پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 مهر 1393 - 07 October 2014


دانشجویان و اساتید در حضور روحانی چه گفتند؟ 


نماینده دانشجویان با تاکید بر حمایت از تشکل‌های دانشجویی گفت: زمانی که نام تشکل‌ها به زبان می‌آید ذهن‌ها به سمت تشکل‌های سیاسی می‌رود اما تشکل‌های فرهنگی و علمی نیز در دانشگاه حضور دارند و بیشتر از حمایت‌های مادی، نیازمند حمایت‌های معنوی هستند.
در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در دانشگاه تهران با حضور رئیس جمهور برگزار شد، یک نفر از دانشجویان علوم پزشکی به عنوان نماینده دانشجویان و یک نفر از اساتید به عنوان نماینده این صنف سخنرانی کردند.

«روز رخ» دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه تهران در ابتدا با عذرخواهی از اینکه صحبت‌های خود را به شکل بداهه می‌گوید، گفت: در بدو ورود به سالن نیروهای حراست به خاطر مسایل امنیتی برگه‌های سخنرانی من را گرفتند و از این بابت عذرخواهی می‌کنم و البته این مسئله را به فال نیک می‌گیرم تا گفته‌هایم با صداقت بیشتری عنوان شود.

وی با تاکید بر اینکه سخن برای گفتن بسیار وجود دارد، گفت: اهمیت آموزش بر هیچ کس پوشیده نیست و یکی از جنبه‌های آموزش نحوه تدریس است. سوال ما اینجاست که آیا روشهای تدریس به ایده آل نزدیک هستند. در بسیاری از رشته‌ها اساتید از روشهایی استفاده می‌کنند که بازدهی بالایی ندارد و با روشهای علمی دنیا فاصله دارد.

روز رخ با اشاره به اینکه نگاه به آموزش باید تغییر کند گفت: نباید نگاه صرفا ابزاری به علم داشته باشیم.

نماینده دانشجویان در این مراسم با اشاره به سرعت بالای پیشرفت در عرصه پژوهش کشور گفت: برای ادامه این راه نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی داریم. در برنامه پنجم توسعه سه درصد از تولید ناخالص ملی به بحث پژوهش اختصاص داده شده، سوال ما از رئیس جمهور این است که آیا این بودجه تخصیص پیدا کرده است؟ و اگر تخصیص پیدا کرده چرا ما دانشجویان آنرا احساس نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت‌های پژوهشی کشور باید مشخص شود گفت: دانشجویان و اساتید باید بدانند تا چه مباحثی در عرصه علمی کشور مورد نیاز است. البته مسئولان باید توجه داشته باشند که تعالی پژوهش را قربانی دیگر حوزه‌ها همچون آموزش نکنند. چرا که اگر تنها راه ترقی اساتید و دانشجویان پژوهش باشد وضعیت آموزشی به همین شکل باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به مشکلات صنفی دانشجویان گفت: نیازهای دانشجویان بسیار زیاد است اما به تعدادی از آنها از جمله کمبود امکانات پزشکی برای دانشجویان اشاره می‌کنم همچنین شأن دانشجو در دریافت خدمات رفاهی به درستی رعایت نمی‌شود.

نماینده دانشجویان در این مراسم گفت: هر دانشجو حق دارد چالش‌ها را ببیند، نقد کند و راهکار پیشنهاد دهد. انتظار نداریم تمام پیشنهادات مورد قبول مسئولین قرار گیرد اما انتظار داریم این سخنان شنیده شود.

وی در پایان با اشاره به بحث‌های پیش آمده در مورد پردیس‌های خودگردان بعد از کنکور سراسری امسال گفت: درخواست داریم که مسئولان با سعه صدر رفتار کنند و حرف‌های دانشجویان شنیده شود.

در ادامه این مراسم دکتر گنجی استاد برجسته دانشگاه صنعتی بابل به عنوان نماینده اساتید به سخنرانی پرداخت و از روابط خارجی ایران و تعاملات خوبی که با جهان به وجود آمده تشکر کرد.

وی با اشاره به برخی آمارها در زمینه رشد علمی و تحقیقاتی کشور گفت: درخواست داریم تا روند رشد علمی در کشور استمرار پیدا کند تا بتوانیم مدیریت علمی جهان را به دست بگیریم.




تگ ها دانشجویان و اساتید در حضور روحانی چه گفتند؟ رییس جمهور دانشجویان اساتید دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی