پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 بهمن 1393 - 08 February 2015


لزوم حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه 


دکتر رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، ضمن گرامیداشت دهه مبارکه فجر بر لزوم حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه تأکید کرد.

دکتر رضوان‌طلب در سخنانی در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در محل این وزارتخانه گفت: فرشته انقلاب اسلامی با ورود به میهن اسلامی، شاه و ایادی استعمار را از بازگشت به ایران و سلطه بر مردم مسلمان این مرز و بوم مأیوس و ایادی داخلی آنان را نابود کرد. شاه امیدوار بود بعد از فراهم آمدن زمینه بازگشت به ایران دوباره بر اریکه قدرت تکیه زند. استعمار آمریکا و انگلیس طراحی کرده بودند که حتی اگر تاریخ مصرف شاه به عنوان مهره استعمار گذشته باشد مهره دیگری را جایگزین کنند . به همین دلیل بود که امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب بزرگ‌تر نامیدند چون بازماندگان طاغوت را مأیوس کرد.

وی سپس با اشاره بر تکیه انقلاب بر عنصر مقدس امر به معروف و نهی از منکر در پیشروی و مقاومت خود گفت: جوامع غربی از بسیج عمومی در برابر معروف‌های تعریف شده در فرهنگ خود استفاده می‌کنند به طوری که در اروپا اگر انجام امری عرفی و ترک آن ممنوع تعریف شده باشد همه مردم آن کشورها وارد صحنه شده و در اجرای هرچه بهتر آن ، مشارکت می‌کنند و با خاطی هم طوری برخورد می‌شود که از شیوع رفتارهای نابهنجار جلوگیری ‌شود.

دکتر رضوان طلب با ذکر آیه‌ای از سوره مبارکه اسراء (جاء الحقّ و زهق الباطل) به بیان نگرش قرآن به حلول فرشته و به دنبال آن خروج دیو پرداخت و افزود: ما براساس فرهنگ ایرانی چنین فکر می‌کنیم که برای استقرار فرشته ضرورت دارد ابتدا دیو از صحنه خارج شود و متعاقب آن فرشته وارد میدان شود درصورتی که در منطق قرآن چنین نیست بلکه در فرهنگ قرآنی ابتدا فرشته وارد عرصه می‌شود و میدان را بر باطل تنگ می‌سازد و سرانجام او را از گود خارج می‌سازد. آیه (جاء الحقّ و زهق الباطل) وقتی نازل شد که پیامبر اکرم(ص) پیروزمندانه مکه را فتح کرد و به حضرت علی (ع) امر فرمود تا بت‌ها و آثار شوم آنها را از آن وادی مقدس پاک کند، آیه نازل شد " جاء الحقّ و زهق الباطل"

وی تصریح کرد در انقلاب شکوهمند اسلامی زمانی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وارد ایران شد باطل از بین نرفته بود و امکان هرگونه پیشامد ناگوار وجود داشت. بالگرد حامل امام راحل موقع مراجعت از بهشت زهرا جای بخصوصی را برای فرود انتخاب نکرده بود هلی‌کوپتر به آسمان مهرآباد رسید تا از آنجا به مکان دیگری حرکت کنند ولی همراهان امام به جهت حضور نظامیان در اطراف فرودگاه خلبان را از چنین تصمیمی منع کردند و سرانجام بالگرد موصوف در بیمارستان امام خمینی(ره) فرود آمد و پزشکان بیمارستان تصور کردند که سانحه‌دیده‌ای برای بیمارستان حمل می‌شود ولی با امام راحل و همراهان ایشان مواجه شدند و یکی از پزشکان همان بیمارستان وسیله نقلیه خودش را در اختیار امام قرار داد و آنها از بیمارستان خارج شدند و شب هم معلوم نشد که در کجا سپری کردند. یعنی امام با صلابت، ایستادگی و حضور در صحنه توی دهن دولت بختیار زد و او را بیرون کرد بنابراین برای حذف باطل باید فرشته حضور داشته باشد و دیو را با تدبیر و حکمت از صحنه خارج سازد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم شیوه مقام معظم رهبری را نیز مشابه رفتار امام راحل توصیف کرد و بیان داشت مقام معظم رهبری هم همواره پاسدار انقلاب بوده و با تیزبینی رصد می‌کند تا دشمن انقلاب که دل به بازگشت دوخته‌اند دوباره نفوذی در ارکان انقلاب نداشته باشد.

وی در خاتمه افزود: نمازگزاران وزارت علوم در سی‌و‌ششمین سالروز انقلاب اسلامی ضمن اعلام وفاداری به انقلاب، امام و رهبری آمادگی خود را برای حضور در همه صحنه‌های حساس نظام اعلام می کنند و در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد و با هوشیاری و حمایت از ولی معظم فقیه امید دشمن را به یأس بدل خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم این مراسم با دعا برای پیروزی مسلمانان در برابر تفرقه افکنان و دشمنان قسم خورده مسلمین پایان یافت.


تگ ها لزوم حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه ولایت فقیه انقلاب اسلامی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی