پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          03 اسفند 1393 - 22 February 2015


دیدار وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران با وزیر ارتباطات

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران با وزیر ارتباطات، علوم و تکنولوژی تانزانیا دیدار کردند.

دکتر فرهادی در حاشیه اجلاس وزرای علوم کشورهای جنبش عدم تعهد در دیدار با ماکامه میا بارابا از حضور روسای دانشگاه‌های کشور در این اجلاس خبر داد و گفت: روسای دانشگاه‌های ایران در این اجلاس که بعدا به منظور همکاری آموزشی و تحقیقاتی بیشتر بین کشورهای ایران و تانزانیا با آنها صحبت می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان تانزانیا در کشور ایران بسیار کم است، افزود: تنها سه دانشجوی تانزانیایی در ایران مشغول به تحصیل هستند که کشور ایران مشتاق بیشتر شدن این تعامل است و آمادگی خود را برای ارائه بورسیه و تحصیل آزاد در مقاطع تحصیلی مختلف اعلام می‌کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران افزود: همچنین کشور ایران آمادگی خود را برای توسعه زبان فارسی، اسلام‌شناسی، ایران‌شناسی در تانزانیا اعلام می‌کند و مشتاق اعزام دانشجو به کشور تانزانیا است.

در ادامه وزیر ارتباطات، علوم و تکنولوژی کشور تانزانیا گفت: تشکر می‌کنم از فرصتی که در اختیار من قرار دادید و از من دعوت کردید که در کنفرانس نفت شرکت کنم.

ماکامه میا بارابا با بیان اینکه روابط ایران و تانزانیا به 30 الی 40 سال گذشته برمی‌گردد، اظهار کرد: امیدواریم این روابط دیرینه روز به روز به سمت رشد و شکوفایی برود. ما به عنوان وزرای علوم در راستای ارتقای روابط دو کشور گام برداریم زیرا علم و فناوری مساله‌ای نیست که مرز بشناسد.

وزیر ارتباطات، علوم و تکنولوژی کشور تانزانیا با اشاره به اعطای 10 بورسیه به دانشجویان تانزانیایی تاکید کرد: قول می‌دهم این 10 دانشجو که به نمایندگی از کشور تانزانیا به ایران آمده‌اند، دانشجویان خوب و با اخلاقی باشند تا روابط بین دو کشور تقویت شود.

ماکامه میا بارابا در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد: از کشور ایران درخواست می‌کنم در زمینه نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی به ما کمک کنند زیرا در این زمینه‌ها نیاز به کمک داریم تا با همکاری ایران توانایی عظیمی را در کشورمان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مشتاقم با روسای موسسات آموزشی در ایران صحبت کنم تا به جز 10 بورسیه‌ای که به ما اعطا شده، بتوانیم دانشجویان بیشتری مخصوصا در مقطع Ph.D در ایران اعزام کنیم.

ارتباطات، علوم و تکنولوژی تانزانیا ادامه داد: زمینه دیگری که در آن از کشور ایران درخواست کمک دارم، تاسیس فناوری است که گروهی از ایران به تانزانیا اعزام شوند تا با همکاری یکدیگر تاسیس پارک بپردازیم تا بتوانیم در زمینه تکنولوژی و فناوری ارتقاء یابیم. همکاری با ایران در زمینه تکنولوژی بسیار برای ما حائز اهمیت است.

ماکامه میا بارابا با بیان اینکه کشور تانزانیا در زمینه معادن بسیار غنی است، افزود: انتقال تکنولوژی از کشور ایران می‌تواند برای استفاده از این منابع به ما کمک کند. من از این فرصت استفاده کرده و از شما دعوت می‌کنم از کشورمان دیدن کنید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران با بیان اینکه همه مواردی که از طرف وزیر ارتباطات تانزانیا مطرح شد، مورد تایید است، تاکید کرد: هم‌اکنون برای اعزام دانشجو از تانزانیا به ایران در مقطع Ph.D صحبت شود. ما برای انتقال دانشجویان از تانزانیا به ایران به صورت بورسیه و غیربورسیه در زمینه نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی بسیار علاقه‌مند هستیم.

دکتر فرهادی در ادامه به بازدید وزیر ارتباطات، علوم و تکنولوژی کشور تانزانیا از پارک علم و فناوری اشاره کرد و خطاب به وی گفت: خوشبختانه از یکی از پارک‌های علم و فناوری ما بازدید خواهید داشت. ما آمادگی خود را برای برای همکاری مشترک در زمینه تاسیس پارک علم و فناوری و مراکز رشد اعلام می‌کنیم.


تگ ها وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران وزیر ارتباطات

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی