پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 امرداد 1393 - 09 August 2014


مبنای برنامه جهاد دانشگاهی شناسایی نیازهای کشور است

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، دکتر سید علی اکبر هاشمی راد در تشریح دستاوردهای جهاد دانشگاهی به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد انقلابی گفت: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که تحت نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1359 با ماموریت گسترش تحقیقات، شکوفایی روحیه نوآوری برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه و ایجاد پلی میان دانشگاه، بخش صنعتی و خدماتی کشور تاسیس شد.

 

وی افزود: جهاد دانشگاهی بر اساس چشم اندازی که با عنوان «سند جایگاه جهاد دانشگاهی در افق 1404» برای حرکت خود تدوین کرده تاکنون 5 برنامه توسعه طراحی و اجرا کرده است و در حال حاضر برنامه پنجم توسعه را در حال اجرا دارد. طی این برنامه در نظر است واحدهای جهاد به تدریج به سمت ایجاد قطب‌های علم و فناوری که دارای مرجعیت ملی و بین‌المللی هستند، پیش روند.

 

هاشمی راد تصریح کرد: مبنای کار جهاد دانشگاهی این است که نیازهای کشور را شناسایی کند و با توجه به توانمندی‌های خود، پروژه های تحقیقاتی و فرهنگی و آموزشی را پیش ببرد.

 

وی ادامه داد: این نهاد انقلابی براساس پیشنهادها و طرح‌هایی که به دولت ارائه شده، می‌تواند طی دو تا پنج سال آینده 20 هزار شغل به صورت مستقیم و 120 هزار شغل به طور غیر مستقیم برای فارغ‌التحصیلان جوان کشور ایجاد کند.

 

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز خاطرنشان کرد: این نهاد دارای فناوری‌های متعددی است که مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به عنوان مهم‌ترین نمونه از فناوری های جهاد دانشگاهی است که در استان البرز واقع شده است.

 

وی افزود: این مرکز در سال 1386 و با فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهاد دانشگاهی پایه‌گذاری گردید و هدف اصلی مرکز ارتقاء فعالیت‌های ملی در زمینه‌های جمع‌آوری، نگهداری و مطالعه منابع زیستی است.

 

هاشمی راد گفت: پژوهشکده گیاهان دارویی و پارک علم و فناوری نیز در استان البرز مستقر است و خدمات گسترده‌ای را تاکنون ارائه کرده است.

 

این مسئول، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مصرّانه به دنبال این است که بتواند این پارک را به عنوان پارک نمونه ایده تا عمل، یعنی تولید علم و فناوری و تجاری سازی، در قالب شرکت‌های دانش بنیان تبدیل کند و این امر زمانی محقق می‌شود که مدیریت استان به یاری و کمک پارک علم و فناوری البرز بشتابد.

 

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی به فناوری پست برق مترو دست پیدا کرده است تصریح کرد: این نهاد انقلابی به همت جهادگران هم اکنون 2 پست برق در تهران نصب نموده است و برای توسعه خطوط، این آمادگی را داریم که در استان البرز نیز در صورت موافقت استاندار محترم و مسئولین ذیربط این امر اجرایی گردد.

 

هاشمی راد در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در جهاد دانشگاهی واحد البرز پرداخت و گفت: جهاد دانشگاهی استان البرز با ایجاد معاونتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، فعالیت خود را در راستای ارائه خدمات پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و کارآفرینی به شهروندان، سازمانها و نهادهای استان البرز و همچنین پاسخگویی به نیازهای جامعه و در مسیر اهداف عالیه جهاد دانشگاهی، به منظور تعالی و ارتقاء سطح علمی، فرهنگی، معرفتی و مهارتی در استان البرز فعالیت می‌کند.

 

این مقام مسئول همچنین از ایجاد پژوهشکده علوم انسانی سخن به میان آورد و گفت: متأسفانه حوزه علوم انسانی در استان البرز مغقول مانده است که با در نظرگرفتن تنوع فرهنگی و جمعیتی استان و وجود آسیب‌های اجتماعی فراوان این بی‌توجهی خطرات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

 

وی ایجاد پژوهشکده علوم انسانی را گامی مؤثر برای بررسی و رفع آسیب‌های اجتماعی البرز دانست و یادآور شد: امید است پژوهشکده مذکور با حمایت استاندار و مسئولین استانی در مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.



تگ ها جهاد دانشگاهی روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز جهاد دانشگاهی البرز روحیه نو آوری هاشمی راد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی