پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          16 آذر 1393 - 07 December 2014


ادغام واحدها سبب توقف فعالیت 72 واحد دانشگاهی آزاد شد

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز توجه ویژه دانشگاه آزاد به کیفی سازی است، گفت: در مهر ماه 92 تعداد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی 472 واحد بوده اما در حال حاضر به 404 واحد کاهش یافته است که به دلیل ادغام یا وابسته شدن فعالیت های دانشگاه به دانشکده ها بوده است.

حمید میرزاده در نشست با اصحاب رسانه در کردستان اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور استاندار کردستان و اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان استان برگزار شد، توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها به عنوان مبحث اصلی جلسه مورد توجه بوده است.

وی افزود: افزودن هر رشته ای که با قوانین و مقررات و پتانسیل های موجود در استان منطبق باشد، در صورت ارسال درخواست آن با در نظر گرفتن شرایط و امکانات به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به رشته های موجود در واحد کردستان اضافه شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور عنوان کرد: مدیریت دانشگاه آزاد استان تغییر نمی کند و هیئت امنای دانشگاه از عملکرد ریاست دانشگاه راضی بوده اند.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور نمایندگان استان و هیئت امنا برگزار شد طرح هایی با عنوان احداث مجتمع آموزشی فرهنگی کردستان و دو مجتمع فرهنگی تفریحی مریوان و بانه به تصویب رسید و بعد از ابلاغ مصوبه، اجرای آن اغاز می شود.

میرزاده ادامه داد: افزایش رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه، مهمترین مصوبه مطرح شده در جلسه در رابطه با توسعه دانشگاه آزاد کردستان است.

وی با اشاره به اینکه کردستان می تواند از طرح تحصیلات تکمیلی پشتیبانی کند، عنوان کرد: توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد با ایجاد طرح های دانش بنیان و اختصاص زمین مناسب جهت احداث پارک علم و فناوری در استان ممکن خواهد بود.

میرزاده با اشاره به اینکه تاسیس شرکت های دانش بنیان در اولویت اقدامات دانشگاه آزاد است، اظهار کرد: در این شرکت ها باید از توانایی فارغ التحصیلان بهره گرفته شود و مشارکت دانشگاه ها در این شرکت ها تنها 35 درصد است.

رییس دانشگاه آزاد ذکر کرد: با افزایش شرکت های دانش بنیان می توان تکیه دانشگاه آزاد را بر شهریه کاهش داد و از این طریق درآمدزایی برای دانشگاه به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه جذب دانشجو از خارج کشور در اولویت اقدامات است، خاطرنشان کرد: در صورتی که فضای لازم و استادان متبحر در رشته های مختلف در استان وجود داشته باشند، اقدامات لازم برای جذب دانشجوی خارجی در استان انجام خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: در حال حاضر نسبت دانشجو به استاد در کردستان یک به 50 است که تا سال 96 به نسبت یک به 36 کاهش می یابد.

میرزاده در ادامه عنوان کرد: تاسیس واحد دانشگاه آزاد در اقلیم کردستان، در صورتیکه دارای توجیه اقتصادی باشد می تواند احداث شود.

وی با اشاره به اینکه امروز توجه ویژه دانشگاه آزاد به کیفی سازی است، تصریح کرد: در مهر ماه 92 تعداد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی 472 واحد بوده اما در حال حاضر به 404 واحد کاهش یافته است که به دلیل ادغام یا وابسته شدن فعالیت های دانشگاه به دانشکده ها بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از چالش های دانشگاه آزاد متفرق بودن رشته های مختلف در چند سایت پراکنده است، خاطرنشان کرد: باید با همکاری دانشگاه آزاد واحد سنندج سایت مناسبی برای توسعه دانشگاه فراهم شود. تا سال 96 تعداد واحدهای رشد و فناوری را در سطح کشور به 800 مورد افزایش می دهیم.

توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری سیاست دانشگاه آزاد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سنندج گفت: توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا از جمله سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است که به صورت جدی آن را دنبال می کند.

منطقه کردستان، دکترحمید میرزاده، در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: من از ابتدای انقلاب با این استان آشنا هستم. کردستان ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی دارد که از جمله آن می توان به مردم فهیم، باهوش و با فرهنگ و هنر آن اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در استان کردستان سرمایه‌گذاری‌های خوبی کرده است، عنوان کرد: از آغاز تاسیس تاکنون این دانشگاه 50 هزار نفر فارغ التحصیل در کردستان داشته است و در حال حاضر هم 22 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی با عنوان اینکه این دانشگاه فضایی به مساحت 70 هزار مترمربع را در کردستان در اختیار دارد، تصریح کرد: این دانشگاه نقش پررنگی را در راستای توسعه علم و دانش در این استان ایفا کرده است.

میرزاده با تاکید بر اینکه توسعه رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از جمله سیاست های دانشگاه آزاد در کشور است، بیان کرد: در سال 92 در استان کردستان هیچ رشته دکترایی نداشتیم، اما در حال حاضر 25 رشته دکترا و 51 رشته کارشناسی ارشد در استان وجود دارد که این رشته ها زمینه تحول آموزشی بزرگی را در استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه زمینه توسعه کیفی علم و تولید ثروت در استان وجود دارد، ادامه داد: دانشگاه آزاد نیز در این راستا تلاش و برنامه ریزی می کند و در مدت حضورم در کردستان در جلسات مختلف، تصمیماتی را برای توسعه دانشگاه آزاد در استان کردستان خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ضمن ابراز خوشحالی از توسعه آموزش عالی در استان کردستان، تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه در کردستان 40 درصد آموزش عالی استان را در اختیار دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای امر با پیشنهاد حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و با نظر مساعد امام راحل تاسیس شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این دانشگاه در حال حاضر یکی از ثروتمندترین دانشگاه های دنیاست.

میرزاده در پایان با ابراز امیدواری از اینکه تصمیماتی که در این سفر در خصوص دانشگاه آزاد کردستان گرفته می شود، اجرایی شود، یادآور شد: دانشگاه آزاد دانشگاهی است در راستای توسته دانش، آزاد اندیشی و توسعه اسلام، که در صورتی این امر محقق خواهد شد که توسعه علمی را به موازات توسعه دینی و آزاد اندیشی دنبال کنیم.

تگ ها دانشگاه آزاد ادغام واحدها دانشگاه آزاد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی