پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 آبان 1393 - 12 November 2014



  لزوم تقویت کانون‌های قرآن در دانشگاه‌ها

هر انسانی احتیاج به خدا دارد و هرچند این ارتباط از طریق مناجات انجام می‌شود، اما دسترسی به خود قرآن بسیار لذت بخش است.
محمدرضا سرمدی عصر روز گذشته سه‌شنبه در افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت اظهار کرد: هدف اصلی چنین مسابقه‌ای نشر قرآن و عمل به آن است که همه ساله این رقابت بین دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر شاعر، حافظ و دانشمند ما از قرآن الهام بگیرد، زندگی خدایی خواهد داشت، افزود: در این دنیا می‌توان با گرگ و عقرب زندگی کرد، اما هرگز نمی‌توان با خودخواهی زندگی کرد، زیرا خودخواهی تا انسان را له نکند دست بردار نخواهد بود.

سرمدی با بیان اینکه باید پیام دانشگاه به جهان این باشد که ای بشر، گمشده تو خداست، ادامه داد: مسابقات و سخنان شما نخبگان قرآنی به دانشگاهیان دیگر این است که با قرآن زندگی کردن حیات بخش است.

قائم مقام دانشگاه پیام نور با بیان اینکه نقش قرآن در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی پر رنگ است، اضافه کرد: هر انسانی به خدا احتیاج دارد، هرچند این ارتباط از طریق مناجات انجام می‌شود، اما دسترسی به خود قرآن بسیار لذت بخش است، البته باید بدانیم که بعد از آشنایی با ظاهر قرآن تدبر در این کتاب الهی نیز مهم است.

وی با بیان اینکه هدف، تدبر در قرآن و ژرف اندیشی در مفاهیم آن است، عنوان کرد: باید کانون‌های قرآن در دانشگاه‌ها تقویت شود و نخبگان قرآنی نیز بدانند که نسبت به قرآن دو مسئولیت علمی و ترویجی دارند.

سرمدی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور آمادگی دارد تا مستندات این جشنواره را به عنوان پشتیبان در اختیار میزبان بعدی قرار دهد.

هم‌چنین رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: میزبانی این مسابقات افتخاری است که به استان اصفهان رسیده و می‌توانم بگویم در مدتی که این مأموریت به عهده اصفهان گذاشته شده تمام کسانی که در این مسیر تلاش کردند خوشحال و مسرور هستند.

مهدی یوسفی با بیان اینکه خدمت به جوانانی که در امر قرآن فعالیت می‌کنند، بسیار ارزشمند است، افزود: در حال حاضر نیز 351 دانشجو در بخش شفاهی این مسابقات شرکت دارند و 64 نفر نیز در بخش کتبی، ادبی و هنری و فناوری و پژوهشی به رقابت خواهند پرداخت.

مهدی یوسفی با بیان اینکه هدف حفظ و ظاهر قرآن نیست، بلکه تدبیر در قرآن اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: این مسابقات با بیست و پنجمین سال رشد و بالندگی دانشگاه پیام نور همزمان شده است. این تلاش و بالندگی را ارج می‌نهیم و امیدوارم برگزاری این مسابقات نیز به بهترین نحو صورت گیرد.



تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی لزوم تقویت کانون‌های قرآن در دانشگاه‌ها پیام نور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی