پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          16 امرداد 1393 - 07 August 2014


 ارتقاء جایگاه دانشگاه فرهنگیان در استان ها



محمود مهرمحمدی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور شامگاه (15 مرداد) در جلسه شورای هیات امنای دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی که در محل پردیس دانشگاه بجنورد برگزار شد، با تاکید بر لزوم فراهم شدن زمینه جدی و معنادار مشارکت در استان ها در زمینه امور مربوط به دانشگاه، گفت: باید جایگاه دانشگاه فرهنگیان در استان ها ارتقاء یابد.


لزوم کنارگذاشتن تمرکز گرایی در دانشگاه
وی یکی از لوازم عملیاتی شدن اهداف را کنارگذاشتن تمرکزگرایی دانست و افزود: باید از گرایش های تمرکزگرایی خود کوتاه بیاییم و فرصت های تصمیم گیری به استان ها داده شود.


مهرمحمدی متذکر شد: اگر همه تکلیف ها از مرکز و تهران تصمیم گیری شود، بی شک زمینه نقد کردن پتانسیل های موجود که در خدمت دانشگاه است، محقق نمی شود.


وی با بیان اینکه بسیاری از تصمیم گیری ها  در زمینه های مختلف باید تفویض و در استان ها در دستور کار جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از تجارب و پیشنهادهای هیات امنای استان ها استفاده شود و فعالیت ها فقط به سمت سوق منابع استان به سمت دانشگاه نرود.


باید زمینه معنی دار مشارکت در استان ها فراهم شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر اینکه باید زمینه جدی و معنی دار مشارکت در استان ها فراهم شود، تصریح کرد: در همین راستا در بودجه سال 93 دانشگاه، همه معاونت ها مکلف شده اند 70 درصد بودجه را در گام اول به صورت متمرکز در راستای سیاست تمرکز زدایی برنامه ریزی کنند و با مابقی را به صورت بودجه غیرمتمرکز و نیمه متمرکز برای بیشتر کردن برنامه های آموزشی و فرهنگی و پژوهشی صرف کنند.


وی برنامه های نیمه متمرکز را شامل موکول کردن فعالیت های آموزشی و پژوهشی به هیات امنای استان ها دانست و گفت: در برنامه های غیرمتمرکز نیز در چارچوب سیاست های کلی دانشگاه به کمیته های استانی اجازه داده می شود تا تصمیم گیری و تعریف فعالیت کنند.


تامین نیمی از بودجه مورد نیاز برای استان ها از مرکز
 

مهرمحمدی متذکر شد: در این میان به هر میزان بودجه که نیاز باشد در صورتی که نیمی از آن توسط استان تامین شود نیمی دیگر از محل بودجه 30 درصد مرکز تامین می شود.


احداث پردیس های جدید یکی از مباحث جدی
وی از احداث پردیس های جدید به عنوان یکی از مباحث جدی یاد کرد و اظهار داشت: تلاش داریم دانشگاه فرهنگیان از حیث فضا و امکانات به دانشگاه نمونه کشور تبدیل شود.


وی خاطرنشان کرد: این مساله حقی است که کسانی که از همه فرصت های موجود چشم پوشیده و در چرخه معلمی قرار گرفته و زندگی خود را وقف دیگران کرده اند بر گردن ما دارند.


رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، جدی گرفتن امر تربیت معلم را مورد تاکید ویژه قرار داد و بیان داشت: باید زمینه ای فراهم شود که دانشجویانی که با هزار امید وارد این دانشگاه می شوند در شرایط و امکانات مناسب تحصیل کنند.

وی اولویت دهی به توسعه دانشگاه را از از کارهای مهمی دانست که می تواند در هیات امنای استان ها انجام شود و گفت: فراهم کردن منابع تکمیلی برای پروژه احداث پردیس دانشگاه در استان ها می تواند باعث سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه در زمان کوتاه تر شود.


مهرمحمدی یادآور شد: هم اکنون در ساختار دانشگاه، پروژه های استانی هیات امنایی پیش بینی شده که فرصت خوبی است که در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.


قرارگرفتن رئیس دانشگاه مادر در استان ها در ترکیب هیات امنای دانشگاه 

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور یادآور شد: همچنین به پیشنهاد وزیر علوم مقرر شد رئیس دانشگاه مادر در استان ها در ترکیب هیات امنای دانشگاه قرار گیرد که در شرایطی که با کمبودهای فراوان مواجه هستیم می تواند بسیار راهگشا باشد.


وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های دانشگاه مادر در جهت کیفیت بخشی در این مصوبه، تصریح کرد: با این مصوبه جدید دانشگاه عهده دار ماموریتی است که نقش جدی در تامین زیرساخت های دانشگاه و گشایش عرصه های مختلف علمی و پژوهشی و اموزشی برای دانشگاه خواهد داشت.


مهرمحمدی ابراز امیدواری کرد: جایگاه هیات امنا فراتر از آنچه روی کاغذ است انعکاس یابد و ارتقاء جایگاه دانشگاه با اتفاقات عملی جدی در سطح استان ها مواجه شود و مدیریت دانشگاه در استان ها تمام امکانات و علم را علیرغم همه محدودیت ها برای توسعه دانشگاه در اولویت قرار دهد.


بسیاری از اقتضائات دانشگاهی استان از استانداردهای لازم دانشگاهی برخوردار نیست

دکتر حبیب صفرزاده، رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیسان خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه استان در شرایط بدو تولد قرار دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از اقتضائات دانشگاهی از استانداردهای لازم دانشگاهی برخوردار نیست.


وی اداره دانشگاه به صورت شبانه روزی را از سختی های کار دانست و بیان داشت: تربیت نیروها در استان به اندازه نیاز استان نیست.


عدم هماهنگی بین بازنشستگان و ورودی های دانشگاه

دکتر صفرزاده تصریح کرد: سالانه در خراسان شمالی حدود هزار نفر از گردونه خدمت آموزش و پرورش خارج می شوند در حالی که ورودی های دانشگاه اصلا جوابگو نیست و این مساله تبدیل به چالش اساسی شده است.


وی با اشاره به وجود کمبودها در مرکز خواهران، متذکر شد: با توجه به ضعیف بودن استان لازم است هیات امنا به سمت و سوی حل مشکلات و معضلات فعلی حرکت کند.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی