پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 آذر 1393 - 30 November 2014



  شورای راهبردی علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود


اولین همایش گرامیداشت هفته بسیج با حضور رییس دانشگاه آزاد، معاونان روسای واحدهای دانشگاه آزاد سردار کارگر رییس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از بسیجیان در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد ضمن تبریک سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان گفت: تاریخ جمهوری اسلامی مملو از وقایع مختلفی است که مرور آن می‌تواند بسیار آموزنده باشد.

وی با بیان اینکه امام خمینی در شرایطی که بدخواهان انقلاب قصد ضربه زدن به آرمان‌های مردم را داشتند، به منظور خنثی کردن عملیات دشمنان و برای جلوگیری از تفرقه، فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کرده‌اند، افزود: این بسیج بود که توانست با دشمنان خارجی و داخلی مقابله کند. طبق گفته مقام معظم رهبری، بسیج امروز یک منطقه و یک منظومه فکری است و اکثریت قاطع ملت ایران بسیجی هستند و رمز پایداری و صلابت نظام همین است.

میرزاده با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده در جریان مذاکره با ابرقدرت‌ها از همین منظومه فکری استفاده می‌کند، اظهار کرد: یکی از روزهایی که در محضر رهبری شرف‌یاب شده بودیم، ایشان فرمودند اگر هر استادی در ایران بماند و همین جا به دانش کشور خدمت کند، او هم بسیجی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی، بسیج را یک منظومه فکری دانست و تاکید کرد: منظومه فکری بسیج، همان احساس مسوولیت انسانی و الهی است و داشتن بصیرت برای شناسایی دشمنان انقلاب است.

وی در همین خصوص افزود: بسیج دانشجویی مظهر ایمان و علم و شاخه طوبی دیگری از شجره طیبه بسیج است که برکات بی‌بدیلی داشته است.

میرزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص میزان حمایت دانشگاه از تشکل‌های سیاسی گفت: ما از همه تشکل‌ها حمایت می‌کنیم. تشکل بسیج دانشجویی هم همانند دیگر تشکل‌های سیاسی مورد حمایت ماست.

وی در ادامه تصریح کرد: من از طرف مدیران و هیات رئیسه این دانشگاه برای همکاری بیشتر با بسیجیان دانشجو، کارکنان دانشگاه و اساتید اعلام آمادگی می‌کنم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما برای توسعه همکاری با سازمان بسیج اعلام آمادگی می‌کنیم، اظهار کرد: همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از افتخارات ماست. اینها سرمایه‌های کشور هستند که برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کنند.

میرزاده با اشاره به اینکه بنا داریم درخصوص پذیرش دانشجوی بسیجی فعال همکاری‌های خود را گسترش دهیم، بیان کرد: هم‌اکنون 700 هزار نفر از افراد پذیرفته شده در این دانشگاه جزو بسیجیان فعال و ایثارگران هستند. همچنین 10 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد از خانواده بسیجیان، رزمندگان، شهدا و آزاده‌ها هستند و 75 درصد ایثارگران کشور در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند.

وی با اعلام این خبر که از اوایل مهر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ما همکاری معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد موارد مربوط به آیین‌نامه نقل و انتقالات برای دانشجویان شاهد و ایثارگر و بسیجی همکاری‌های لازم در آیین‌نامه منظور گردد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شکل‌گیری دانشگاه آزاد نتیجه تفکر یک بسیجی یعنی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است، گفت: وظیفه ما حمایت از بسیج و تفکر بسیجی است. ما هیچ‌گاه رشادت‌های این عزیزان در زمان جنگ را فراموش نخواهیم کرد.

میرزاده ادامه داد: زمانی که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی فرمانده جنگ بودند، خدمت امام خمینی (ره) و پیشنهاد تاسیس دانشگاه آزاد را با ایشان مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد هم‌اکنون پرچمدار توسعه علمی است، گفت: دانشگاه آزاد از نظر تولید علمی در ایران و منطقه مقام اول را داراست و در دنیا جزو برترین دانشگاه‌ها به حساب می‌آید.

در ادامه این همایش، سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه بسیجی یعنی همانند حضرت علی (ع) تمام توان خود را وقف اسلام کنیم، اظهار کرد: امام فرمودند اگر روحیه بسیج در کشور طنین‌انداز شود، هیچ‌کس نمی‌تواند چشم طمع به آن بدوزد.

وی تصریح کرد: اکثر مردم ایران بسیجی هستند حتی اگر کارت نداشته باشند و ثبت نام نکرده باشند. همه اساتید و دانشجویان ما نیز بسیجی هستند چراکه در حال جهاد علمی می‌باشند.

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید به مردمی که 36 سال در مقابل تمام تهدیدات و تحریم‌ها ایستادگی کرده و موفق شدند افتخار کرد، گفت: دفاع مقدس هم متعلق به همه مردم است. بسیج آنجا معنا دارد که جناحی عمل نکنیم و پیرو امام و مقام معظم رهبری باشیم و بصیرت نیز در گرو شناخت اسلام ناب و راه امام راحل است.

وی ضمن تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آمار دانشجویان بسیجی و ایثارگر و آزاده، گفت: این افتخار دانشگاه آزاد است و اگر 75 درصد ایثارگران تحت پوشش این دانشگاه نبودند، آن زمان باید از دانشگاه آزاد سوال می‌کردیم که چرا چنین اتفاقی نیفتاده است، چراکه دانشگاه آزاد در زمانی که تاسیس شد، با هدف الگوسازی برای آموزش عالی کشور به میدان آمد.

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در پایان ضمن بیان اینکه با در ابعاد مختلف رشته‌های هنر، پزشکی، مهندسی، از دفاع مقدس و تحولات پس از آن عقب مانده‌ایم، از دکتر میرزاده به دلیل اولین دوره برگزاری اولین همایش دانشگاه و دفاع مقدس تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم دکتر نصیرزاده فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد گزارشی از فرآیند فعالیت‌های بسیج کارکنان در دانشگاه آزاد را ارائه کرد و افزود: در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد، بسیج کارکنان بسیار فعال است و هم‌اکنون 16 هزار نفر از کارکنان این مجموعه عضو بسیج هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: بسیج دانشگاه آزاد در خدمت جذب و ساماندهی و به کارگیری نیروهای فعال و آمادگی دفاعی برای نظام است.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه بصیرت اعتقادی و سیاسی و فعالیت فرهنگی از جمله مهم‌ترین حوزه‌هایی است که بسیج کارکنان دوش به دوش مدیریت دانشگاه با آنها همکاری می‌کند، گفت: ما باید از ذخیره پایان‌ناپذیر بسیج در مباحث علمی و فرهنگی استفاده بیشتری کنیم.

به گزارش ایسنا، همچنین زمانی مسوول بسیج هماهنگی دانشگاه آزاد ضمن حضور در این همایش، گفت: ما سعی کردیم به جای برگزاری یک همایش پرهزینه، یک گردهمایی کوچک و کاربردی در جهت خدمت‌رسانی به بسیج و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار کنیم.

وی در ادامه از تایید و ابلاغ شورای راهبردی علوم و معارف دفاع مقدس و بسیج کارکنان و ایثارگران برای عمق بخشیدن به فعالیت‌های بسیج در دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: در گذشته بسیاری از سرداران از جمله سردار نقدی و حجت الاسلام والمسلمین طائب سعی داشتند سازمان بسیج را در دانشگاه‌ها تجمیع کنند، در حالی که به دلیل تفاوت‌های وظایف سازمانی، این مهم امکان‌پذیر نبود.

مسوول بسیج هماهنگی دانشگاه آزاد در ادامه افزود: رییس دانشگاه آزاد با اتخاذ تدابیری، بسیج کارکنان و اساتید و دانشجویان را ذیل شورای راهبردی علوم و معارف دفاع مقدس و بسیج کارکنان و ایثارگران تدوین کرده و به این ترتیب این هدف را محقق کرده است.

زمانی از معرفی حجت الاسلام و المسلیمن طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد به عنوان نماینده تام‌الاختیار این دانشگاه به سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در گزارش تحقیق و تفحص هم نقش دانشگاه آزاد درخصوص گسترش فعالیت‌های بسیج و ایثارگران بسیار موثر توصیف شده، اظهار امیدواری کرد: در طول چهار سال دوسوم جمعیت اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد به عضویت بسیج درآیند در آن زمان است می‌توان امیدوار بود که بخشی از منویات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) تحقق پیدا کرده است.





تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی دانشگاه آزاد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی