پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 خرداد 1393 - 19 June 2014


درنگ نکردن در انجام وظیفه و تکلیف، هنر شهید چمران بود


 رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: هنر شهید چمران این بود که در انجام آنچه وظیفه و تکلیف خود می دانست، درنگی نداشت.

منطقه‌خوزستان حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، افزود: در واقع برای مردان خدا فرقی بین سرما و گرما برای انجام وظیفه وجود ندارد و امثال شهید چمران نگاهشان این‌گونه است که هر کجا رو بگردانند خدا را در آن‌جا می یابند. چمران در تمام طول زندگی خود چنین نگاهی داشت ولی نقطه ضعف ما این است که به دنبال محاسبات مالی و اعتقادی و توجه به حرف دیگران هستیم؛ این موارد قیودی هستند که انسان را از حرکت باز می‌دارند.

وی افزود: شیطان برای هر فرد از نقطه نظری که به آن معتقد است، طنابی پیدا می کند و از همان‌جا مسیر را برای انسان سد می کند. شهید چمران از نقطه نظر علمی در سطح بالایی بود اما این درجه علمی و پست وزارت برای وی حجاب نشد و همیشه به دنبال این بود که بداند وظیفه اش چیست و در عرصه انقلاب چه چیزی از وی مورد انتظار است.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: انتها و عاقبت چنین زندگی‌هایی به شهادت ختم خواهد شد. هر کس که به دنبال انجام تکلیفش باشد، خداوند خودش کار وی را مدیریت خواهد کرد. امثال شهید چمران برای خودشان وقت نگذاشتند و خداوند برای آن ها وقت گذاشت.

وی با تاکید بر این‌که اساتید دانشگاه‌ها مسوولیت سنگینی بر عهده دارند، گفت: اساتید موقعیتی در اختیار دارند که آرزوی پیامبران الهی بوده و آن دارا بودن مخاطب‌های جوان است. خروجی و همت اساتید ما آن جایی است که یک جوان تربیت شود و علم، اخلاق، افتادگی و انسانیت بیاموزد و این اتفاق بزرگی است.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی