشگاه توسعه خوبی داشته و دانشگاه در منطقه شمال شرق کشور از نظر زیرساخت های پژوهشی و کامپیوتری بی‌نظیر است.



تگ ها دانشگاه شاهرود به عنوان اولین و قدیمی‌ترین دانشگاه استان سمنان دانشگاه شاهرود دانشگاه شاهرود اولین دانشگاه استان سمنان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی