پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 اردیبهشت 1394 - 11 May 2015



ایجاد تغییرات جدی در حوزه آموزش پزشکی

وزیر بهداشت از ایجاد تغییرات جدی در حوزه آموزش پزشکی در سال جاری خبر داد و گفت امسال پس از 36 سال یک بازنگری کلی در خصوص آموزش پزشکی خواهیم داشت، چرا که تا کنون آموزش ما بستری محور بوده است و این در حالی است که فارغ اتحصیلان از درمان سرپایی بی‌بهره هستند.

دکتر سید حسن هاشمی در برنامه نبض گفت: آموزش پزشک خانواده و تخصص های آن در بازنگری آموزش پزشکی دیده شده است.

وزیر بهداشت در ادامه، ضمن دفاع از توجه به درمان در طرح تحول سلامت به دلیل اوضاع نامناسب درمان و دارو در ابتدای دولت یازدهم، گفت: درمان یکی از محورهای مهم پیشگیری است و اگر درمان در همان ابتدا خوب انجام شود از معلولیت و مرگ جلوگیری شده است.

دکتر هاشمی در پایان ضمن اشاره به تشکیل شورای سیاست گذاری سلامت دهان و دندان برای اولین بار در وزارت بهداشت، افزود: تصمیمات این شورا بیشتر در خصوص پیشگیری است تا درمان و در همین زمینه حدود 3000 کلینیک تا پایان سال تجهیز خواهند شد.

دکتر هاشمی بر همراهی بیمه های تکمیلی با توجه به افزایش تعرفه های پزشکی تاکید کرد و با بیان این که اولین گام طرح تحول سلامت در دو حوزه دارو و درمان صورت گرفت، گفت: با اجرای این طرح کمبود 300 قلم دارو به کمتر از 27 قلم کاهش یافت.

وزیر بهداشت هدف گیری اصلی طرح تحول سلامت را کاهش پرداختی از جیب مردم عنوان کرد و افزود: در بخش بستری میزان پرداختی مردم از 37 درصد به 6 درصد در شهرها و 3 درصد در روستاها کاهش یافته است.

وی ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و مقیمی را از دیگر دستاوردهای این طرح بیان کرد و گفت: حدود 4 هزار پزشک در تخصص های مختلف در شهرهای کشور توزیع شدند که به دلیل تغییر در نوع پرداخت ها، نظارت ها و اجباری شدن حضور کسانی که به عنوان طرح به شهرستانها اعزام شدند، این بسته از طرح نسبتا با موفقیت اجرا شد.

به گفته دکتر هاشمی، با اجرای بسته حمایت از زایمان طبیعی 400 هزار زایمان رایگان در کشور انجام و توجه به اورژانس پیش بیمارستانی و راه اندازی پایگاه های آمبولانس هوایی از دیگر اقدامات طرح تحول سلامت بوده است.

دکتر هاشمی در ادامه، گام دوم طرح تحول سلامت را در حوزه بهداشت بیان کرد و افزود: البته از آنجا که اعتبارات حوزه بهداشت دیرتر از حوزه درمان در اختیار ما قرار گرفت، برنامه های این حوزه با تاخیر شروع شد.


تگ ها ایجاد تغییرات جدی در حوزه آموزش پزشکی پزشکی دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی