پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 بهمن 1393 - 18 February 2015



تصمیم‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص رسیدگی به شکایات

 جلسه 759 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: دستور اصلی این جلسه گزارش وضعیت ازدواج و مشکلات آسیب طلاق در کشور بود که در آن عوامل گوناگون که در تاخیر ازدواج جوانان به لحاظ کمی و کیفی با آمار و ارقام ارائه شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعضای جلسه در جریان وضعیت موجود و توصیف و تحلیل آن قرار گرفتند که تقریبا تمام وقت این جلسه به این موضوع و مباحث مرتبط با آن اختصاص یافت.

وی افزود: ما در کشور به لحاظ تعداد ازدواج در سطح کلان دچار یک سری کاستی و نقصان هستیم و علی‌رغم اینکه تعداد ازواج‌ها بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار ازدواج است، نسبت به سال‌های قبل رشد منفی داشته‌ایم.

دکتر مخبر دزفولی گفت: متاسفانه در زمینه طلاق نیز شاهد رشد نرخ آسیب طلاق در استان‌های مختلف هستیم که عوامل متعدد مانند مسائل اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و... در آن دخالت دارند که گزارش کامل آن در جلسه ارائه شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قرار شد این موضوع در جلسه آینده نیز مورد بحث قرار گیرد و راه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حل این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به مطرح شدن اطلاعات مربوط به کشورهای غربی و کشورهای همجوار در گزارش مورد اشاره گفت: نکات تازه‌تری توسط اعضای جلسه از جمله رئیس جمهور در این زمینه ارائه شد که قرار شد این موارد نیز به گزارش ملحق شوند.

دکتر مخبر دزفولی در ادامه گفت: این گزارش بخشی از تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مسئله ازدواج و آسیب طلاق است و متعاقب آن کارکردها و اقدامات مشخص هر دستگاه در این زمینه مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

وی افزود: فرهنگ‌سازی لازم در جامعه و مشخص کردن نقش اقشار، نهادها و گروه‌هایی که در تسهیل امر ازدواج و پایداری آن موثر هستند (به جهت آنکه بر اساس گزارش ها بسیاری از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی‌های مشترک اتفاق افتاده است) از دیگر برنامه‌ها در این زمینه است.

دکتر مخبر دزفولی گفت: مقرر شد پیشنهادهای معین در ابعاد سیاست‌ها و تقسیم کار مقتضی در جهت تسهیل امر ازدواج و کاهش آسیب طلاق در جلسه آینده مطرح شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای کمک به حل این مسئله اعلام آمادگی کرده است، اظهار داشت: یکی از محورهای مورد توجه ما گنجانده شدن این مباحث و برنامه‌ریزی‌ها در برنامه ششم توسعه کشور و برنامه‌های سنواتی است.

دکتر مخبر دزفولی در ادامه گفت: با توجه به طرح نکته‌ای توسط دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر عدم ورود دیوان عدالت اداری در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و پاره‌ای از مسائل در این زمینه؛ در جلسه در این خصوص تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص هیئتی که مسئول و مرجع رسیدگی به این شکایت‌ها است و ترکیب، وظایف و ماموریت‌های آن باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد گفت: این هیئت مسئول رسیدگی به مشکلات و شکایات اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در زمینه‌هایی نظیر بورسیه‌ها، فرصت‌های مطالعاتی، مباحث آموزشی و... خواهد بود که امیدواریم با تشکیل این هیئت مواردی که توسط دیوان عدالت اداری مطرح شده است حل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این هیئت در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب خواهد رسید و با تشکیل آن مسائل مرتبط با مشکلات و شکایات دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها مرتفع خواهد شد.

تگ ها تصمیم‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی رسیدگی به شکایات دانشگاه ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی