پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 امرداد 1394 - 06 August 2015


  دانشگاه شهیدچمران نفس راحتی می‌ کشد


امروز و با حکم قوه قضائیه و حضور نماینده دادستان، عملیات بازسازی دیوار تخریب​شده دانشگاه شهیدچمران اهواز آغاز شد.

با صدور حکم قضایی بازسازی و ترمیم بخشی از دیوار کوی اساتید دانشگاه شهیدچمران اهواز که توسط معارضین تخریب شده بود، امروز (14 مردادماه) با حضور نماینده دادستان، سرپرست و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه از سر گرفته شد.

در حاشیه این مراسم دکترمحمد رعایایی‌اردکانی سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز، با اشاره به اختلاف میان دانشگاه و برخی معارضین در مالکیت بخشی از اراضی این دانشگاه، به خبرنگار ایسنا گفت: این اختلاف به سال​های قبل از انقلاب برمی​گردد که پس از طرح شکایت در اداره ثبت وقت رأی به سود دانشگاه صادر شد و معارضین از مطالبه خود کوتاه آمدند اما این مشکل به‌صورت ریشه​ای برطرف نشد و بعد از گذشت سال‌ها معارضین مجددا ادعای مالکیت خود را مطرح ​کردند.

وی افزود: برای رفع کامل این مشکل لازم بود در آن زمان سندهای معارضین باطل ​شود اما به دلیل آن‌که کسی گمان نمی​کرد که بعدها این مشکل دوباره بروز کند و به دانشگاه تعرض شود ابطال اسناد معارضین رها شد.

سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز با بیان این‌که با افزایش قیمت زمین​ برخی افراد سودجو اقدام به تصرف قسمت​هایی از اراضی دانشگاه کردند، یادآور شد: از سال 70 تعرض به دانشگاه شروع شد و تاکنون ادامه دارد و در این مدت حدود 7000 متر از اراضی دانشگاه تصرف و از پردیس آن جدا شده‌است.

رعایایی با اشاره به لزوم اقدام ریشه​ای برای حفاظت از اراضی دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: با تخریب دیوار دانشگاه به دلیل عدم وجود امنیت در کوی استادان و حفاظت از منازل اساتید، پیگیری​های قضایی لازم انجام گرفت و موفق به اخذ مجوز ماده 9 و بازسازی این بخش از دیوار دانشگاه، شدیم تا پس از آن اختلاف میان دانشگاه​ و معارضین به‌صورت توافقی برطرف شود.

وی با بیان این‌که اسناد معارضین هنوز باطل نشده‌است، تصریح کرد: برای باطل کردن این اسناد 9 دادخواست به مقامات قضایی ارائه شده‌است. اخذ مجوز بازسازی دیوار تخریب شده سریع​ترین اقدام برای پیشگیری از ناامنی در کوی استادان است.

سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز اظهارکرد: تخریب دیوار کوی استادان دانشگاه موجب ناامنی و نارضایتی شدید اساتید شده‌بود و این احتمال وجود داشت که تبعات سیاسی و اجتماعی نیز به همراه داشته باشد.

رعایایی خاطرنشان کرد: به‌طور جدی در حال پیگیری قضایی موضوع تعرض به اراضی دانشگاه‌های شهیدچمران و علوم‌پزشکی جندی‌شاپور هستیم تا بتوان این مشکل را به‌صورت ریشه​ای حل کرد؛ امروز در حال اجرای حکم بازسازی دیوار تخریب‌شده هستیم تا شاهد حفاظت از حریم دانشگاه‌​ها و مراکز عام​المنفعه‌ای باشیم که همانند مسجد مقدس هستند.

وی با بیان این‌که تخریب دیوار دانشگاه وجهه نامناسبی در استان ایجاد کرده‌است، گفت: برای مسئولان و سازمان​ها جای گلایه و شکایت بسیار است که دیوار یک دانشگاه با قدمت 60 ساله تخریب شود و کسی به این مسئله واکنش نشان ندهد و تنها خود دانشگاه پیگیری کند.

سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز ضمن ابراز نارضایتی از عدم همراهی دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در این رابطه، ادامه‌داد: نهادهایی مانند شهرداری و فرمانداری اهواز کمک​های بسیاری انجام داده​اند اما انتظار ما از سایر دستگاه​ها و مسئولان همراهی بیشتر بوده‌است. اگر حساسیت​های لازم و پیگیری​های جدی از سوی مسئولان انجام نشود ممکن است این مشکل ریشه‌ای و سریال تعرض به دانشگاه​ها همچنان ادامه یابد.

وی تأکید کرد: برای مردم استان و اهواز زیبنده نیست به دانشگاهی با چنین قدمت و پیشینه‌ای تعرض شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ بخشی از دیوار دانشگاه شهیدچمران اهواز اسفندماه سال گذشته توسط معارضینی که ادعای مالکیت اراضی دانشگاه را داشتند، تخریب شده‌بود که امروز با صدور حکم قضایی عملیات احداث مجدد آن از سر گرفته شد.


تگ ها دانشگاه شهیدچمران نفس راحتی می‌ کشد دانشگاه چمران دانشگاه اهواز

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی