پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 اسفند 1393 - 03 March 2015



دانشگاه تهران باید مرزها را پشت سر بگذارد 

دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران با بیان اینکه نگاه اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانشگاه تهران است، گفت دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 85 در ظاهر از یکدیگر جدا شدند. امیدواریم فرصتی فراهم شود تا در بستری عالمانه دستاوردها و آسیب‌های این جدایی را نقد کنیم که آیا این جدایی به صلاح سلامت بود یا با اشکالاتی همراه بود.

وی افزود:‌ آنچه که در حوزه پزشکی اتفاق افتاد، این بود که خدمت را وارد دانشگاه‌ها کردیم و از آنجایی که توسعه‌ای در درمان صورت نگرفت، این امر به آموزش آسیب وارد کرد که امیدواریم با توجه به اینکه سلامت اولویت مهم دولت دکتر روحانی است، تلاش کنیم آموزش به جایگاه واقعی خود برگردد.

وی با بیان اینکه از فعالیت این دو دانشگاه در کنار یکدیگر خوشحال هستیم، افزود: من افتخار می‌کنم که عضوی از این دانشگاه هستم و دانشگاه علوم پزشکی تهران در کوتاه‌ترین زمان به نتایج ارزشمندی رسیده است. این دانشگاه در 12 یا 13 سال پیش دارای 62 مقاله در عرصه بین‌الملل بود که اکنون این تعداد به بیش از 2000 مقاله رسیده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه 40 درصد از شرکت‌کنندگان برتر، دانشگاه علوم پزشکی را برای دوره PHD انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: از 100 نفر اول کنکور 70 نفر دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب می‌کنند. این دانشگاه در طول 12 سال رتبه اول پژوهش را برعهده داشته است. امیدوارم این دو دانشگاه در کنار یکدیگر بتوانند نماد علمی کشور باقی بمانند.

هاشمی به بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در کشورهای عراق، لبنان، آسیای میانه و کشورهای دور و نزدیک، فرصت زیادی برای دانشگاه تهران وجود دارد که امیدواریم حداکثر استفاده را در جهت ارتقای خود و تامین منابع ملت برقرار کنند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون عدالت آموزشی به طور نسبی در کشور برقرار شده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود این دانشگاه به امور خاص بپردازد. همانطور که امام (ره) فرمودند، مبداء همه تحولات دانشگاه است. در طول سال‌های بعد از انقلاب، حوزه در جهت منافع ملت قدم‌های جدی‌تری برداشته است و سرعت تحول در حوزه بیشتر از دانشگاه است. امیدواریم حوزه و دانشگاه در کنار هم گام بردارند.


تگ ها دانشگاه تهران باید مرزها را پشت سر بگذارد دانشگاه تهران دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی