پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 اردیبهشت 1394 - 29 April 2015


رسالت‌های سنگین دانشگاه ما را از خدمت به جامعه غافل نمی‌کند 


‌رئیس دانشگاه فردوسی اظهار کرد دانشگاه‌های نسل سوم باید با جامعه خود ارتباط برقرار کنند تا این ارتباط در خدمت حل مشکلات جامعه باشد در این مسیر دانشگاه فردوسی نیز با وجود رسالت‌های سنگین از خدمت به جامعه غافل نمانده است.

محمدکافی امروز در آیین افتتاح دفتر علمی ارتباط صنعت و دانشگاه که در شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه «دانشگاه‌های دنیا در طول تاریخ رویکردهای متفاوتی داشته‌اند» گفت: تولید علم، تکنولوژی و حرکت در مرزهای دانش الگوی مشترک تمام دانشگاه‌هاست؛ این الگو موفق است زیرا توانسته دوام پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش مدیران فعلی دانشگاه فردوسی پاسداری از مرجعیت علمی این دانشگاه است، عنوان کرد: پاسداری از میراث علمی خراسان بزرگ نیز بر عهده دانشگاه فردوسی است؛ با این حال سعی ما این است که با تمام این مسئولیت‌ها از حل مشکلات جامعه غافل نشویم.

کافی رقابت دانشگاه فردوسی را با دیگر دانشگاه‌ها رقابتی نزدیک دانست و تصریح کرد: سازمان شهرداری مشهد اولین اولویت مشاوره فرهنگی و علمی دانشگاه فردوسی است.

رئیس دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه رتبه دانشگاه فردوسی در کشور در بین رتبه‌های دو تا چهار جابه‌جا می‌شود، عنوان کرد: با مزیت‌هایی که این دانشگاه دارد، می‌تواند بسیاری از نیازها را برطرف کند؛ خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که ما با شهرداری مشهد و حوزه معاونت حمل و نقل آن داشته‌ایم بسیاری از مشکلات حل خواهد ‌شد و مفهوم اقتصاد مقاومتی تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: با ارائه این راهکارها نیروهای تربیت شده در آینده مشکلات فعلی را نخواهند داشت و به دلیل ارتباط واقعی‌ با مسائل کاری و بهره‌مندی از تخصص لازم، کارآیی بیشتری دارند.

کافی به جامعیت دانشگاه فردوسی به عنوان یک امتیاز اشاره و عنوان کرد: دانشگاه‌های صنعتی بزرگ در بعضی از حوزه‌ها کمبودهایی دارند که باید از دیگران کمک بگیرند اما دانشگاه فردوسی در حوزه‌های مختلف اقتصاد، صنعت، مدیریت و… خودکفاست؛ به همین دلیل می‌تواند پاسخگوی نیازهای شهرداری و دیگر سازمان‌ها باشد.

رئیس دانشگاه فردوسی افزود: در یک سال و نیمی که از دوره جدید مدیریتی دانشگاه فردوسی می‌گذرد، ارتباط خوبی با نهادهایی مانند شهرداری مشهد برقرار کرده‌ایم؛ خوشبختانه مدیران فرهیخته و علم محوری مسئولیت‌های مختلف دانشگاه را بر عهده دارند.

وی با اشاره به نگاه ویژه این دانشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این مساله مسئولیت‌های ما را بیشتر می‌کند تا بتوانیم نیازهای سازمان‌های بزرگ از جمله سازمان شهرداری را برطرف کنیم.

کافی عنوان کرد: در بعضی از حوزه‌ها نیروهای لازم را نداریم؛ رویکرد ما برای استادان فقط تدریس نیست بلکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اساتید در حوزه پژوهش و فناوری هم فعالیت داشته باشند؛ این دو حوزه در کنار آموزش اهمیت زیادی دارند.

رئیس دانشگاه فردوسی با بیان اینکه «باید 50 درصد اساتید در خدمت تولید علم باشند» اظهار کرد: در این صورت می‌توانیم به دیگر سازمان‌ها کمک کنیم و آرزوهای قدیمی را محقق کنیم؛ قدم‌های بسیار ارزشمندی برداشته شده است که یکی از این قدم‌ها راه‌اندازی دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه است.


تگ ها رسالت‌های سنگین دانشگاه ما را از خدمت به جامعه غافل نمی‌کند دانشگاهی دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی