پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 آبان 1393 - 16 November 2014



  اعتراض دانشجویان بجنوردی به وضعیت سرویس‌های دانشگاه

 تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌هایی که در سایت اداری «ارکان» تحصیل می‌کنند، هر روز چندین ساعت در مسیر این سایت و داخل شهر برای رفتن به دانشگاه در رفت و آمد هستند.
منطقه خراسان شمالی، با توجه به وجود چهار مرکز آموزشی عالی در سایت اداری «ارکان» ، از سوی دستگاه های خدمات رسان و مسئولان، برای رفع مشکلاتی از قبیل کمبود اتوبوس و یا راه اندازی سرویس تاکسی عمومی ویژه دانشگاه ،آنچنان باید و شاید خبری نبوده و توجه ای نمی شود.

در بیشتر مواقع اتوبوس های موجود در این مسیر، طی ساعت های مشخصی رفت و آمد می کنند اما اگر زمانی یکی از دانشجویان از سرویس جا بماند باید از آژانس با مبلغ بسیار زیاد در مقایسه با بهای اتوبوس، استفاده کند.

علاوه بر آن کمبود آژانس در این منطقه یکی دیگر از مشکلات است، که دانشجو باید ساعت ها برای برگشت اتوبوس و یا آمدن آژانس منتظر بماند و یا سرگردان خود را به ابتدای جاده رسانده و از خودورهای سواری که در مسیر رفت و آمد می کنند استفاده کرده که این امر نیز مشکلات بسیاری به همراه دارد.

و این در حالیست که روز گذشته دانشجویان دانشگاه بجنورد که در سایت اداری«ارکان» قرار دارد در اعتراض به افزایش بهای خدمات ایاب و ذهاب سرویس های رفت و آمد در مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تحصن کردند.

دانشجویان در اعتراض صنفی خود از مسئولین دانشگاه خواستند تا نرخ کرایه مانند گذشته رایگاه اعلام شود . آنان عنوان می کنند رایگان بودن سرویس ها از جمله مزایای ورود به این دانشگاه محسوب می شده است.

سرویس حمل و نقل دانشگاه دولتی بجنورد پیش از این هزینه ای از دانشجویان برای انتقال آنان به دانشگاه دریافت نمی کرد و این در حالیست که هم اکنون با نصب دستگاه کارتخوانی که از سوی شرکت اتوبوسرانی بجنورد بروی این اتوبوس ها قرار گرفته است از هر دانشجو 2000 ریال دریافت می شود.

احمد محقر رییس دانشگاه بجنورد در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اعتراض و تجمع دانشجویان به افزایش نرخ اتوبوس ها گفت: اجرای طرح اخذ بهای ایاب و ذهاب این دانشگاه فعلا معلق شد.

وی افزود: براساس تصمیم هیات امنای دانشگاه از این پس باید دانشجویان به ازای رفت و آمد خود 2000 ریال پرداخت کنند.

وی افزود: طی مذاکره در این تجمع ، مقرر شد برای بیان نظرات دانشجویان ،فردا دوشنبه 26 آبان ماه سال جاری از ساعت 10 تا 12 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه جلسه ای تشکیل می شود. این در حالیست که اگر هزینه ایاب و ذهاب از دانشجویان دریافت نشود و آنان همچنان همانند گذشته رایگان رفت و آمد کنند ،این مسئله سبب آسیب رسیدن به دانشگاه می شود.

رییس دانشگاه بجنورد با بیان این که ردیف اعتباری اختصاصی برای تامین هزینه های ایاب و ذهاب دانشجویان وجود ندارد ،یادآور شد: هزینه های ایاب و ذهاب از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین می شود، این در حالیست که هم اکنون توان مالی دانشگاه محدود بوده و باید مقداری از هزینه رفت و آمد از سوی خود دانشجویان پرداخت شود.

محقر خاطرنشان کرد: هزینه رفت و آمد به دانشگاه به ازای هر دانشجو 4800 ریال برآورد شده است که طی جلسات با شورای صنفی دانشگاه ،فقط 2000 ریال از این هزینه از دانشجویان اخذ شده و مابقی از سوی دانشگاه تامین می شود.

وی با بیان این که اولویت های آموزشی بسیاری در این دانشگاه وجود دارد، گفت: هزینه کرد اعتبارات برای سرویس های رفت و آمد دانشگاه به جای تامین اولویت های آموزشی همانند استاد و کارگاه معقول به نظر نمی رسد.

محقر در پاسخ به این که دانشجویان بیان می کنند که وجود سرویس ایاب و ذهاب رایگان از امتیازات ورودی این دانشگاه بوده است، عنوان کرد: دانشگاه هیچ تعهدی برای رفت و آمد رایگان دانشجویان به مرکز ندارد و این امر در هیچ دفترچه ای نگارش نشده است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته هشت دستگاه اتوبوس به دانشجویان خدمات ارائه می کرد که همواره دو مورد از آن فرسوده و نیازمند تعمیر و هزینه کرد اعتبارات بسیاری بود. بنابراین امسال این دو اتوبوس کنار گذاشته شده و با بخش خصوصی با سرویس دهی به وسیله چهار اتوبوس به دانشگاه قرار داد منعقد شده است.

وی با بیان این که سالانه این دانشگاه باید چهار میلیارد و 800 میلیون ریال بابت اجاره این اتوبوس ها به بخش خصوص پول پرداخت کند،افزود: بنابراین با اجرای طرح اخذ بهای ایاب و ذهاب از دانشجویان بخشی از این هزینه ها تامین می شود.

هزینه ایاب و ذهاب رایگان نیست

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی بجنورد گفت: براساس قانون هیچ گونه ایاب و ذهاب رایگانی در داخل شهر وجود ندارد و افراد باید یک سوم هزینه حمل و نقل خود را پرداخت کنند.

احمد ریاحی با اشاره به اعتراض و تجمع دانشجویان دانشگاه دولتی بجنورد نسبت به اخذ بهای رفت و آمد به دانشگاه، اظهار کرد: همه مردم از مجموع هزینه های حمل و نقل، باید یک سوم آن را پرداخت کنند، این در حالیست که هزینه رفت و آمد در محدوده سایت اداری ارکان در بجنورد به ازای هر نفر 8000 ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون هزینه رفت و آمد دانشجویان دانشگاه بجنورد بیش از 4000 ریال برآورد شده است و براساس تصمیم دانشگاه، دانشجویان این مرکز بابت ایاب و ذهاب خود فقط دو هزار ریال پرداخت می کنند.

ریاحی با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای دانشگاه های موجود در مرکز استان،افزود: هم اکنون در سایت اداری ارکان با مشارکت بخش خصوصی 10 دستگاه اتوبوس به دانشگاه بجنورد،10 دستگاه به مرکز آموزش عالی اشراق و دو دستگاه نیز به دانشجویان علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان این که توان این سازمان برای تامین نیازهای مردم داخل شهر در بخش حمل و نقل به سختی پاسخگو است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد ناوگان حمل و نقل مرکز استان فرسوده است.

ریاحی خاطر نشان کرد: باید براساس سرانه به ازای هر 1000 دانشجو یک دستگاه اتوبوس برای سرویس دهی وجود داشته باشد.


تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی