پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          03 اسفند 1393 - 22 February 2015


  اعلام آمار اعتیاد در دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی


قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد 67 درصد دانش‌آموزان مصرف‌کننده موادمخدر نخستین تجربه خود را از مدارس آغاز کردند و در دانشگاههای زیر نظر وزارت علوم 2.6 درصد و در دانشگاه‌های وزارت وزارت بهداشت 1.6 درصد دانشجویان، درگیر مصرف موادمخدر هستند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا جزینی در نشست خبری که در فرمانداری گرگان برگزار شد،با بیان اینکه ما هنوز در رابطه با موضوع پیشگیری فعالیت مطلوبی نداشته‌ایم، افزود: در راستای پیشگیری از مواد مخدر، سند جامع پیشگیری اولیه اعتیاد که به عنوان یکی از اسناد ما است بطور کامل به اجرا در نیامده است.

وی ادامه داد: در این سند مقرر شده که 40 درصد جمعیت کشور تحت نظارت گروه پیشگیرانه قرار بگیرد و مقرر شده 80 درصد اعتبار لازم به سازمان‎ها اختصاص یابد که این موضوع کاملا اجرایی نشده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه 468 تن موادمخدر طی این 10 ماهه اول سال در کشور کشف شده است گفت: طی این 10 ماه و در این رابطه بیش از 300 هزار نفر دستگیر شدند که 66 هزار نفر آنها مصرف کننده بودند.

وی اظهار کرد: طی آمارهای بدست آمده یک میلیون و 325 هزار نفر تا سال 1393 مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور هستند که در بهترین شرایط 20 درصد از این معتادان می‎توانند، بهبود بیابند.

وی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر دارای یک سیاست ابلاغی در سال 1385 از طرف مقام معظم رهبری است که با اصلاح آن در سال 1389و موضوع روانگردان‎ها نیز به سیاست‎های آن اضافه شد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در اصلاحیه سیاست‎های ستاد مبارزه با مواد مخدر به آن توجه شد فهرست داروهای روانگردان بود که سه هفته پیش مورد تایید قوه قضائیه قرار گرفت.

جزینی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که امروز در کشور وجود دارد وجود داروهای اعتیادآور است، افزود: تبلیغات نادرست مانند کاهش وزن و افزایش قوای جنسی، تولید راحت و سود بالا از جمله عوامل گرایش مردم به مصرف این داروهای اعتیاد آور و خطرناک است.

وی با بیان اینکه در ستاد مبارزه با مواد مخدر سیاست استراتژی متوازن را دنبال می‌کنیم، ابراز کرد: این سیاست شامل پیشگیری، درمان ، حفاظت و توانمندسازی معتادین و همچنین کاهش آسیب است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: 67 درصد دانش‌آموزان مصرف‌کننده موادمخدر نخستین تجربه خود را از مدارس آغاز کردند و در دانشگاههای زیر نظر وزارت علوم 2.6 درصد و در دانشگاه‌های وزارت بهداشت 1.6 درصد دانشجویان، درگیر مصرف موادمخدر هستند.

وی اظهار کرد اگر بحران‎های جهانی را مورد مطالعه قرار دهیم فقر و مشکلات زیست‌ محیطی از اولویت‎های نخست بحران‎های جهانی است و بعد از آن از نظر بهداشت جهانی اعتیاد و مصرف موادمخدر و روان‌گردان قرار دارد.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه 243 میلیون نفر در جهان مصرف‌کننده بوده و حداقل یک‌بار مواد مخدر را تجربه کردند، افزود: در بین آسیب‎های اجتماعی موضوع اعتیاد بسیار مهم است به طوری که 92 درصد مردم نخستین آسیب جامعه را موادمخدر می‎دانند.

وی با بیان اینکه 2100 سمن و گروه مردم‌نهاد در کشور در راستای مبارزه و پیشگیری از موادمخدر فعالیت دارند، افزود: 1800 گروه مردم ‌نهاد در راستای درمان و ترک اعتیاد همکاری می‎کنند.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با بیان اینکه 72 درصد نسبت به سال قبل گروه‎های مردم‌ نهاد در بخش مبارزه با موادمخدر و پیشگیری افزایش پیدا کرده‎ است، گفت: 1530 مرکز غیرمجاز در راستای ترک اعتیاد و درمان شناسایی شده که با آنها برخوردهای قانونی صورت گرفته است.

جزینی در پایان با بیان اینکه 231 کارگاه شیشه در کشور منهدم شده است، افزود: طی کشف 1700 کیلوگرم شیشه کشف شده 800 قبضه اسلحه از حمل‌کنندگان موادمخدر به دست آمد و در طی درگیری‎ها 14 شهید را در راه مبارزه با موادمخدر تقدیم نمودیم.


تگ ها اعلام آمار اعتیاد در دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه علوم پزشکی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی