پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 اردیبهشت 1394 - 30 April 2015


اعتکاف دانشجویی زمینه ساز گسترش سنت اعتکاف در جامعه


رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اعتکاف فرصتی مغتنم برای تعمیق باورهای ذهنی جوانان است و برای استفاده از این فرصت بسیار خوب از مبلغان کارآمد و فرهیخته دانشگاه و حوزه استفاده می‌شود تا معارف دینی را منتشر و به شبهات پاسخ داده شود قطعا رویکرد اعتکاف و توسعه آن خاکریز مقاومت دینی را محکم‌تر می‌کند.

یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای سنت​هایی است که در طول سال​ها و قرن​های گذشته فراموش یا مهجور شده بوده​اند،​ که از جمله این سنت​ها، سنت نبوی اعتکاف است.

وی افزود: اعتکاف سنتی است که پیامبر عظیم‌الشان اسلام در دهه آخر ماه مبارک رمضان به انجام دادن آن مقید بوده​اند و حتی از ایشان نقل می​شود در سالی که به دلیلی اعتکاف را انجام نداده​اند سال بعدی آن را قضا کرده​اند.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان این‌که سند اعتکاف هم در فقه و هم در روایات موجود است،‏ تصریح کرد: برای برگزاری این سنت منابع قرانی هم وجود دارد. هم‌چنین در سنت و سیره بزرگان و اولیا نیز مشاهده می​شود که این افراد مقید به برگزاری اعتکاف بوده​اند.

شفیعی با اشاره به این که اعتکاف به معنی محدود کردن است، گفت: در این مدت انسان در یک بازه زمانی در مسجد حضور یافته و دور از فضای مادی، از فضای دینی بهره‌مند می‌شود. با توجه به مرسوم بودن اعتکاف سه روزه، اعتکاف حداقل در سه روز و در روزهای 13، ​14 و 15 ماه رجب که ایام‌البیض هستند، انجام می​شود.

وی خاطرنشان کرد: به لطف الهی جرقه اعتکاف پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه از دانشگاه​ها زده شد. اعتکاف دانشجویی این زمینه را فراهم ساخت که به سرعت سنت اعتکاف در سطح جامعه منتشر شده و استقبال بسیار خوب و ارزشمندی از آن صورت گیرد.


تگ ها اعتکاف دانشجویی زمینه ساز گسترش سنت اعتکاف در جامعه جامعه دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی