پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 دی 1393 - 31 December 2014



کاهش دانشجو دانشگاه‌ها را تهدید می‌کند 


رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید زیادی بر استفاده از منابع غیر شهریه‏‌ای دارد» افزود با توجه به اینکه در آینده با کاهش جمعیت دانشجویی روبه‌رو خواهیم بود به همین جهت دانشگاه‏ها اگر بخواهند صرفا بر اساس شهریه پاسخگوی هزینه‏‌های خود باشند، ادامه حیاتشان با مشکل مواجه می‌شود.

وی مدیریت صحیح و کارآمد منابع مالی و تلاش در جهت ایجاد منابع مالی جدید غیر شهریه‌‏ای از جمله تاسیس شرکت‏های دانش بنیان را در راستای دیگر هدف‏‌های این واحد دانشگاهی اعلام کرد و گفت: به طور قطع می‌توان اعلام کرد که در آینده بخش اعظم هزینه‏‌های دانشگاه به همین طریق تامین خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر اظهار کرد: اگرچه تاکنون در این راستا در واحد کاشمر اقدامی جدی صورت نگرفته اما دو طرح در قالب شرکت‏های دانش بنیان به منطقه ارسال شده است.

وی با بیان این که «برای تحقق این امر شورایی طرح شورای سرمایه گذاری و اقتصاد مورد پذیرش قرار گرفته و در مرحله نهایی شدن می‏باشد» بیان کرد متاسفانه در این واحد هنوز این شورا را نداریم، البته در آینده نزدیک این شورا پدید خواهد آمد و اعضای آن مشخص خواهند شد به طوری که به تمامی معاونین دانشگاه و مدیران آموزشی تاکید شده از هر گروه آموزشی دو نفر که ایده‏‌پرداز و اهل فن هستند به عضویت شورا درآیند.

جعفری با اشاره به این نکته که یکی از مهمترین وظایف این شورا تاسیس شرکت‏های دانش بنیان خواهد بود، اظهار کرد: بودجه لازم برای این کار در برنامه سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه میزان شراکت دانشگاه در شرکت‏‌هایی که توسط اعضای هیات علمی، دانشجویان، کارکنان و کسانی که اهل سرمایه گذاری هستند شکل بگیرد تا سقف 30 درصد می‏باشد، افزود: در حال حاضر میزان دخل و خرجمان باهم نمی‏خواند و اگر زودتر وارد این مباحث نشویم نمی‏‌توانیم پاسخگوی هزینه‌ها باشیم.

رییس دانشگاه آزاد کاشمر در ادامه با اشاره به اینکه در حد توان امکانات دانشگاه از جمله فضای دانشگاه، آزمایشگاه، کارگاه و مواردی این چنین را در اختیار صاحبان ایده قرار می‏دهیم، از کلیه نخبگان، فرهیختگان و به ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی به ارائه طرح و ایده برای این شرکت‏ها دعوت کرد و افزود: تا زمانی‏که شرکت‏های دانش بنیان را نداشته باشیم نمی‏توانیم از مرحله ایده تا تولید سرمایه را به طور کامل پوشش دهیم.

اگر این افراد نیاز به گرفتن وام اولیه داشته باشند دانشگاه در راستای هموار کردن مسیر مقدمات این کار را فراهم کرده و این افراد را به بانک‏ها و نهادهای مربوط معرفی می کند، با تاسیس شرکت‏های دانش بنیان روند کار ساده‌‏تر و بهتر خواهد بود.

جعفری اضافه کرد تا سقف 100 میلیون تومان وام برای صاحبان ایده جهت تبدیل به ثروت در مرحله اول در نظر گرفته شده است، در بخش انتشار دانشگاه به صورت مستقیم نمی‏تواند با دانشجو قرارداد ببندد به همین جهت باید نام یکی از اعضای هیات علمی و یا یک استاد راهنما در ابتدا قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید براینکه گروه‏های آموزشی و انجمن‌‏ها نقش موثری در برگزاری همایش ها دارند، افزود: انجمن‏های علمی به یاری نیروهای جوان و مستعد خود باید پویاتر و فعال‏تر عمل کرده و پیشرفت‏های علمی خوبی را باعث شوند.

رئیس دانشگاه آزاد کاشمر با اشاره به اینکه در راستای برگزاری همایش‌ها تا زمانی که انجمن‏‌ها و گروه‏ها به دانشگاه درخواست ندهند دانشگاه راسا اقدام نمی‏کند، یادآور شد شرط همایش تولید مقاله علمی و دانش جدید است، حال در هر سطح شهرستان و کشوری که باشد.


تگ ها دانشگاه آزاد سمنان دانشگاهی کاهش دانشجو دانشگاه‌ها را تهدید می‌کند

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی