پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 دی 1393 - 17 January 2015


آیین نامه پیشنهادی شورای صنفی دانشگاهها از سوی دانشگاه شریف

 دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه درحال تدوین آیین نامه داخلی شورای صنفی و ارائه آن به دانشگاه ها و وزارت علوم هستیم، آخرین اقدامات این شورا را تشریح کرد.

مرتضی ملکیان دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی‌شریف، درخصوص آخرین اقدامات شورای صنفی، از تدوین آیین‌نامه جدید داخلی شورای صنفی خبر داد و گفت: آیین‌نامه و دستورالعمل شورای صنفی موجود وزارت علوم در مورد موضوعاتی سکوت کرده و ما تصمیم داریم با تدوین یک آیین‌نامه و ارائه آن به دانشگاه و وزارت علوم نسبت به اصلاح موارد موجود گام برداریم.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف تصریح کرد: این اقدام در دو مرحله صورت می‌گیرد. در مرحله اول آیین‌نامه داخلی دانشگاه شریف را به دیگر دانشگاه‌ها فرستاده و در مرحله دوم بعد از جلب نظر موافق آنها آیین‌نامه را به عنوان یک آیین نامه پیشنهادی به وزارت علوم ارائه می‌کنیم که در صورت پذیرش از سوی آنها به تمام دانشگاه ها ابلاغ شود.

وی افزود: به دلیل تجمیع دانشجویان دختر در خوابگاه طرشت، شایعاتی مبنی بر مزاحمت‌ها و ایجاد ناامنی‌هایی شنیده بودیم اما هیچ‌کدام از این موارد به جز دو مورد به حراست دانشگاه گزارش نشده بود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف ادامه داد:هر سال با شروع پاییز با این مزاحمت ها اطراف خوابگاه دختران و فاصله آن تا دانشگاه مواجه بودیم. مزاحمت‌های فیزیکی، روانی، کلامی و سرقت از جمله مواردی بود که دانشجویان مخصوصا دختران با آن بسیار مواجه می‌شدند.

ملکیان با اشاره به اینکه بعد از جمع‌آوری گزارش‌های ناامنی از سوی مسوول خوابگاه خواهران که وظیفه این امر را به عهده گرفت، اظهار کرد: 60 مورد گزارش از مراحمت ها به حراست و مسوولان دانشگاه ارائه شد و این گزارش‌ها از سوی رییس و معاونان دانشگاه با رییس پلیس تهران بزرگ، رییس پلیس پیشگیری و رییس کلانتری‌های کل تهران مطرح شد و تصمیم بر این شد که با استقرار گشت‌های ویژه و کیوسک‌های پلیس در میدان تیموری و چهارراه طرشت این مشکل برطرف گردد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف اظهار کرد: با هماهنگی رییس و معاونان دانشگاه با پلیس از یک ماه پیش یک گشت موتوری و یک گشت ماشینی بین خوابگاه طرشت 2 و 3 و خوابگاه شهید احمدی روشن در رفت و آمد است، همچنین دو کیوسک پلیس به صورت شبانه‌روزی اطراف خوابگاه دختران مستقر شده‌اند.

ملکیان در ادامه اظهار کرد: شورای صنفی با تنظیم فرم‌های گزارش مشکلات امنیتی و توزیع آن در سرتاسر دانشگاه و انتقال آن به حراست دانشگاه، پلیس گزارش موارد ناامنی اتفاق افتاده را دریافت کرده و از آن مطلع می‌شود.

وی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه اقدام مناسب حراست و مسوولان دانشگاه و پلیس توانسته امنیت نسبی را برقرار کند، گفت: امیدواریم این اقدامات پایدار باشد و بعد از مدتی کمرنگ نشود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف از طرح درخواست برای سرویس‌های رفت و آمد بین خوابگاه و دانشگاه برای دانشجویان خبر داد و افزود: تا پیش از این سرویس‌ها فقط در زمان امتحانات وجود داشت در حالی که هم‌اکنون بین ساعات 6 تا 9 شب نیز سرویس‌هایی برای رفت و آمد دانشجویان در نظر گرفته شده است.

ملکیان با اشاره به اینکه 50 درصد گزارش‌های ناامنی مربوط به ساعت 7 تا 9 صبح است، ادامه داد: دانشگاه هنوز برای ساعات صبح سرویس رفت و آمد در نظر نگرفته و ما همچنان پیگیر ارائه سرویس در ساعات اولیه صبح هم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: رسمیت بخشیدن به نهاد شورای صنفی، تکمیل بخشی از امکانات سخت افزاری مثل سیستم رایانه از جمله اقدامات ما در طول این مدت است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف ادامه داد: طراحی و پیگیری نصب سردر شورای صنفی، اختصاص حساب کاربری در سیستم اتوماسیون دانشگاه و تعیین وقت ملاقات مشخص با مسوولان دانشگاه در فواصل زمانی مشخص از دیگر فعالیت‌های انجام شده از سوی شورای صنفی است.

ملکیان با اشاره به اینکه شورای صنفی سابقا در برخی جلسات شورای هیات رییسه، شورای اساتید و شورای فرهنگی دانشگاه حضور داشت، اظهار کرد: تاکنون نمایندگان شورای صنفی در این شوراها حاضر نمی شدند ولی با توجه به پیگیری‌های شورا و مساعدت ریاست دانشگاه امکان حضور نمایندگان شورای صنفی در این شوراها در آینده ای نزدیک فراهم خواهد شد.



تگ ها آیین نامه دانشگاه شریف آیین نامه شورای صنفی دانشگاهها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی