پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 اسفند 1393 - 10 March 2015


دانشجویان باید محافظ و پاسدار طبیعت باشند


معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه امروز چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور داریم، گفت باید معادل همین تعداد دانشجو محافظ و پاسدار طبیعت داشته باشیم، دانشجویان باید بیش از دیگران نسبت به طبیعت حساسیت داشته باشند.

مهدی فیض در همایش علمی دانشجویی «هوای پاک» که به همت جهاددانشگاهی شهیدبهشتی در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به طرح جامع جهاددانشگاهی باعنوان «یک فارغ‌التحصیل مطلوب»، گفت: این طرح با استفاده از متون داخلی و خارجی به عنوان برنامه جهاد دانشگاهی در سال جدید طراحی شده است که براساس آن یک فارغ‌التحصیل مطلوب باید در وظایف فرعی و شخصی، امور عبادی و مناسک و وظایف خانوادگی، در قبال مردم و اجتماع، سیاست و حکومت و در فعالیت‌های شغلی در قبال حفاظت و توسعه منابع طبیعی، انسانی رشد یافته باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع یک فارغ‌التحصیل مطلوب دارای هفت شهر شایستگی است، گفت: همایش علمی دانشجویی هوای پاک یکی از بخش‌های این برنامه جامع است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه امروز چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور داریم، گفت: باید معادل همین تعداد دانشجو محافظ و پاسدار طبیعت داشته باشیم، دانشجویان باید بیش از دیگران نسبت به طبیعت حساسیت داشته باشند.

فیض با اشاره به توصیه ادیان الهی به ویژه اسلام به حفظ محیط زیست، گفت: حفاظت از محیط زیست موضوع وارداتی از دنیای غرب نیست بلکه قرآن به حدی به این موضوع حساس است که زمین را به عنوان نبض حیات انسان معرفی می‌کند و انتظار آبادکردن زمین را از انسان‌ها دارد.

وی در ادامه با اشاره به تقسیم‌بندی رایج حقوق و وظایف انسان نیز گفت: براساس این تقسیم‌بندی غلط، حقوقی که برعهده انسان قرار گرفته سه بخش است؛ حق‌الناس، حق‌الله و حق‌النفس در حالی که اگر نگاه قرآنی به این تقسیم‌بندی داشته باشیم متوجه می‌شویم این تقسیم‌بندی غلطی است، چون هیچ مقوله‌ای یافت نمی‌شود مگر اینکه خدا جزو آن باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه افزود: قرآن این تقسیم‌بندی را قبول ندارد زیرا خدا در همه مقولات وجود دارد و همه امور حق‌الله است و او مبدا و سرمنشاء همه این حقوق را تعیین کرده است و بخشی از این حق هم حق‌الطبیعه است.

فیض همچنین به برخی روایات و احادیث در مورد توجه و توصیه‌های پیامبر و ائمه اطهار به موضوع مصرف درست منابع اشاره کرد و گفت: در متون دینی سرنخ‌های بسیاری در این موارد داریم که نسبت به محیط زیست احساس مسوولیت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های دیگری در ادامه همایش هوای پاک، گفت: در آینده‌ای نزدیک در جهاد دانشگاهی گیلان همایش دریای پاک و جهاد دانشگاهی لرستان نیز همایش زمین پاک برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نماد کشور اسلامی تنها حجاب و نماز و گنبد و مناره نیست، گفت: نماد کشور اسلامی باید محیط زیست پاک آن سرزمین باشد. نماد کشور اسلامی مناره و گنبدی است که سبزه و هوای تمیزش از دور قابل دیدن باشد.


تگ ها دانشجویان باید محافظ و پاسدار طبیعت باشند دانشجویان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی