پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 خرداد 1394 - 17 June 2015


  آموزش عالی به عنوان موتور پیشران توسعه علمی در هرکشوری عمل می کند


آیین معارفه سرپرست دانشگاه نیشابور با حضور دکترعبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم در سالن همایش های دانشکده هنر دانشگاه نیشابور برگزار شد.

در این مراسم دکتر فریدون در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه ها تولید و تربیت نیروی انسانی را به عهده دارند از آموزش عالی به عنوان موتور پیشران توسعه علمی هر کشوری یاد کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :تولید علم مرز و محدوده ندارد لذا اساتید دانشگاهی ضمن اینکه فرامنطقه ای می اندیشند باید منطقه ای عمل کنند.

دکترفریدون در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وجود دانشگاه ها در مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منطقه تأثیر گذار است، گفت : دانشگاه ها باید از این فرصت ها استفاده کنند و به این ویژگی ها توجه نمایند که با استفاده از توان علمی خود نیاز ها و مسائل و مشکلات منطقه را برطرف کنند.

مشاور وزیر علوم در خصوص دانش آموختگان دانشگاهی گفت: دانشگاه ها باید از شیوه های سنتی آموزشی فاصله بگیرند و دانش آموختگانی را روانه جامعه کنند که قادر به ایجاد و راه اندازی شرکت های دانش بنیان باشند و بتوانند علمی را که در دانشگاه اندوخته اند به ثروت بدل کنند.

وی با اشاره به استفاده از گروه های مختلف موجود در دانشگاه برای مدیریت هرچه بهتر افزود: می توان از توان علمی و ایده های اعضای هیئت علمی دانشگاه در مدیریت قسمت های مختلف بهره مند شد.

دکتر فریدون در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به توانمندی های دانشکده هنر دانشگاه نیشابور در منطقه شمال شرق کشور گفت : امیدوارم در آینده نزدیک شاهد رشد پارک ها و مراکز رشد هنری در این شهر باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه راه اندازی یک مرکز آموزش عالی مسئولیت خطیری است از زحمات و خدمات دکتر محمود سخائی قدردانی کرد وبا تبریک به دکتر عبدالرحیم قنوات، از این که عهده دار ادامه این راه شده، تشکر کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قربانی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیشابور در سخنانی به زیبنده بودن رسم قدردانی در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: در زندگی اسلامی و متون دینی به این موضوع اشاره شده که برای اینکه اندازه شاکر بودن خود را در برابر خالق یکتا بسنجید، بیندیشید که تا چه حد در برابر خدمات خلق خدا شکرگزار هستید.

وی در ادامه افزود: در این سال ها دکتر محمود سخائی، ریاست پیشین دانشگاه نیشابور، خدمات زیادی به جامعه دانشگاهی شهرستان نیشابور ارائه کرد و از هیچ کوششی دریغ ننمود. دانشگاه نیشابور، در مدت حضور وی از نظر توسعه فضای کالبدی و همچنین از نظر توسعه رشته های آموزشی و جذب اعضای هیئت علمی متعهد و متخصص رشد چشمگیری داشته که بی شک زحمات و مساعی ایشان از نظرها دور نخواهد ماند.

سپس دکتر محمود سخائی، رئیس سابق دانشگاه نیشابور، در سخنانی با اشاره به پیشینه دانشگاه نیشابور، روند رو به رشد منطقی و معقول این دانشگاه را در راستای گسترش فضای کالبدی، جذب اعضای هیئت علمی و گسترش رشته های علمی یادآور شد و از تلاش و همکاری مسئولان ، خیرین ، اعضای هیئت علمی و تمام کارکنان دانشگاه نیشابور در طول مدت خدمتشان قدردانی کرده و در پایان نیز برای دکتر قنوات آرزوی موفقیت کرد.

همچنین در این مراسم دکتر عبدالرحیم قنوات، سرپرست دانشگاه نیشابوردر سخنانی به اهمیت و پیشینه درخشان علمی، فرهنگی و هنری شهرستان نیشابور اشاره کرد و گفت : نیشابور یک شهر خاص در تاریخ خراسان، ایران و شرق دنیای اسلام بوده و این مرهون پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی و هنری این شهر است.

وی با بیان اینکه مدیریت یک مجموعه تازه تأسیس مسئولیتی دشوار است، از زحمات و تلاش های دکتر سخائی در زمان ریاست دانشگاه نیشابور قدردانی کرد.

سرپرست دانشگاه نیشابور در ادامه سخنان خود به ارائه اهداف، ایده ها و برنامه های خود در زمینه های مختلف مدیریتی این دانشگاه اشاره کرد و گفت : تدوین سند راهبردی دانشگاه به عنوان یکی از اهداف اولیه و بسیار مهم در زمینه موضوعات کلان دانشگاه مطرح است زیرا

سند راهبردی همچون برنامه مدون راهگشای پیشرفت و توسعه دانشگاه خواهد بود و بدون برنامه پیش رفتن همچون راه رفتن در تاریکی است.

دکتر قنوات در بخش دیگری از سخنان خود ، توسعه متوازن و تقاضا محور و همچنین پرهیز از کارهای تکراری در امور آموزشی را از دیگر اهداف خود برشمرد و گفت : از این منظر با اخذ مجوز رشته های آموزشی جدید و گرایش های جدید که جامعه تقاضای وسیع تری دارد می توان دانشگاه را به سمت دانشگاه های نسل سوم که دانشگاه های تقاضا محور هستند سوق داد.

وی افزود : گسترش تعاملات با موسسات علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری شهرستان نیشابور، ایجاد و حفظ انضباط مالی و اداری و همچنین ارتقای توان علمی کارکنان اداری در دانشگاه از دیگر برنامه های پیش بینی بینی شده در دانشگاه نیشابور می باشد.

دکتر قنوات در ادامه در خصوص نحوه تعاملات با خیرین افزود: این عزیزان افرادی هستند عالم، با استعداد و صاحب ایده های خلاقانه و بزرگ که می توان از ایده ها و نظرات آنان در گسترش و پیشرفت محورهای پژوهشی دانشگاه سود جست. از این رو تعاملات دانشگاه ها و مراکز علمی با خیرین نباید تنها به جذب سرمایه های مالی محدود شود.

وی همچنین از دانشجویان به عنوان رکن اصلی دانشگاه ها یاد کرد و گفت: ما باید فضای مساعد و مستعد برای رشد و شکوفایی دانشجویان را فراهم کنیم و از آنان نیروهای کارآمد بسازیم.

دکتر قنوات افزود: دانشجو عنصری است متحرک، جوان، با هوش و در حال کسب تجربه است و این وظیفه ماست که به عنوان خدمتگزارانی در زمینه تربیت نیروی انسانی کنارشان باشیم و از راهنمایی به جای تنبیه استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه نیشابور در پایان سخنان خود گفت: دانشگاه و دانشجو برای کشور عزیزمان و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یک تهدید نیست بلکه فرصتی است بسیار بی نظیر و مغتنم. و ما باید این فرصت را قدر بدانیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، در پایان این مراسم پیام قدردانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به رئیس پیشین دانشگاه نیشابور قرائت شد و حکم انتصاب دکتر عبد الرحیم قنوات به سمت سرپرست دانشگاه نیشابور به وی ابلاغ شد.


تگ ها آموزش عالی به عنوان موتور پیشران توسعه علمی در هرکشوری عمل می کند دانشگاه دانشگاه نیشاپور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی