پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          06 تیر 1394 - 27 June 2015


  نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با حضور جنتی افتتاح می‌شود


دبیر دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از برگزاری مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی کاظمی‌نسب در تشریح برنامه‌های دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: این نمایشگاه روز شنبه (6 تیر) با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: مهمان ویژه این مراسم علی جنتی خواهد بود و این مراسم از ساعت 18 تا افطار ادامه خواهد داشت.

دبیر دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تصریح کرد: قاریان میهمان مراسم افتتاحیه آقایان محمدعبدالباسط از کشور مصر و میثم تمار از کشور عراق خواهند بود.

کاظمی‌نسب افزود: در بخش بین‌الملل این نمایشگاه مجموعا 28 کشور حضور خواهند داشت که از این تعداد 16 کشور از آفریقا و مابقی از آسیا هستند.

وی عنوان کرد: قرآن برای زندگی بشر برنامه دارد و ما در این نمایشگاه به دنبال آن هستیم که فعالیت‌های قرآنی را به صورت فعالیت نمایشگاهی ارائه بدهیم.

دبیر دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: خوشبختانه برگزاری موفق 9 دوره نمایشگاه قرآن و عترت این ظرفیت را به وجود آورده که برگزاری این نمایشگاه تبدیل به یک مطالبه عمومی در بین مردم شده است.

کاظمی‌نسب خاطرنشان کرد: یک سوم اعتبارات بخش فرهنگی، هنری و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به برگزاری این نمایشگاه اختصاص پیدا می‌کند که این موضوع نشان دهنده میزان اهمیت و تاثیرگذاری این رویداد قرآنی است.

وی اظهار کرد: با این وجود اداره کل ارشاد توانایی تامین تمام هزینه‌های این نمایشگاه را نخواهد داشت و ما نیازمند همکاری دستگاه‌هایی مثل شهرداری مشهد و اداره کل اوقاف و امور خیریه بودیم که خوشبختانه این دو مجموعه ما را یاری کردند و ان‌شاءالله نتیجه آن برگزاری خوب و موفق دهمین نمایشگاه قرآن وعترت مشهد خواهد بود.

معاون قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال بخش‌های ویژه‌ای را خواهیم داشت که از جمله آن می‌توان به بخش نشر دیجیتال اشاره کرد که ما امیدواریم بتواند نظر مردم عزیز را به خود جلب کند.

کاظمی‌نسب ادامه داد: در نمایشگاه امسال برنامه‌های ویژه‌ای از جمله تئاتر خیابانی، نمایش عروسکی و … خواهیم داشت و همچنین همایش سحری و مناجات‌خوانی را نیز برگزار خواهیم کرد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ان‌شاءالله روزانه شاهد برگزاری بین یک تا سه همایش در حاشیه این نمایشگاه خواهیم بود.

وی افزود: همچنین با توجه به موفقیت بخش کودک و نوجوان این نمایشگاه در سال گذشته امسال تاکید ویژه‌ای را برای برگزاری باشکوه‌تر و تاثیرگذارتر این بخش خواهیم داشت.

همچنین سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برنامه جامع قرآنی مشهد 2017 در حاشیه دهمین نمایشگاه قرآن وعترت مشهد تدوین می‌شود.

سیدسعید سرابی اظهار کرد: کمیته تخصصی فعالیت‌های قرآنی مشهد 2017 هم‌اکنون تشکیل شده و در نمایشگاه قرآن حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: حضور این کمیته در نمایشگاه به منظور کسب تجربه و ایده برای برگزاری هرچه بهتر فعالیت‌های قرآنی در سال 2017 خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: ظرفیت‌های قرآنی بی‌نظیری در مشهد وجود دارد که در کشور شناخته شده است اما در جهان اسلام آنگونه که شایسته است با این فعالیت‌ها آشنایی ندارند و فرصت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام 2017 فرصت مناسبی است تا بتوانیم این ظرفیت‌های بی‌نظیر را به جهانیان معرفی کنیم.

سرابی گفت: برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه امسال جلسات هماهنگی زیادی را با نهادهایی از جمله شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شورای فرهنگ عمومی استان، معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع)، شهرداری مشهد و … برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: نمایشگاه امسال 26 بخش کامل و عینی خواهد داشت و تلاش ما نیز این است که این بخش‌ها بتوانند به بهترین نحو فعالیت خود را انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: از جمله بخش‌های مهم نمایشگاه امسال بخش دانشگاهی آن است که با محوریت جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار خواهد شد و خوشبختانه جهاددانشگاهی ستاد مستقلی را با حضور 7 تن از روسای دانشگاه‌های اصلی استان تشکیل داده است که برای غنا بخشی هرچه بیشتر به این نمایشگاه تلاش می‌کنند.

سرابی خاطرنشان کرد: در ابتدا برنامه ما مبنی بر برگزاری هشت روزه نمایشگاه قرآن و عترت اما در راستای جلسات هم‌اندیشی‌ای که برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که دو روز به زمان آن اضافه کنیم و نهایتا بنا شد که نمایشگاه به صورت ده روزه برگزار شود.


تگ ها نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با حضور جنتی افتتاح می‌شود نمایشگاه تهران نمایشگاه قرآن و عترت

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی