پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 اسفند 1393 - 16 March 2015


دانشگاه زابل نقش محوری را در توسعه منطقه سیستان ایفا کرده است 


دکتر محمد حسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد دانشگاه زابل نقش محوری را در توسعه منطقه سیستان ایفا کرده است.

دکتر امید در جلسه شورای دانشگاه زابل گفت: از 22 سال قبل که اولین سفرم به این نقطه از کشور بود متاسفانه تاکنون زابل، پیشرفت زیادی نکرده و اگر پیشرفتی هم اتفاق افتاده مربوط به دانشگاه‌ها بوده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان این که توقع این است که دانشگاه برای مباحث توسعه ای همیشه پیشگام باشد، تصریح کرد این در جای خودش بسیار خوب است، اما از یک نظر جای تاسف دارد که وظایفی را که سایر دستگاه ها برای توسعه دارند و باید ایفا کنند بر گردن دانشگاه انداخته اند و از آن بدتر اینکه هزینه آن را نیز نمی دهند.

دکتر امید گفت اگر دانشگاه زابل در این منطقه راه اندازی نمی شد شاید جمعیت منطقه خیلی کمتر از حال حاضر می بود و جمعیت بیشتری از این منطقه کوچ می کردند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: باید همه ما برای این منطقه تا می توانید کار کنیم زیرا توسعه و پیشرفت این منطقه باعث ثبات و امنیت خواهد بود و رضای خداوند را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این منطقه از کشت های گلخانه ای به آن اندازه که باید، استفاده نشده است، افزود: دانشگاه زابل باید با نوآوری در همه عرصه ها به افزایش درآمد مردم و سازگاری با شرایط سخت خشکسالی کمک کند.

دکتر امید گفت: در سال جاری در مجلس شورای اسلامی تلاش شده تا برای تعمیر و تجهیز آزمایشگاه ها 120 میلیارد تومان پول اختصاص داده شود که اگر این امر تحقق یابد کار عظیمی در بازسازی و به روز رسانی تجهیرات آزمایشگاهی صورت خواهد گرفت.

وی افزود با توجه به زیر ساخت های خوبی که در طول بیست سال گذشته در دانشگاه زابل فراهم شده ،خوشبختانه دانشگاه زابل در زمینه های مختلف توانسته نقش محوری را ایفا کند و باعث رشد و توسعه منطقه شود و این رشد در راستای کمک به بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد: در بحث محیط زیست، دام و طیور کارهایی که در دانشگاه زابل صورت گرفته، مخصوصا در پژوهشگاه دانشگاه و در منطقه چاه نیمه کم‌نظیر است و خیلی می تواند در منطقه مفید باشد.

وی تاکید کرد: به نظر من بهترین راه برای ایجاد توسعه پایداردر منطقه کارهایی هست که در دانشگاه زابل اتفاق می افتد. هر چقدر هم در حوزه های حفاظتی و امنیتی سرمایه گذاری کنیم نمی توانیم نقشی که دانشگاه در فرهنگ سازی و توسعه پایدار و متوازن دارد، با هیچ چیز دیگری جبران کنیم.

دکتر امید که در جمع اعضای شورای دانشگاه زابل سخن می گفت، ادامه داد: پیشرفت ها در مجموعه دانشگاه زابل خیلی خوب است. هم در سایت جدید هم در پژوهشگاه واقع در چاه نیمه اتفاقات خیلی خوبی اتفاق افتاده است و با حمایت دولت و مسئولین استانی، سیستان می تواند نقش گذشته خویش را پیدا کند. البته در وزارت علوم این اعتقاد وجود دارد که به دانشگاه های مناطق مرزی و مناطقی که دانشگاه ها نقش محوری در توسعه دارند، توجه بیشتری شود و تا به امروز هم وزارت علوم بدین منوال عمل کرده است.

وی همچنین با اشاره به منطقه چاه نیمه دانشگاه زابل که در نقطه صفر مرزی واقع شده است، اظهار داشت: یک چنین مجموعه ای که با این عظمت و با مساحتی حدود 6 الی 7 هزار هکتار که در گذشته لم یزرع بوده و اکنون به یک منطقه سیاحتی برای مردم و یک ایستگاه تحقیقاتی و پژوهشی برای اساتید و دانشجویان تبدیل شده است، نشان دهنده این است که مجموعه وزارت علوم تلاش خود را کرده اند و به نقش دانشگاه در توسعه منطقه همت و توجه داشته اند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی خاطرنشان کرد: همین طور که ارتباطات خوبی در حوزه های منابع آب، محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی با مجموعه استانداری برقرار شده است، امیدوارم ان شاء الله همین اتفاقات با محوریت دانشگاه های استان در حوزه صنعت نیز بیفتد و وضعیت معیشت و اقتصاد مردم این منطقه نیز بهبود یابد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اعلام خبر رشد حداقل 20 درصدی بودجه دانشگاه زابل در سال آینده و همچنین رشد بالای بودجه پژوهشگاه دانشگاه زابل گفت: این کمک شایانی به رشد دانشگاه می کند و وزارت علوم نیز به طرح های خاص بصورت متمرکز کمک می کند و در این آخرین روز های پایانی سال در برخی پروژه های دانشگاه کمک هایی پیش بینی شده که برای بهره مندی تقدیم دوستان می شود .


تگ ها دانشگاه زابل نقش محوری را در توسعه منطقه سیستان ایفا کرده است دانشگاه زابل سیستان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی